1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503173 inlägg · 4187 ämnen
« · 376127 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hall of Fame
Dream Team:

Utmaningen? Du menar att det är en större utmaning att vinna över lag i ettan än lag i allsvenskan? Nu får du väl ta och vakna, hörru... ;)

scim:

Ja, det kan ju inte vara för att vi har så många skador som de tror det, för skadorna kan man inte skylla på/gör inte att man förlorar...

knaskamilla:

Dessutom förstår jag inte varför risken är så stor att vi hamnar där? Hälften av elitserielagen är inblandade i bottenstriden, och vi ligger näst bäst till av dessa.

knaskamilla: Kanske förbundet ser ett EVENTUELLT MoDo med proffs nästa höst som allt för bra. Således måste utmaningen ligga lite högre än för andra lag.... =)

scim:

Det var ju faktiskt någon knasig TIKare igår (jag skriver inget namn, så kan det inte bli fel) som tyckte att det skulle bli roligt om MoDo spelade i Norr-ettan till hösten. Kanske har de tagit bort en division och glömt att berätta det för oss MoDoiter?

scim:

Viktigast av allt: finns inget som heter Antjärn längre.

RST:

Pirro har mig veterligen aldrig sagt någonting om att Modo ska vara ett topplag i elitserien, och vem har sagt att han kommer träna Modo nästa säsong?
Hur degradering till allsvenskan kommer innebära spel i Div-1 är något du gärna får förklara.

Hall of Fame
Är Pirro på väg att få plats "Hall of Fame" för att vara sveriges genom tiderna sämsta ledare???.
Han var ju inte direkt ödmjuk inför säsongen, typ: Modo topp två.
Men å andra sida har ni ett riktigt bra lag på papperet Men tyvärr.
Undra hur det blir när foppa mfl kommer hem, skall ni spela sarg ut då också???. Dvs om han inte är skadad förstås.

En annan sak: Om det nu blir strejk i NHL och ni åker ur "ganska stor risk båda" skall Näslund, foppa, sedin Br , phålsson mfl. Spela i allsvenskan mot Hudding, Vallentuna, då får ni garanterat sveriges genom tidernas bästa Div 1 lag med ett säkert DM-guld mot Antjärn i finalen.

Sv: Snygg banner.
Huge: Inte behöver du säg tyvärr för det. Tur att det är nån som uppmärksammat vad som är vänster och höger:-)

[bild]web.tram.nu/trafikplatser/pic/90-21.jpg[/bild]

Frisco: Måste tyvärr rätta dig angående överstegningen. Linje 7 vänder i högervarv vid Norrmalmstorg och i vänstervarv vid Waldemarsudde (rundar Italienska ambassaden på Oak Hill).
Man har väl svurit ett antal osande eder när man hamnat bakom nämnda åbäke med buss 47, då vi har gemensam linjesträckning mellan dessa båda stationer. Åbäket är väl inte direkt ngt fartvidunder, om man säger så.
Å andra sidan är det väl heller inte meningen, skulle jag tro....

Sv: NHL
Ikväll är man som en osalig känguru. Uppe igen, drömde att jag gjorde ett stavfel i inlägget innan. - Hatar mardrömmar.

Nå, väl uppe och ute i världsetern så är det lika bra att man lyssnar på lite hockey och vad scorar mitt norra öra?

VAN, SEDIN (5) , 10:44

Tvillingar!

Sv: NHL
Tyvärr ingen Foppa med i natt. Ljumskskada.

Weinhandel har iofs. en ass, men det räcker inte för att hålla mig vaken. 1,5 timmar kvar till Näslundare och Sedinare startar sin match. Nä, jag går och lägger mig igen.

Sv: Hirsch i MIF?
Paddan:

Jo, iofs, och sen kan det ju vara skönt med motsatser för publiken också (från spelarpresen på cobras hemsida:)

[k]Bjerring er en forholdsvis oprejst målmand, som altid har været meget stærk i gribehandsken. Tidligere havde han dog en del problemer med isskud, hvilket han dog i de senere år har arbejdet meget med, og resultatet blev en VM-debut i 2002, hvilket siger en del om, at denne svaghed efterhånden er udbedret meget.[/k]

...låter faktiskt som litegrann av en Riksman-Hirsch batalj där.

