Kedjor: 14 Peter Högardh, 29 Morten Green, 15 Andreas Salomonsson -
9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson -
10 Anders Söderberg, 23 Magnus Hedlund, 26 Mattias Wennerberg -
18 Peter Öberg, 40 Magnus Gästrin, 12 Jonas Almtorp
Pirro inför matchen:
Klart jag är nöjd med nyåret
16 poäng av 24 möjliga under 2004. Dessutom vinster fyra av fem bortamatcher. MODO:s facit de senaste åtta omgångarna går inte av för hackor. - Självklart är jag nöjd med vad vi gjort under 2004 så här långt, säger också Pirro Alexandersson. Kan vi nu bara ta minst tre poäng på de två återstående matcherna innan uppehållet ser det hyfsat ut.
Luleå Hockey tisdag hemma och Brynäs IF i Gavlerinken på torsdag är de matcher som återstår innan Sweden Hockey Games. - Naturligtvis siktar vi på full pott, men det handlar om ytterst svåra matcher, säger Pirro. Mot kvällens motståndare Luleå har vi gjort tre dåliga matcher borta och också förlorat alla tre. Däremot gjorde vi en bra match hemma mot Luleå sist, då vi vann med 5-1.
- Förhoppningen är att vi kan upprepa spelet från de två senaste hemmamatcherna, Linköping och Timrå, då tror jag vi har en klar segerchans.
Noterbart om laget
Skadeläget? Hans Jonsson (mellanhandsben), tillbaka efter Sweden Hockey Games, Kari Haakana (handled), åter mitten av februari, Per Svartvadet (fotled) och Joakim Lindström (axel), borta säsongen ut.
Efter höstens auktion på säsongen 2002/2003 års vita matchtröjor är det ett antal tröjor som ej blivit utlösta. MODO Hockey säljer nu ut dessa tröjor till nedanstående priser: 7 Damgaard, 1 000:- 14 Högardh, 1 400:- (signerad) 29 Green, 1 000:- 32 Wilde, 800:- 34 Riksman, 1 200:-
Du som vill köpa någon av dessa tröjor mailar till Fredrik Östman mailto:[email protected] där du lämnar följande uppgifter: Namn, adress samt postnummer och ort. På priset tillkommer postförskottsavgiften. Först till kvarn gäller...
knaskamilla: Självklart tackar han nej. Det är sista chansen att visa vad han går för, men det behöver han inte. Elitserien är snart över och då kan han vila.
Nu du, NuMo, letade jag jävligt länge för att hitta en tråd som skulle matcha det jag tänkte skriva. Det var inte så lätt, ska du veta, när man nästan är blind.
Okej, trådnamnet kanske inte riktigt passar in, eller? Läste lite här och var (i andra lags gästböcker) om uttagningar till Tre Kronor, och tänkte att "då har väl vi klarat oss ifrån det, då" - eftersom ingen hade skrivit något om det här. Men så var det visst inte.
Sen så har jag tydligen uppenbara problem att skilja på en och en halv timme och en och en halv minut. Jaja, det blir väl så med tidsuppfattningen när man har 24 timmar fritid per dag.
Det här kanske är så bedövande tråkigt att det förtjänar att ligga under ZZZ-tråden. Tänkte bara informera om att Alain Hache har skrivit en bok som heter The Physics of Hockey och där kan man bland annat få reda på såna intressanta saker som att energin som absorberas i kroppen och skydden under en vanlig tackling är tillräcklig för att få en hundrawattslampa att lysa i en och en halv timme.
NuMo: Tycker iofs att hon redan hade gjort en matchanalys bara det att hon inte själv visste om det. Något lag får ris och spelet faller ihop som en pannkaka, i varje fall om jag tolkar den där bilden i Zzzz-tråden rätt.
knaskamilla: Sådärja, nu börjar det likna något. Du har nyss gjort en matchanalys och du har gjort det i en tråd för det tillägnad. Det är sådant som får mig och scim och LJ att återigen fundera på din status på våra regelbundna möten.
