Sinuhe:
Att en FBK:are ringer och köper biljetter är knappast samma sak som att Wolfpack hade anmält resa, eller vad tror du?
Sinuhe:
Såvitt jag vet hade inte en enda FBK:are anmält närvaro innan matchen. Du tycker ändå att de skulle ha spärrat av med rep, alltså?
Sinuhe:
Haha! Det var kul skrivet. Bortastå är bara "äkta" bortastå de gånger det anmälts busslaster med bortafans. Det borde du väl inse själv att tjugo FBK-fans inte kan få en hel läktare ensamma?
Tja, vad ska man säga? MoDo försöker jämna ut alla FBKs byten med åtta man på banan genom att köra ett med bara två man på banan, och det straffar sig genast. I framtiden tycker jag att vi ska låta bli att försöka jämna ut saker och satsa all kraft på att göra en massa mål i stället.
Fast vi var ju bra i ungefär fem minuter ikväll, alltid något.
Gusse: Markus kan nog börja köpa böcker och prydnadsaker att ställa i bokhyllan bredvid sin Lester B Pearson-award för några fler pokaler lär han inte vinna om han fortsätter spela så här.
Spelarpresentationslåtval för Markus är i fortsättningen "En Vogue - You're Never Gonna Get It" om jag fick bestämma.
Hälge: Den jäveln, han skulle säkert ut och klubba ner Kent och Jansson...
Den där sandsäcken hade man iofs kunnat behöva eftersom vaktmästarna på Kempehallen fortfarande, efter 27 hemmamatcher inte vet hur man sandar gångvägen för oss som åker hockeybussen.
Men med min tur så hade jag säkert bara blivit erbjuden en kopp kaffe från kiosken ifall jag skulle ramlat och brutit benet eller armen...
HasseBasse:
Inte viker ner sig, men glider undan och tar inte fighterna och spelar fult som han gör i ES. Anledningen är att han vet att han här kan göra det utan att bli attackerad, skulle han göra det i NHL skulle han få sig en omgång så han landade i nästa vecka.
Poffa: Apropå Kent.
Fredde och Melinder gick runt & peppade grabbarna efter 1-3-målet. Kent stod med ett ben på bänken och såg lite ut som "tänkaren". Då går Fredde emot honom och säger (enligt mina läppläsar kunskaper) "Vi måste göra nånting för f-n". Kent reagerade knappt och fortsatte stå modell för Auguste Rodin...
HasseBasse:
Jag har inte missat speciellt många matcher från NHL på C+, nej.
Sinuhe:
Spelar det någon roll? Alla FBK:are fick plats inom området och ni kunde stått hur tätt som helst, om ni bara bemödat er. Pröva att ta egna initiativ någon gång.