1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505640 inlägg · 4102 ämnen

MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

« · 518312 · » Till forumet

Sv: MoDo vs Whinemob, episode III, 8/3-2005

Sinuhe:

Spelar det någon roll? Alla FBK:are fick plats inom området och ni kunde stått hur tätt som helst, om ni bara bemödat er. Pröva att ta egna initiativ någon gång.

Kommentera

Poffa: Nej de har jag inte sagt heller eller har jag de?
Jag ringde upp till Ö-vik och köpte mina biljetter.
Fick höra av andra FBK:supotrar i min närhet att dom oxå skulle åka upp och se matchen mailade då till kansliet, sa att vi vart runt ett 20-30 tal bortasupotrar och frågade om man kanske inte skulle kunna dela av borta stå en sida för FBK:are och en sida för Modo. för klart som f**n att Modo säljer biljetter som igentligen skulle ha gått till WP om dom hade gjort en resa upp till sina egna supotrar.
Men tyckte i alla fall att dom hade ju kunna delat av våran lilla stå då för de gör andra arenor men inte Modo trots att dom viste om de före!
Kommentera

Sinuhe:

Att en FBK:are ringer och köper biljetter är knappast samma sak som att Wolfpack hade anmält resa, eller vad tror du?

Kommentera

scim: efterhanskonstruktion vad menar du emd de de är fakta och de lät ju som på henne att hon jobbade på Kansliet!
Kommentera

Sinuhe:

Jag tycker inte Kamilla behöver besvara din efterhanskonstruktion.
Kommentera

knaskamilla: Konstigt de för jag ringde upp till Kempis och köpte mina biljetter vi Kemphallen mailade oxå upp och ansåg att dom skullde dela av för att vi skulle bli en del FBK:fans som kom till matcherna!
Sedan varför Modo inte gjorde de de har jag ingen aning om varför men de kanske du kan svara på!
Kommentera

Sinuhe:

Såvitt jag vet hade inte en enda FBK:are anmält närvaro innan matchen. Du tycker ändå att de skulle ha spärrat av med rep, alltså?

Kommentera

knaskamilla: Nej men gör som i andra arenor då dela av med rep eller dyrligt!
Kommentera

Sinuhe:

Haha! Det var kul skrivet. Bortastå är bara "äkta" bortastå de gånger det anmälts busslaster med bortafans. Det borde du väl inse själv att tjugo FBK-fans inte kan få en hel läktare ensamma?

Kommentera

Modoante: J ainte så lätt att få igång nått på Borta stå då den invaderas av Modofans som tränger sig in överallt ni har eran stora stå men vad faan gör då ens massa Modofans på våran sida ja inte lätt att förstå mend om kanske ville stå på en vinnande sida.
Sedan måste jag säga att inte tycker jag att Modoklacken höll hö standard i går inte lät bra i första och fram till 1-2 målet och någon min efter sedan var de ju inge liv på er alls
Kommentera

knaskamilla:

Undrop the puck. Unlet the show begin.

Jag har åtminstone en massa bra böcker att läsa, ska nog börja med Tony Adams - Addicted. Ja, så man inte släpper misären i det första taget.
Kommentera

knaskamilla: Jo, jag vet, våran hemliga taktik är ju faktiskt att göra sk. fula byten, vet du, vi var faktiskt 14 spelare en gång i scaniarinken, och gjorde mål i det bytet dessutom, men domaren vägrade dela ut 10nde Assisten till Matte:(
Kommentera

Tja, vad ska man säga? MoDo försöker jämna ut alla FBKs byten med åtta man på banan genom att köra ett med bara två man på banan, och det straffar sig genast. I framtiden tycker jag att vi ska låta bli att försöka jämna ut saker och satsa all kraft på att göra en massa mål i stället.

Fast vi var ju bra i ungefär fem minuter ikväll, alltid något.