Avzzzlutningsbild:
www.rik.dk/cobras/grafik/pf0304.jpg

Sv: ZZZ-tråd
Dags att sova. Först ytterligare en länk om Jesper Faxe Damgaard.
Han har nämligen skrivit Dansk hockeyhistoria.
www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=246608/

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Är MODO en helig ko?
På tal om tränare, satt och läste lite historik...
"1972
Kabben Berglund slutade som tränare efter att officiellt ha innehaft den sysslan i 22 säsonger. Han efterträddes av Lennart Höglander."

Det var längre förr!

Björn VII:
...och där hör man hur Hedin lyfter telefonluren för att skriva kontrakt med en ny överraskande tränarförmåga.

Antar att Hirsch plats på bänken i nästa match kan ha lite grann att göra med att Henrik Bjerring bland annat är en av konkurrenterna till platsen som förstemålvakt i Danska landslaget, om jag inte fattat saken helt fel.

Frisco:

Själv fastnade jag för den här passagen i texten:

[k]Trods gårsdagens succes må Peter Hirsch i tirsdagens SuperBest-ligakamp nøjes med en plads på bænken. Konkurrenten Henrik Bjerring skal have chancen mod Esbjerg, fortalte vindernes træner Per Holten Møller.[/k]

Hmm...verkar vara en sympatisk man som skulle kunna gå i upptrampade MoDo-fotspår.

Frisco:

Ja, Hadelöv har väl inte lust att vara kvar i MIF, nu när han måste extrajobba för att ha råd att leva, så Hirsch kanske tar platsen som förstemålis.

Frisco:

Och vill man se hur det gick till, om man var ute på stan när matchen gick på TV2 DK, får man surfa in på konkurrenten DR:s sportsändning.

nettv.dr.dk/extention/playWindowsMedianyheder.aframe?id=100932&ListType=nyheder&trace=off

Länken kanske passar bättre i den här tråden?

www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=247066/

Paddan: Bakers.... Äh. Jag vet bara att killen är enORMt duktig för tillfället och tar alla rökare. Matchens lirare verkar vara hans för resten av säsongen.
images.bt2.metropol.dk/216/216902/216902_large.jpg

Frisco: Är det där man placerar såna där politiska vildar i väntan på att de ska bestämma sig för var på färgspektrat de hör hemma?

Apropå att ha svårt att bestämma sig för var man ska höra hemma. Såg att det var något litet inslag om Bakersfield Condors på Kanal 5.

Paddan: Nåja, lite folkhemstakter och Per-Albin låg det allt inbakat i texten. Fast det är inte mitt parti. På tal om parti. Linje 22 går förbi inte alls långt från Årsta Partihallar. Vet dock ej vilken färg dessa har.

Frisco: Hmm, knepigt, jag som tyckte mig läsa in lite grann om kollektivanslutningen till Socialdemokraterna i den där texten. Fast tydligen hade jag fel.

Paddan: Äh, så klurigt var det inte.
Avstigning sker numera på höger sida medan det förr i tiden var på vänster som det skedde. De gamla är alltså ombygda.

Frisco: Förstod först inte vad du menade, men sen så såg jag den där lilla klurigheten i texten.
Hehe, det är nog inte omöjligt att det var på så sätt.

Paddan: Linje 7 är faktiskt den enda av de 4 som man inte behöver vända på slutstationerna utan det sker automatiskt i vänstervarv. Översteg åt höger är alltså obefintligt. Kanske det hänger ihop med att det var arbetare som använde dessa ting till stor del förr i tiden?

Frisco: Inte undra på att linje 7 inte fick vara med. Inte nog med att den är äckligt svartfärgad och tjockare än de andra linjerna, dessutom så verkar det inte finnas någon möjlighet att få stopp på färden om man väl klivit ombord.

knaskamilla: Det skulle man kunna tro men sån stor eftertanke var det faktiskt inte med bilden. Men visst kan din tanke ha verkligehtsförankring.
[bild]www.frisco.se/hs/linje222.jpg[/bild]

Frisco:

Menar du att Damgaard kommer att försvinna när Foppa kommer hem, men att Almtorp och Jocke L blir kvar?

Paddan: Det är linjerna 12, 21 och 22. Linje 7 fick inte vara med.

Frisco: Undrar om de i nästa version av SpS kommer att utrusta oss med förstoringsglas också?

Paddan: Detta är inte några formkurvor utan bara trevliga spår.

