Redigerad kommentar
J F K: Du och 21:an fokuserar på hemsidan och har den som kärna i diskussionen. Brett, Björn, LJ m fl har attityden som kärna och låter hemsidan delvis avspegla problemet.
Det handlar inte om att spelarna spelar dåligt för att hemsidan skriver att de är bra i PP, det handlar om att det inom spelarna, inom ledningen och inom de som skriver på hemsidan bor en attityd att Modo är världsfenomenaljättebäst. Det är tyvärr så jävla illa att väggarna i den i övrigt fräscha arenan stinker av självgodhet.
Det syns på hemsidan, t ex när man i skrift får det att framstå som självklart att Modo är det enda logiska valet när Eurosport ska prata om ishockey i allmänhet.
Gällande hemsidan handlar det inte om att fokusera på negativa saker och marknadsföra dem, det handlar om att sluta bete sig som om man vore hockeyvärldens medelpunkt.
I det stora perspektivet är det fruktansvärt viktigt att Macke och de han tar till sin hjälp lyckas vädra ur den där unkna stanken.
Jag ser det som två helt olika diskussioner, som förvisso har en del beröringspunkter.
Den ena handlar om vad som ska stå på hemsidan. Ska man skriva att det är en skitprodukt eller ska man som i princip varenda företag gör påpeka de positiva sakerna?
Den andra handlar om den attityd som spelare och ledare har.
En helt annan sak är att det pratas så oerhört mycket om mental träning. Jag undrar hur mental träning fungerar. Ska man säga till sig själv "jag är helt värdelös och borde spela allsvenskan" eller ska man försöka se en målbild där vi når slutspelet?