Kommentera

momaroria: Men snälla du, läs mitt tidigare inlägg ordentligt igen!
Jag skrev att det var tyst på bortastå! Det var ett jäkla hejjande på (stora hemmastå) ikväll, varför skulle jag ljuga om något sådant?
jag menade såklart att vi (ca, 30 FBK supportrar var ganska tysta under matchen.
Kommentera

Modoante: Dom kan mycket väl ha skrikit vitryssland i karlstad, precis som dom gör på 9/10 ES-arenor när Modo kommer på besök.
Kommentera

Dawidovski: Och det var inte I N T E tyst på stora stå ikväll kan jag meddela.
Kommentera

Modoante: Visst crosscheckar sheldon ibland, men det är ju upp till domaren att ta ut han då, eller?
en mildare form av crosscheckingar är ju tillåten dessutom, annars skulle vi nog inte haft så många lirare på banan ikväll, varken i modo eller i FBK.

Slag med klubban tillhör defensiven, lättare slag, bara man inte slår nån i ansiktet eller på nåt annat ställe! ALLA spelare slår som med en yxa med klubban i defensiven emellanåt, återigen upp till domaren att ta ut för sånt som går över gränsen! och för att förtydliga (gränsen) till ev. undrande personer, nej, det är inte gränsen till Finland.
Kommentera

Dawidovski: HAr inte sagt att ni har skrikit vitryssland ikväll heller!
Kommentera

Dawidovski: Kanske syftades det på Matchen nere i LLA
Kommentera

momaroria: Vem har sagt nåt om vitryssland? Om du läser tidigare inlägg så var det alldeles tyst ikväll på bortastå, så då kan vi ju omöjligt ha skrikit nåt sådant! dessutom lite skillnad att jämföra bortasupportrarna med homosexuella, motför att skrika vitryssland, vilket INTE skedde ikväll.
Kommentera

Modoante: Det blir lätt tyst när det står bara ca: 30 pers på bortastå, och dessutom så finns det ingen som tar tag i det nu! jag menar, modo-klacken är väl minst 200 pers som sjunger, eller? det blir en jäkla skillnad kan jag lova!
Kommentera

Dawidovski: Så det är så att crosscheking och slag med klubban hör till det defensiva hm visste inte det
Kommentera

Dawidovski: Hur moget är det att skrika vitryssland på en skala då??
Kommentera

Dawidovski: Hur var det med ramsorna från bortastå nä visst ja det tyst därifrån som vanligt.
Kommentera

Modoante: Ändå gjorde Sheldon 3 poäng ikväll, hur hör det ihop?
Jag har väl inte sagt att karln har ett bländande spelsinne heller, eller har jag det? Han är främst bra defensivt, sedan gör han några poäng ibland också!
Kommentera

Nicholaus: Modoklacken hade en riktigt kreativ ramsa ikväll, en ny faktiskt, den gick så här: det är bögigt med lila, bögigt med lila, ja det är bögigt med lila!
Bra ramsa va? Jag blev uppriktigt förvånad över att en sån stolt klack som modos, kunde sjunka så lågt! DAGISNIVÅ PÅ DEN RAMSAN!!!
Kommentera

Dawidovski:som sagt det är inte det bländande spelsinnet som är hans styrka om man säger så
Kommentera

Modoante: Tror inte dom säger detsamma i NHL, och framförallt inte i Montreal:)
Kommentera

Modoante:

Aggressiviteten är utan tvekan det bästa i hans spel och att han har crosscheckat spelare i ryggen är inget jag förnekar och det är naturligtvis inte hans bästa sida, men sånt sysslar alla med (förutom Davidsson ;)

Men hans speluppfattning och pondus i försvaret är det inte många backar i ES som har. Och skottet är ju inte mjukt om man säger så...

Topp 5 bland backarna i ES, UTAN tvekan!
Kommentera

Nicholaus: inte så konstigt att det blir tyst när det såg ut som det gjorde var väll rått så tyst i kalstad i söndags när modo ledde
Kommentera

Nicholaus: Ljudet på läktaren tillåts inte nå tv-tittarna i den utsträckning det borde för att låta realistiskt. Så fäst dig inte vid det du.

