Rytter: Jag tycker att han har gjort några bättre matcher innan uppehållet, men nu är det hemskt igen. Han spelar alldeles för naivt. Det är mindre illa när Näsén gör det, för han har en större uppsida än Styf än så länge.
{5647}: Ja, herregud vilken katastrof han har varit. Och det är inte bara vid frilägena, utan han fattar konstant galna beslut i egen zon som ledde till helt onödiga tvåminutersbyten. Det där pajar ju rytmen i hela laget.
Steken84: positivt att vi kan leda mot ett riktigt bra lag trots att Modo är sömniga. Tycker Modo börjar riktigt bra, men när Västerås jämnade ut spelet så började Modo slarva, tappa markeringar och spela fast varandra högt i egen zon och Västerås kontrade sönder oss där ett tag. Modo måste upp och vinna tillbaka mittzonen annars kommer vi åka på torsk.
{5647}: Vid något tillfälle var det väl tillåtet att backa in i zonen med pucken? Har för mig att regeln sade något i stil med att om "spelaren är först in i zon och har pucken helt under kontroll så är det okej". Hittar dock ingenting om det nu.
Men offsiden var så uppenbar och så nära linjedomaren att jag tog för givet att det måste röra sig om något sådant.
Heyerdal: Modo sätter ju ingen press öht på puckföraren i våran zon, dom får ju skjuta helt omarkerade varenda gång. Våra forwards glider ju inte ens ut på deras spelare på blå utan stannar 5 meter ifrån och låter dom vandra in i banan och lossa skott.
Robin Ztorken L: verkar inte finnas nån klackledare idag som drar igång något?! Helt dött.. annars tycker jag på tidigare matcher att det är har varit bra tryck
Robin Ztorken L: Nässen är jävulskt dålig idag, ingen fart och vek i spelet! Modo spelar lika dåligt som mot löven och att vi har 2-0 känns mer och mer som en stöld.
KB: Jag har sett betydligt tråkigare matcher, Västerås är trots allt ett tippat topplag. Men visst är det ingen fart i Modo och man ser nästan lite trötta ut.
20 kvar, bara hoppas att Modo inte börjar spela ännu mer avvaktande och på resultatet.
Samtidigt hjälper försvaret honom bra ibland. Det är ju negativt att vi släpper till så mycket rena lägen. Men vi låter tex se mycket av skotten och vi har ändå varit starka framför mål och stört västeråsspelarna när det varit rörigt.
Visst det måste bli bättre så vi inte bjuder på så rena lägen, men vi gör vissa saker i försvaret bra. Karlins försvarsspel verkar dessutom göra målvakterna bättre och inte sämre.
Men överlag en kass match, vi kan ta med oss ledningen och målvaktsspelet.
{5647}: Vi har 9-1 i skott på första 10. Efter det är det 31-14 till VIK kanske inte utspelade men vi tyvärr för lite att säga till om, samtidigt är vi välorganiserade vilket är positivt.
Tekning, Modo tar pucken, kör en pausfint, tappar puck, målchans Vik. Tekning, Modo slår icingen. Tekning, Modo spelar fast varandra, förlorar puck, målchans vik. Tekning, målchans vik. Tekning, Modo vinner puck, skall lägga ut, missar pucken, målchans vik.