1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500081 inlägg · 4186 ämnen
« · 324530 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Intrum Justitia IHC 2003
zigge: Jo, men engelska tror jag är ett obligatoriskt ämne. De andra språken måste eleverna välja och tyvärr är det ibland inte alla som vill läsa ett språk som får läsa just det språket de valt i första hand.

zigge: >>Har jag väl aldrig förekat?

Du kan väl FÖR(n)EKA bäst du vill. Nu vet du i alla fall fakta:-)

Paddan: ingen engelska?? 8-s

zigge: Kan också vara det faktum att det är tänkt att eleverna och inte såna där radiatorer ska värma skolan, så man går nästan konstant omkring och fryser.

Än hur spännande det kan vara med isländska och trots att de tydligen, om jag har förstått rätt, är en stornation i hockey enligt Mighty Ducks-filmerna så ingår inte det språket som språkval på "min" skola. Här nöjer vi oss med tyska, franska och spanska.

Frisco: Har jag väl aldrig förekat? Kan väl ändock ha ett wermlömskt förflutet??Där han lärde sig använda klubban som ett samurajsvärd, vilket KrokBoltic alltid kunnat.
Grishockey o Grisbandy verkar tränas runt en stad som tillverkar ett icke-lila kaffe samt Läkerol, elr vad säger smymodoit Westerlund?

Paddan: Inte ens vår egen #9 slår detta:
Tidl.klubber: Ingen

zigge: Marius Trygg spelar i HAMMARBY.

Paddan: Har de små liven, Sveriges Framtid, smittat ned dig? Har Du inte högläsning ur Havamal o Eddorna för dem? På orginalspråk?
Det går utför med undervisningen, snart tar Landstinget över den åxå.

Portello: Jepp, det verkar faktiskt som så. Måste vara den där eländiga undervisningen i utrikiska som gjort att jag blivit smittad av någon knepig verbböjning eller så.

Oj, han den där Snorre Hallem har tydligen snickrat ihop en egen hemsida.

Frisco: spelandes, i meningen imperfekt pluskvamperfekt, eller vad säger magister Padda? Jag menar icke presens.

Enl Nyheterna är det svåråkt i Snöbollen just nu, eller möjligen lättåkt,utför,en bit.

Sasha på uppdrag Klippning, med fara för livet.

Paddan: Har du gått och blivit sjukare än vanligt? ;)

Portello: Tja, jag tror det. Kan då inte komma på att jag läst eller hört något om honom tidigare.
I mina egna febersjuka associationer så låter det som en norsk variant av den där naken-Janne

zigge: Nu ska du inte snacka skit om Marius Trygg. Värmlänning? Nej du zigge. Ta dig en kopp Löfbergs du så du piggnar till.
www.hammarbyhockey.se/truppen/tru_trygg.html

Paddan: Trodde alla hört namnet Sturlasson förut.

Paddan: Första gången du hör det namnet eller?

Frisco: Hahaha, nejdå, tyckte bara att namnet lät riktigt kul.

Lumber Jack: Så typiskt med fulspel av de här oTrygga norrmännen spelandes i en värmlömsk klubb.
Den här Snorre, kan det va nåt för MODO?

Lumber Jack: Kung Faxe är C i Denmark.
[bild]www.solutionmakers.dk/Intrum/layout2/JesperDamgaard.jpg[/bild]

Paddan: Är du så desperat?

Frisco: Måste säga att #9 i det norska laget hade ett rätt intressant namn.

Frisco: Röde pölser og en faxe, skål du gamle

Intrum Justitia IHC 2003
Danska hockeylandslaget spelar just nu Intrum Justitia IHC 2003 på hemmaplan. En turnering mellan Danmark, Norge, Polen och Lettland.

Idag spelade Danmark mot Norge. 4-2 till Danmark och MORTEN GREEN HADE 1+2 !!!!

Här kommer bakvänd info.

60:00 INFO 3. periode er slut.
58:25 NOR 4-2 (EQ) #9 Snorre Hallem uassisteret.
55:43 DEN 2 min. Tripping #25 Andreas Andreasen
54:24 DEN 4-1 (PP1) #11 Lasse Degn (#24 Kasper Degn, #16 Dan Jensen)
48:04 DEN 2 min. Roughing #25 Andreas Andreasen
43:44 NOR 10 min. Misconduct Penalty #14 Marius Trygg
43:44 NOR 2 min. Checking from behind #14 Marius Trygg
40:01 INFO 3. periode er igang.

