1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496863 inlägg · 4178 ämnen
« · 288109 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Presskonferens imorgon???
Colorado kallade ju in sin tredje målis Philippe Sauve från Hershey Bears några gånger under säsongen.
Om jag får tippa lär han inte bli andra målis nästa säsong..Ett målvaktsnyförvärv lär det bli. Frågan är om det blir en första eller andra målis

Frisco:

Vad jag vet så har inte Blake funderat på att lägga av. Han har väl två år kvar på kontraktet och är ju långt ifrån äldst av spelarna i NHL.

poffa: Tråkigt att Patrick ska lägga av. Inte lätt för Tony att hitta en så bra målvakt till nästa säsong. Rob spela ett år till?

Lumber Jack:

Nu är det klart. På presskonferensen i morgon (onsdag) kommer man meddela att Patrick Roy lägger av. Det är alltså inte MODO utan Avs som har presskonferens i morgon.

Undra om detta kommer spela någon roll för hur Peters beslut om sin framtida hockeykarriär kommer se ut?

Sv: Grattis ståplatsare!
Sahlander: Låter som en bra tanke.

Slapshot: Visst är det så, otroligt slarvigt av mig.

Slapshot: Heheh, du har så rätt. Nog borde det vid detta laget vara klart med eventuella hemvändare.

Jag har en känsla av det inte blir någon hemvändare i år heller...

*SNYFT*

Lumber Jack: Är inte årsmötet onsdagen den 18/6 ?
Hoppas på ett klartecken innan dess från ev.
hemvändare.

Frisco: Apropå detta och Kamillas tidigare inlägg. Vi snackade förra säsongen om (gamla) lilla stå, som numer är sittplatser. Dom stolarna skulle kunna tas bort under ex. slutspel. Dom som har platsen skulle självklart ha "ståplatsentre" under dessa matcher när stolarna är borta. Undra om inte detta skulle kunna vara intressant för många även på stora stå.

Robert P: Jag tycker att det ska finnas både ståplats och sittplats.

Frisco:

Ska sittplats tas bort för att någon lallare i en AIK-klack påstår att någon på sittplats skriker elaka saker till spelarna?
Undrar fortfarande hur människan på allvar lyckas höra vad som skriks på ståplats när han står mitt upp i världens bästigaste klack iofs.

Robert P: Menar du att man ska ta bort ståplats pga att det hänt två gånger att folk gjort Hitlerhälsningar där?

LUNDSTRÖM 6:

Och ståplats står för de personer som står och drar en Hitler-hälsning, vilket jag sett ett par ggr?

”Råsundafettot” – supportern som häcklar det egna laget...

Vilka är ”Råsundafetton”? ”Gubbar som fått en sexa för mycket i VIP-rummet

Det är vad sittplats står för.

Fram för mer ståplats.

knaskamilla: Men samtidigt är det ett faktum likväl att det även är stora luckor på sittplats under serielunken. De fylls naturligt igen när det blir slutspel och attraktionskraften ökar. Platserna är ju betalda i förväg och det blir intressant även för den ointresserade att titta på hockey, alternativt festa med kompisarna i företaget som äger ("äger" inom parentes.) (Ny variant av parentesbruk.) platserna.

Modo tror nog, som vi andra tror, att attraktionskraften kommer att öka för Modo de närmaste åren framför oss, vilket kommer att täppa igen luckorna även på ståplats i högre utsträckning än förut. Det innebär att argumentet att det är så glest på ståplats kommer på skam i samma takt som foppor m.fl kommer hem.

NuMountain:

Grejen är ju den att det på de flesta matcher är väldigt glest på ståplats, och på de matcherna skulle de ju inte göra något (annat än att de återigen planerar att göra om de bästa ståplaterna till sittplats) om det fanns fler sittplatser - eftersom de drar in mer pengar på det. Så finns det då de där fåtaliga matcherna då det kommer mycket folk, och då tycker jag att det är förkastligt att de som står inte ska kunna dricka när de blir törstiga. Det bästa vore alltså om sittplatserna var väldigt mobila. Man kan kanske ställa upp campingstolar på ståplats när man inte räknar med storpublik, och kommer det mer folk än beräknat så fäller man bara ihop stolarna? Det vore väl ett utmärkt sätt för The REDS att tjäna ännu mer pengar?

På tal om ståplats så verkar det som att scim sover stående i natt igen. Stackars scim.

Jag har alltid hävdat att efterfrågan på produkten ökar i takt med attraktionskraften på den. Kan verkligen Modo Hockey på det bestämdaste argumentera för att attraktionskraften inte kommer att öka för Modo de närmaste åren? Kan de det så stödjer jag en utrotning av ståplats, så mycket de vill. Själv tycker jag att det är hemskt att man knappt kan få upp armarna för att klappa fram sitt lag när det börjar närma sig 4700 inlösta. Vad värre är att man inte kan få ner armarna om man lyckats börja med dem uppe innan periodstart. Man kan ju bli törstig.