Frisco:

Linköping ligger på trettonde plats i tabellen har jag hört ryktas, stämmer det?

Frisco: Tur att du meddelade att det var linjekartor. Trodde för ett ögonblick att det var någon slags grafisk framställning av olika lags formkurvor.

Frisco: Vad göra i ickehockeytider? Jo förresten. Var och kollade in J20 idag. Torsk mot Linköping. Resultatet blev 2-4. Sista i tom kasse. Imorgon 13.00 är det Modo - Södertälje.

För att fortsätta på temat linjekartor lägger jag ut en liten vacker bild:
[bild]www.frisco.se/hs/linje.jpg[/bild]

scim: Efter att äntligen ha lyckats ta mig igenom detta synnerligen intressanta journalistiska verk förstår jag varför min webläsare, till att börja med, protesterade och krävde en omstart av datorn för att överhuvudtaget orka öppna den där länken.

Sv: God Fortsättning...
En hjälte gör comeback med att debutera i moderklubbens representationslag. Sånt är stort. Modo nästa?

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco:

Tsk, tsk. Bara för att alla andra inte kan se vad jag skrev till dig när du bubblade mig med anklagelserna...

knaskamilla: Som sagt? Hmmm. När sa du det?
Jag tror att du försöker dig på en efterhandskonstruktion här.

Frisco:

Som sagt, jag kopierade rakt av från MoDos hemsida. Kanske kunde de inte bestämma sig för om de skulle skriva om golf eller rullstolsburna?

knaskamilla: Handicapplatser. Ja du fröken rättstavning.

jon:

Personligen har jag ingen aning om hur många som får plats på bortastå, och jag gissar att ingen annan här har det heller, men här får du lite andra siffror:

Max publikantal i Kempehallen

Ståplatser 1 727
Sittplatser 3 339
VIP-loger 120
Handicapplatser 14
Totalt 5 200

F.ö. tror jag att de som stod på bortastå då det var fullsatt i hallen var ganska nöjda med det utrymme de fick, i alla fall... ;)

Kevin O Shea: De som kommer ihåg Svartvadet sen innan han lämnade oss för NHL är inte så överaskad. Given i landslaget och en härförare i klubblaget var han redan då. Att han sedan utvecklat sig ytterliggare med åldern och tiden i NHL är en självklarhet även om han inte spelade lika stor roll där. Kom ändå ihåg att han inte var och harvade i farmarligorna.

Svårare då med Pirro. Det kanske inte är svårare än så att man fortfarande bedömer honom som en potentiell ledare med hjärtat i klubben. En sådan kastar man inte på tippen bara. Att sparka andretränare blir obegripligt om man inte förstår att andretränaren är ett bollplank till förstetränaren där samarbetet bör ge ett kreativt resultat.

knaskamilla: Tycker inte om rubriken, jag skulle vilja ställa frågan : Är Pirro en helig ko? Hur kan han få vara kvar utan att ifrågasättas av styrelsen? Vad hjkälper det att sparka andretränaren och låta huvudtränaren vara kvar?

Vad gäller Svartvadet är jag imponerad över hur bra han varit och inte tvärt om. Jag tyckte att han var otroligt uppskriven innan seriestarten, med tanke på att han under sina år i NHL knappt platsat som fjärdecenter i ligans sämsta lag.

jon: Får du tag i en biljett så är det bara att komma. Välkommen.

jon:
Det är allt som oftast 120 lediga platser på bortastå..så

jon:

Jag får varmt rekommendera våra sittplatsläktare där man inte löper risk att slå ihjäl sig så fort man ställer sig upp ;)

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om Kempehallen!!! 125 på borta stå!!? är det allt som går in?? fjantigt.. Jag och min flickvän måste nu stanna hemma. Ni får starta bygget snart!

Sv: Ny spelare?
El Maco:

Jämarns, det är jag som har tappat kraften, alltså... ;) Grattis, förresten!

Vallin:

Jag håller med om nästan allt du skriver (eftersom jag har urkass koll på alla andra lags spelare, så kan jag inte hålla med om att han varit bäst i elitserien så här långt. Jag är dock tveksam till om han faktiskt varit det...).

Undrar vem som skrivit artikeln? Skulle vara intressant att få en förklaring till hur dominerande Svarten förväntas vara. Tycker också att det är lite lustigt att personen i fråga klagar på Svartens ledaregenskaper.

« · 376127 · »