--------------------------------------------------------------------------------

40:00 INFO 2. periode er slut.
39:27 NOR 2 min. Interference #15 Henrik Aaby
35:29 DEN 3-1 (PP1) #29 Morten Green (#16 Dan Jensen, #13 Ronny Larsen)
34:10 NOR 2 min. Cross-checking #12 Patrick Thoresen
33:26 NOR 2 min. Hooking #21 Trond Vegar Magnussen
28:05 DEN 2-1 (EQ) #18 Alexander Sundberg (#29 Morten Green)
20:01 INFO 2. periode er igang.
20:01 INFO 2. periode er igang.

--------------------------------------------------------------------------------

20:00 INFO 1. periode er slut.
19:46 DEN 1-1 (EQ) #18 Alexander Sundberg (#13 Ronny Larsen, #29 Morten Green)
11:13 NOR 2 min. Holding #22 Johnny Nilsen
04:31 NOR 0-1 (EQ) #23 Mats Trygg uassisteret.
00:11 DEN 2 min. Cross-checking #15 Frans Nielsen

---
Spelprogrammet

Fredag, den 7 november
Kl. 16.30 Lettland - Polen 4-2
Kl. 19.00 Danmark - Norge 4-2

Lördag den 8 november
Kl. 15.30 Norge - Letland
Kl. 18.00 Polen - Danmark

Söndag den 9 november
Kl. 12.30 Danmark - Letland
Kl. 12.45 Norge - Polen

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
mike66: Ha SJÄLV en trevlig helg!!
Ni har väl Tränat inför helgen, pojkar o flickor?

Frisco: Vore det Rogers, skulle jag klassa det som Skryt!!!
Fråga:: Är Du proffesionellt göralös, med särskild dragning åt html-hockeysnackande? Elr bara väldigt html-händig??

bobbe: Jag får önska dig en lugn och trevlig helg. När man överreagerar på det sätt som du gjort här sen du helt plötsligt klev in över tröskeln är nog lördag-söndag två väldigt viktiga dagar.
---
OBS, NU FÖLJER HUMOR!!!! OBS, EJ ALLVAR!
Kan denna bilden ha ett samband med den artikeln som det diskuterats mycket om?
[bild]www.medizin.fu-berlin.de/klinphys/images/static/homer_simpson.jpg[/bild]

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
knaskamilla: Välkommen i klubben...

bobbe: "Nu försvinner jag (till er stora glädje?) över helgen. Ta't lugnt, det är ju "bara" idrott... ;)"

Liv och död det är "BARA" det. Hockey är mer än så...!

Ha en trevlig helg alla!

bobbe:

Att anklaga någon för att vara inskränkt är ett påhopp, att kalla Melins uttalande för patetiskt är inte ett påhopp. Det är ett slag mot sak och INTE person, retorik och debatteknik min käre vän. Härstammande från de gamla grekerna c:a 400 före Kristus.

bobbe:

Folk kan väl tycka att Melin är knasig lika väl som de tycker att du är det. Lustigt att ni har samma klubbtillhörighet. Förresten så hittade du ju någon som tyckte som er (lustigt att det var en Östgöte det också), grattis!

bobbe:

"Nej, för de som ger mig medhåll har ni väl redan skrämt bort."

Var det bra debatteknik? Är du medveten om att du bara gör dig mer och mer löjlig för varje inlägg du skriver?

knaskamilla: Läs mina inlägg igen, så ser du att jag uttryckligen skriver att jag gärna ser Forsberg, Sundin m.fl.

Frisco m.fl. angrep Melin för hans avvikande åsikt. "11-1"... och jag reagerade. Allting är inte så jävla ensidigt som vissa tycks tro.

Trevlig helg... på allvar.

bobbe:

Du verkar gilla att tänka i vissa speciella banor också. T.ex. tycker du att det är dåligt med NHL-spelarna, medan nästan alla andra tycker att det är bra. Att racka ner på alla oss som har en (gemensam) avvikande åsikt är ju inte så vettigt.

Lag som har för vana att spela in juniorer lär nog fortsätta med det, ska du se! Lag som inte har för vana att göra det lär förmodligen inte börja nu heller - vare sig NHL-spelarna tar några platser i lagen eller inte.

bobbe: Då behöver iaf inte vi bekymra oss speciellt mycket... *gäsp*

scim: Nej, för de som ger mig medhåll har ni väl redan skrämt bort.

Hawerchuck: Spelare under kontrakt måste återvända om lockouten tar slut under säsong. Läs på! ;)

knaskamilla: Jo då, ni tänker säkert, men ni gillar att tänka i vissa speciella banor. Ett väldigt vanligt förekommande beteende, det förnekar jag inte. Men att hacka ner på andra som råkar ha en avvikande åsikt är inte särskilt vettigt.

De som kommer få chansen att spela är just gäststjärnorna, och de övriga bra spelare som redan finns i laget. Plats för juniorer - tveksamt.