Sv: Kamillafestivalen
NuMountain:

Näe, men sådant där, det går inte att dölja!

knaskamilla: Hade hon på sig armtussarna?

NuMountain:

Njae. Jag tror att han hade tagit henne för hennes cheerleading-/dansegenskaper. Det såg ut så.

scim:

Jag hoppas att du slipper sova stående i natt.

knaskamilla:

Inte tid? Om du ändå bara sitter och stirrar så kan du väl byta motivet från monitor till tv och film? Nähä, inte det nej.

Nu sömn, säta påer!

knaskamilla: Kunde du avgöra om Sedinarn du såg, tagit henne för pengarna eller?

scim:

Äh, sådant har jag inte tid att ägna mig åt. Jag var f.ö. på Arlanda i fredags, där såg jag en Sedinbrors nuvarande flickvän. Det gjorde väl varken till eller från vad gäller hur dagen artade sig.

knaskamilla:

Utan att ha nått minne av Pheonix Ful-dansen i vare sig Hornhinna eller Hjärna så kan jag säga att danserna säkert inte skiljde sig mycket åt. Jag kan inte heller minnas att du ska bli hjälpt av att se Matrix, se till att se Star Wars först. Eller Bond, vilken som helst.

Jag var f.ö. på ett Jaktprov norr om Sävar idag, där vad även Pirros exfru, hoppsan. Ett tråkigt inslag i en annars mkt tråkig dag.

scim:

Nej, jag har ju inte det. Nåja. Om jag ska dansa som de gör i Coyote ugly är jag väl inte mycket hjälpt av att se Matrix?

knaskamilla:

Du har alltså inte teven i datorn? Dansar gör dom på flera kanaler föresten, ibland på bio också. I fredags när jag såg Matrix, dansades det t.ex.

Aben:

Jag ska satsa stenhårt på det där. Att bli proffs i Danmark vore något att berätta för barnbarnen sen! Förresten var det där inga riktiga profiler...alla bilder var ju tagna framifrån.

scim:

Jorå. Fast jag tittade mest bara då de dansade, eftersom jag sett filmen förr. Resten av tiden satt jag och stirrade på en dataskärm.

knaskamilla:

Säg inte att du genomled hela spektaklet.

knaskamilla:
De har endda også en profil på alle cheerleaderne, det skulle være noget for dig din anti-profil :)

knaskamilla:
Hvis du er god, så kan det være at du kan blive prof i Danmark for Herning Bluefox (tjek linket) :-) Årets Värvning skulle det være :)

Aben:

Äh. Jag har specialstuderat danserna i Coyote ugly ikväll, jag kanske kan framföra dem i Kempis sedan?

Tyrkiets sang var dårlig!!! men danserne var gode, mmmmmm...måske MODO kunne lokke dem til Övik som cheerleaders, se DET ville være et "nyförvärv" der ville noget!! :)

Lumber Jack: Hmm. Det har du rätt i...

Fa*, jag känner på mig att Perra får ett megakontrakt av Atlanta och att han väljer att stanna eftersom Bob Hartley ger han istiden....

Wewillwintoday:

Nja, skulle väl tippa på att man presenterar eventuella nyförvärv på årsmötet onsdagkväll.

Presskonferens imorgon???
Peppar peppar ta i trä...

biggles: Hmm, typ Boston Lindström då som även om han är stor som fan och borde kunna taclka ihjäl folk ständigt skär av alla möjliga senor på sina skridskor : )

Lulekickan: Japp! mitt knepiga öknamn har hängt med sen jag spelade hockey bockey, var ständigt lågt flygande över isen:)

biggles: Magdansen? inte för att jag kände mig särskilt lockad av den men uppenbarligen tilltalade den några.
Jag såg att du är tjej förresten. Skoj! Vi är fortfarande i klar minoritet på HS.

Lulekickan: Ja men inte fanken kan väl nån ha röstat på låt skrället för att den va bra, Men det måste ju ha varit nåt som lockade till sig rösterna

biggles: I så fall handlar det väl inte om låten. Ungefär som jag tycker att en nytränad, nyduschad och solbränd Mange Nilsson är extremt &%¤# (censur), men inte fan tycker jag att han är bäst i LHF för det.

Turktjejen såg rabiesssmittad ut, men jag minns att hon hade ett rosa harem med magkedjor runt sig.

ModoAnte:Japp..Alltså grannländena som Gardell sa.

Portello: Rätta mig om jag har fel men ska man inte rösta på dom man tycker är bra?

ModoAnte: Att folk ringer och röstar?

Portello: undra hur det går till?

ModoAnte: Österrike fick poäng för att dom var dåliga.

Lulekickan: Dom som gillar lite magdans och tutteskakningar tycker kanske låten var bra, själv har jag redan glömt den. kommer bara ihåg hennes grymma utseende

westerlind:Vad jag fundrar på är hur österrike kund få några poäng alls undra var dom hittade honom?

ModoAnte: Haha, bra svar.

Lulekickan: Tydligen invånarna i europa.

« · 288109 · »