Robin Ztorken L: Två centrar o en ytterforward räcker, ytterforwarden kanske vi kan låna in nån från SHL. Ner med Tobbe på backen så blire bra. Nu blir det verkligen en utmaning och studsa tillbaka nästa match. Tycker fö man gör en ok tredjeperiod, synd på Hanses tavla.
Modo40: Håller med , vi skall vara glada om vi når topp 8. Det är väl vad detta lag kan mäkta med i bästa fall. SHL finns inte på kartan, då måste dt in sex, sju nya spelare med kvalifikationer
Robin Ztorken L: Väldigt vad negativa alla blev, för några timmar sedan hyllade och geni förklardes AJ och att MoDo är på gång ? Är alla MoDo fans medgångs supportrar ? När det går bra så hyllas dom som gudar, när dom förlorar är dom helt värdelösa Snäll, inse en sak.....MoDo är inte bättre än såhär Försök inse det, så behöver man inte bli så besviken när man förlorar, dock glad när dom vinner Det är bara ett under och ett mirakel som kan föra MoDo till SHL....och det miraklet stod Leksand för i fjol.......
Dexter : Med detta spel, undrar hur många poäng det finns att hämta i de tre nästkommande matcherna: Karlskoga, Mora, Timrå ( tror jag det är, rätta mig om jag har fel). Nä, så jäkla uselt som de har spelat på hemmaplan de två senaste.
Eller: Om det handlar om en tackling etc kan jag förstå, samtidigt måste inse att motståndarna försöker provocera och kunna sätta laget före det lägena. Men men inget att göra åt det nu, Karlskoga nästa laget vi släppt in 11 mål mot och lyckats göra 3.
Vilken usel känsla den här domaren har. Han borde bli utan arvode och själv inse att han inte skall döma på annat än halvplan. Djävla pajas. En eloge till klacken! Bra jobb 👍
Tarasov: det kan ju tyckas onödigt men har man släppt ca: 10 likadana situationer tidigare så är det konstigt att man tar en utvisning i detta läge. Svårt för spelarna att veta nivån.
Domsjö: Som vanligt blir alla negativa vid förlust men det är väl inget konstigt. SHL 19/20 ser jag kunna gå,speciellt om man bygger en bra stomme som man gör nu. Skulle ha suttit fint med någon forwards förstärkning nu!
Tarasov: Oavsett om spelet är bra eller för den delen dåligt så ser man vilken skillnad i kvalitét det är mellan HA och SHL. Ambitiöst och bra att sikta mot att vara tillbaka i SHL 19/20 men har väldigt svårt att se det realiseras......
Robin Ztorken L: eller snackar du skit som vanligt. det är samma människa som räknat skott som du hyllade förra matchen. Hur orkar man vara så kopiöst negativ som dig???
Robin Ztorken L: Laget som gör allt för att vända motståndarlagens negativa trender. Jävligt märkligt att man inte kan bjuda upp till dans en sådan här afton. Har som ni svårt att se något positivt i afton
Steken84: Karla har varit blek ett längre tag, rundkvist blixtrar till ibland men alldeles för sällan. Att man valde att ta in Skröder är för mig en gåta.
Stänger av eländet nu! Andra matchen i rad som man inte visar någonting som liknar hjärta och viljan att vinna. Hemma mot vita hästen och Västervik och man skapar knappt ingenting.
Tarasov: Ja, timeout togs för att de varit inne länge. Jag är ledsen, men tror man att det berodde på att man var pressande, ja då kan man inte ishockey. Ingen på det här forumet kan väl ha trott det???
Steken84: Västervik är ju helt överlägsna, så dom får ju inte direkt spela i anfallszon, bara försvara. Vi har ju inte skapat en het chans på två perioder med undantag för några skott lång utifrån. Inget tryck mot deras kasse
Västervik kommer till Ö-vik med en gameplan. Att spela tight och överbelasta i försvarszonen för att vinna pucken, vilket man för hela tiden. Modospelarna kommer ingenvart. Själva så bjuder man på ett hav av spelmöjligheter i egen zon. Västervik kan packa upp picknickfilten och duka upp.
Nä, den här perioden får vi gräva ner i något kärr och glömma. Vi är helt utspelade både i det numerära underläget och när vi spelar lika på banan. Det finns ingen egen positiv rörelse, utan bara avvaktan på motståndarnas ageranden.
Västervik!!!!! Visste man hur lätt som helst. Hur många gånger misslyckades modo att slå ut pucken ur egen zon? Laget som aldrig överbelastar och vinner pucken när man har chansen. Varför försöker man aldrig gå in med mer än en spelare mär man har chansen att vinna pucken??
Två centrar o en ytterforward räcker, ytterforwarden kanske vi kan låna in nån från SHL. Ner med Tobbe på backen så blire bra. Nu blir det verkligen en utmaning och studsa tillbaka nästa match. Tycker fö man gör en ok tredjeperiod, synd på Hanses tavla.