Nu försvinner jag (till er stora glädje?) över helgen. Ta't lugnt, det är ju "bara" idrott... ;)

bobbe:

Inskränkta? Vad jag vet så är du rätt ensam om din åsikt, det borde du förstått vid det här laget då du inte fått medhåll av någon, modoit eller inte.

bobbe:

Du verkar tro att vi inte tänker alls. De jag känner i den här gästboken tänker då en hel del, vad jag vet (resten kan jag inte direkt svara för).

Jag tror att du får reagera, men det verkar ju som att du blir ledsen så fort någon reagerar på att du reagerar. Det är ingen bra egenskap om du vill debattera saker med folk som tycker annorlunda.

Vilka tror DU kommer att få chansen att spela när "gäststjärnorna" tar upp några platser i ett lag? Du kan få några alternativ:
- medelmåttiga utlänningar
- spelare som är gamla och avdankade
- juniorer
- valfritt annat alternativ.

bobbe: Men (ursäkta uttrycket) din nöt, dom försvinner inte efter halva säsongen. Läs på! =)

knaskamilla:

1. Kanske inte korkade, men inskränkta. Vissa som sagt, inte alla.

2. Tack. Men enligt vissa verkar jag inte få reagera här. Så brukar det väl vara när man inte vill ha någon att diskutera med, i en kfib.

Magnus: Uppsving nästa säsong - men sedan? Falnar intresset? Fler "gäststjärnor" i serien = färre ungdomar som får chansen att spela? Hur fylls tomrummen när gästerna försvinner? Det finns för- och nackdelar och olika sidor av det mesta. Det är ytterst få saker som är enbart positiva.

Magnus:

Och tänk vad trevligt för de juniorer som får chansen att spela i samma elitserielag som spelare i världsklass!

bobbe: Ser inga problem när sporten äntligen får en chans att marknadsföra sig på allvar. Alla tjänar på det, även de lag som inte har eller kan ta hem NHL-proffs. Alla tjänar på det som jag ser det. Fler stjärnor=fler ungdomar som blir intresserade och börjar spela. Tror inte Mif hade haft topplag i juniorserierna om man inte värvat ett stjärngäng i början av 90-talet exempelvis.

bobbe:

1. Vi är inte korkade.

2. Reagera bäst du vill, men skyll dig själv om folk tycker att du beter dig underligt.

knaskamilla: Visst finns det stora fördelar med den kommande möjligheten, och de ska så klart utnyttjas, men blunda inte för nackdelarna, det är mitt budskap.

Sedan tycker jag att jag har all rätt att försvara både min förening och dess tränare när dess åsikter tas upp, och att reagera när det övergår till löjliga påhopp.

bobbe:

Potentiella problem? Problem är till för att lösas! Nej, att missa den här chansen att dra in pengar och få upp intresset för elitserien bara för att något lag tycker att det är en dum idé är...en dum idé.

knaskamilla: Nej, men jag inbillade mig att även Modo-fans skulle inse att det finns ett potentiellt problem om man fyller upp halva laget med NHL-proffs som kanske försvinner efter halva säsongen.

Det jag är mest besviken på är att vissa här går till olika angrepp i stället för att diskutera sakfrågan. Tyvärr har det fått mig ur spår också.

bobbe:

Men vad tror du egentligen? Att alla fans från lag som KAN ta hem NHL-spelare ska komma på att de inte alls tycker att det är en bra idé med sådana spelare i lagen och helt plötsligt tycka som Melin?

...och så var klubben för inbördes beundran igång igen.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Poffa:

Hmm...jag anar att jag har missat att tippa en omgång...

rådbjer:

Vadå, det är väl inte DET de vänder sig emot? De tänker väl på alla andra elitserielags bästa? Det är väl LHC-folket som är de enda som ser klart i hela den här Sveriges bästa spelare i elitserien-dimman? Eller? *förvirrad*

Lumber Jack: Sant sant! Kommer ju att bli en fantastisk hockey säsong nästa år om det här går vägen.

Men det är ju synd om stackars Linköping som måste gnälla över att dom inte har odlat några själva.
"Nä, vi vill inte vara med!" "Det är Såå orättvist, så det så!" "Vi måste ha en stängd ES!"

Gnällgäng!

rådbjer:

Det är inte lätt att se hur ens klubb misslyckas år efter år trots alla nedplöjda millar. Sen dyker det upp en eventuell extra skördetid för klubbar som odlat sin egen täppa. Framtiden är vår, "trots" NHL-hotet.

bobbe:

Det är inte vi som börjar gnälla om debattteknik så fort vi får mothugg. Det enda vi skrattar åt just nu är åt dina inlägg och Roger Melins utspel.

« · 324530 · »