Eftersom Portello besöker Kempis imorgon så borde det väl med största säkerhet bli en hemmavinst? Jag har iofs för mig att han råkade få se en lulingvinst en gång, men det måste ju ha varit undantaget som bekräftade regeln.
Nä, det måste ha varit AM som gjorde den stöten. Han svarade för prestationen att sätta vit boll i fyra av fem stötar under en omgång. Jag själv satte aldrig vita om jag inte satte en annan boll först.
Tänker du nu på tillfället då du satte två halva jättesnyggt, samt den vita bonusbollen också? För du vet att...det är alltid bättre att sätta helfärgade bollar ifall man spelar i laget som HAR bollarna med hel färg. Ja, förutom den helfärgade vita då, som aldrig är bra att sätta.
Om jag inte minns helt fel fångade jag på den där bilden ganska precis den vita bollen innan den slank ner i hålet. Jag tror inte ens att du satte någon annan boll innan.
Själv har jag fortfarande inte listat ut vad det är jag gör strax efter att bilden på biljardbordet är tagen. Men jag drar till med en kvalificerad gissning: Jag sätter alla bollar som jag skall och vinner som vanligt. Detta till pojkarnas glada hurrarop samtidigt som man kaxigt uttrycker sig ungefär så här: "Vill flickorna ha revansch?".
Det var ju en bilddagbok, som Friscos (som han lade ut i ZZZ-tråden). Varför jag gjorde en tävling av det? Det vet jag inte riktigt. Jag tror att det var för att jag inte ville skriva ett alltför kort inlägg, eftersom jag alltid blir mobbad för att jag skriver så kort.
knaskamilla: Du ville gärna delge detta för oss andra på SpS, det kan jag förstå, det var viktiga händelser ur ditt liv. Men varför gjorde du en tävling av det och varför i ZzzzZ-tråden?
Jaha. Attans. Fast kan det bero på det? Jag gjorde ju inte det förrän igår, menar jag... Nåväl. Jag skulle koka ris. Det skulle ta 20 minuter. Efter 15 minuter såg det ut sådär. Vem som rår för det är dock inte utrett ännu, då både jag och han som tvingade mig att laga maten hävdar att vi inte hade ställt plattan på sexan. Men du behöver inte oroa dig för att jag svalt igår, det mesta riset gick att äta.
Jag konstaterar kallt att norraste laget "bääävar" att bli avsågat från resten av Sverige i och med den här förlusten. Det kan bli katastrofatmosfär oppåt. Låt dig inte luras av diset som ligger stilla och tyst om du åker uppmot ödemarken i 40 minusgrader. Det är inte dis, det är ångest.
För oss skulle en eventuellt förlust vara försmädlig, just för att den är mot lulio, inte mer. Vi har ett surspel att falla tillbaks på och jag hyllar det.
Jaha, då var det dags för en derbygruppsmatch, barnslig derbygruppsmatchtråd och tre poäng för MoDo Hockey igen. Jag undviker att prata om tråden i sig och dess eventuellt vederkvickande effekter, utan konstaterar bara att nu är den på plats och det är fritt fram att börja delge omvärlden sina tankar runt matchen.
Inte för att tankar i sig kring utgången av matchen är nödvändiga, men ändå - för sportsnackandets skull.
Jag gjorde en bilddagbok och bildgåta på samma gång, kan man göra så? Här kommer den (frågan är alltså vad som hände före, under och efter att bilden togs, samt vad den föreställer):
Jippie! Första gången jag vinner något. Helt utan fuskhjälp, dessutom. Men...två frakturer och ett plåster? Är det jag som är vek eller han som är en stålman (eller helt enkelt frakturer ett ord som låter värre än vad det är)?
Björn VII: Kan till lägga att de va en bra match. Men dommarna i den här serien kan man verkligen diskutera. J/h hadde 4-2 inne men dommaren såg inte detta! dessutom missade han en hel drös utvisningar från båda håll. fantastisk nog höll sig spelarna lugna.........
Jasså du fick den alltså. Damn it. Jag som hade tänkt köpa den.