"Modofansen har under den här säsongen härjat på de flesta forum, skrutit och häcklat andra lag."

Det har alla andra lags fans gjort också.
Kommentera

Sibbe: Det räcker ju med att se han spela så fattar man ju att hans styrka inte ligger i den bländande klubbteknik utan snarare i han krosschekingar i ryggen på motståndare
Kommentera

Modoante:
Vet inte riktigt vad att säga, men l i t e generad å Modo-fansens vägnar blir man ju. Nu såg jag matchen via Säsongsbiljetten och inte live, men det verkade knäpp tyst i Kempehallen.

Stöder ni inte ert lag? Som verkar vara så härligt sammansvetsat och kämpastarkt --och så välcoachat.

Modofansen har under den här säsongen härjat på de flesta forum, skrutit och häcklat andra lag.

Skyll er själva.
Men inte ens det lär ni klara av.
Kommentera

Modoante:

Allmänt känt? Känt i allmänheten inom en centimeters radie av dig eller? ;)
Kommentera

Dawidovski: Souray hade bara tur för det är ju allmänt känt att souary inte kan spela hockey
Kommentera

Poffa: Undrar just varför inte salo plockade skottet från Souray? eftersom hans skott är så enkla att ta:) tack för tändvätskan säger Sheldon, han gjorde 3 poäng ikväll:=)
Kommentera

Salle: Man kan fundera på varför han spelar med MODO egentligen..Fritidsproblem?
Kommentera

Gusse: Markus kan nog börja köpa böcker och prydnadsaker att ställa i bokhyllan bredvid sin Lester B Pearson-award för några fler pokaler lär han inte vinna om han fortsätter spela så här.

Spelarpresentationslåtval för Markus är i fortsättningen "En Vogue - You're Never Gonna Get It" om jag fick bestämma.

Kommentera

Undra varför Weinis inte la straffen..macke är ju knappast nån spelare som rosat marknaden.. Macke ser ut å vilja ha sommarvila...
Kommentera

Paddan: Inte så lätt att sanda, då säcken verkar vara på villovägar...
Kommentera

Hälge: Den jäveln, han skulle säkert ut och klubba ner Kent och Jansson...

Den där sandsäcken hade man iofs kunnat behöva eftersom vaktmästarna på Kempehallen fortfarande, efter 27 hemmamatcher inte vet hur man sandar gångvägen för oss som åker hockeybussen.
Men med min tur så hade jag säkert bara blivit erbjuden en kopp kaffe från kiosken ifall jag skulle ramlat och brutit benet eller armen...

Kommentera

Paddan: Jag såg att Poffa tog den för en liten stund sedan.
Kommentera

Frisco: För egen del letar jag efter John Blunds sandsäck, men den hittar jag inte...
Kommentera

Paddan, Salle, Poffa: Nu är ni nog och leker lite i Färjestads sandlåda.
Kommentera

Poffa: Det enda positiva jag kan komma på med kvällens match det är att det nu bara är två matcher kvar på Kents kontrakt.  
Kommentera

HasseBasse:

Inte viker ner sig, men glider undan och tar inte fighterna och spelar fult som han gör i ES. Anledningen är att han vet att han här kan göra det utan att bli attackerad, skulle han göra det i NHL skulle han få sig en omgång så han landade i nästa vecka.

Kommentera

Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...

Kommentera

Poffa:

Ok. Jag kan inte påstå att jag sett de flesta, men tycker du verkligen att Souray "viker ner sig" i NHL?
Kommentera

En sak som jag funderar på är varför inte fler väljer utvisning istället för straff oftare. Idag vore det väl ett ypperligt tillfälle för Modo att ta utvisning på Chara och få ytterligare tid i spel 5 mot 3, dessutom med både Chara och Nordström på bänken. Borde vara bättre odds att göra mål då än på straff.

Någon som vet hur många mål som görs på straff procentuellt?
Kommentera

HasseBasse:

Jag har inte missat speciellt många matcher från NHL på C+, nej.

Kommentera

« · 518312 · »