1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Modo - Vita hästen 16-10-19

« · 1995578 Till forumet

Sv: Modo - Vita hästen 16-10-19
modomille: Gillade också det jag såg av Tambellini men min stora favorit bland den nya är # 20.
Han och Linus Lundin är mer än vad jag förväntat mig.

Tror #15 kan bli utsökt framöver, ser inte ut som Hensik i kubik
Kommentera

Robin Ztorken L: Han var dessutom jetlaggad och spelade med fel klubbor😉
Kommentera

Robin Ztorken L: I mina ögon växer Rosdahl för varje match!
Kommentera

Gäsp:
9 av de 12 som jag önskade. Skulle vara skönt kunna lugga AIK på en 3. Sen återstår Tingsryd och BIK, vilket blir två tuffa matcher, tror Tingsryd bort blir knepigast faktiskt. Men vågar man hoppas på att kliver ur första fjärdedelen med 24-25p....
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ja från 20 finns mer att hämta det är jag säker på. Även 12 tror jag har en växel till.
Kommentera

Tarasov: Ja, # 12 har en hel del mer i sig men nu undrar man lite om Lundin tagit platsen som etta för denna säsong?
Han känns stekhet just nu.

Sen blir det kul att följa Tambellini med rätt inskolning, rätt klubbor och aklimatisering till big ice.
Det jag såg igår kändes helrätt, han spelade 16 minuter, det var inte illa för att vara hans första match och jetlaggad...
Kommentera

Robin Ztorken L: Ärligt talat så såg jag inte riktigt hur han skulle passa som center bara. Jag tror att han blir riktigt bra när han kommit in i saker, men jag är väldigt tveksam till att ha honom som center.

Sedan gillade jag bättre kedjorna igår. Karla och JJ kommer att kunna spela fram Tamebellini (som för övrigt var mer teknisk än väntat) och vise versa. Den kedjan kan verkligen få kemi nu när de "slipper" Johan Forsberg. Och Forsberg kommer mer till sin rätt när den kedjan kommit igång. De kommer att bli sjukt jobbiga att möta och säkert göra sina poäng.
Kommentera

J F K:

Fördelen med jj, karla och tambellini är ju att alla kan hota med sina skott. Blir ganska många att hålla reda på för motståndarna då det inte finns en given framspelare och avslutare.

Olofsson kedjan kommer mer och mer 7p på Rosdahl trots att han inte varit bra i alla matcher är lovande och finns mer att ta från alla i den kedjan.

Får vi bara igång pp över tid så kommer vi bli jobbiga att möta då vi gör en del mål i 5 mot 5 redan.

Boxen igår var inte perfekt men vi lyckades ändå hålla tätt.
Kommentera

Rytter: Jag blir lite mörkrädd när jag hör Hellkvist. Han tyckte att försvarsspelet i tredje var bra. Han säger att vi är bra i boxplay då vi släpper till minst antal skott av alla lag.
Det känns som han är väldigt statistikdriven där. Timrå skjuter väldigt få skott i PP, men de gör kopiöst många mål på så pass få skott. Igår kan man säga att vi var effektiva, men vi var också effektiva för att vi bara tog skott när vi spelat oss till bra lägen. Blir man för statistikdriven är jag rädd att det lätt kan fokuserar på fel saker.

Jag hoppas att jag har fel.
Kommentera

J F K: Det var verkligen inget vackert försvarsspel men vi styr ju trots allt bort deras desperata anstormning i tredje, framgångsrikt.

Fjärde matchen i rad med noll insläppta mål i bp. Bara att hoppas att de fortsätter nöta på den spelformen. Långt ifrån perfekt men nog har det blivit bättre.
Kommentera

KB: Sen har vi kanske inte mött dom bättre lagen senaste omgångarna heller så.
Men absolut gör Modo det bättre, dock håller jag med JFK om att man får lite huvudvärk när man hör Björns uttalande om försvarspelet.
Modo leder komfortabelt mot ett bottenlag hemma med en period kvar, det ska vara väldigt enkelt att spela av en sådan match eftersom man enbart kan fokusera på att spela enkelt och vänta ut motståndarnas misstag, så visst kan jag förstå Björn ur den synpunkten men ser man till det faktiska försvarspelet så var det riktigt uselt i 2 perioder (2,3).
Kommentera

KB: skönt med seger igår. Hänkar vi på toppen även om topp två dragit iväg ganska mycket. Sjukt med mål vi gjort på hemmaplan. Hoppas vi kan hålla oss starka hemma. Nyfiken om vi kan vara lika måleffektiva hemma mot svårare motstånd😊
Kommentera

J F K:

Håller med dig, hoppas mer att detta är ett uttalande för att skapa lite självförtroende i gruppen och få bort fokus från alla skriverier om dålig försvar och BP.

För att gå ut och såga laget i försvaret och i BP när man faktiskt släppt in lite mål i en match kan ju skada.

Så har inga problem att han går ut och säger detta utåt, bara men jobbar på ett annat sätt internt och försöker stabilisera försvaret och BP.

Dock var ju försvaret bra i första (men i tredje undrar jag vilken match han såg), vi var snabba till puck och kom ut zon enkelt, dock var det väl ingen värdemätare för VH hade ju knappt ett vettigt anfall i första. Positivt dock att vi kan gå ifrån, tidigare år när det har sett liknande ut har vi haft 0-0 eller 1-0 inför andra trots bra spelövertag och då kan motståndarna enkelt kommat tillbaka och ta över, igår så skapade vi ett bra läge efter första genom att omsätta spelövertaget i mål och skulle mycket till för att VH skulle orka vända på detta mot oss.
Kommentera

Rytter:

Inte så mycket prat om Tobbe E nuförtiden (kanske skönt för han)
Kommentera

Robin Ztorken L:
När det gäller Lundin vs Hanses så tycker jag Lundin känts tryggare särskilt verkar han ”ta det han ska” vilket man kommer rätt långt på som målvakt inbillar jag mig. Hanses känns mer som ”stå på huvet” och tar allt.
Kommentera

jonsson:
Kanske för att alla tycker att Hedberg gått förbi😉
Kommentera

Tarasov: Ligger lite i det. Samtidigt tycker jag inte att Hanses har fått en ärlig chans att visa vad han går för. Vi kanske hade vunnit mot Västervik med LL men genomklappningen mot SSK så hade inte spelat någon roll.

Ändå lite anmärkningsvärt att Lundin fick stå sin åttonde raka igår men det kanske betyder att man vill ge Lundin det här förtroendet för att se hur han svarar, samtidigt som det ska sporra Hanses (som tidigare år har varit lite för given). En konkurrenssituation är nog precis vad han behöver. Nu är han i det läget att han måste vara bra när han får chansen. Ska bli intressant att se när hur han svarar när han får chansen igen.

Trodde nog att han skulle få hoppa in mot Almtuna eller VH. Men det känns trots allt ganska tryggt att ha Hanses som backup.
Kommentera

Rytter:
Nu kan man tycka att VH gjorde det bra mot oss i 3, men faktum är att de knappt har några avslut innanför tekningscirklarna och mest skott utifrån. Ju bättre defensiv ju längre ifrån vårt mål kommer avsluten tänker jag iaf.
Kommentera

« · 1995578