Poffa: Tja, inte vet jag vad det är för spelare de tänkt sig hitta där borta. Men jag antar att det är en oerhört billig spelare som ingen lagt märke till tidigare och som helt plötsligt visar sig vara en stor målskytt när han får chansen i elitserien.
Eller så är vårt nästa nyförvärv Ronald McDonald...
The 6'4" defenseman is a force on the blueline. He is a stay-at-home defenseman who has a physical side. He uses his body effectively and takes out the opponent with authority. He won't put up much production offensively, but he has a heavy shot from the blue line. The only thing that he will need to work on is his skating.
Hmm, med tanke på vad som sägs om honom så låter det som ett mellanting mellan Wilde och Haakana.
The 6'4" defenseman is a force on the blueline. He is a stay-at-home defenseman who has a physical side. He uses his body effectively and takes out the opponent with authority. He won't put up much production offensively, but he has a heavy shot from the blue line. The only thing that he will need to work on is his skating.
knaskamilla: OM det nu är den killen som de är på jakt efter så verkar han ju dessutom ha hunnit med en sväng i ECHL denna säsong. Låter ju verkligen som ett toppförvärv. Vad är väl en Kauppila mot en back som i varje fall vet var utvisningsbåset är beläget...
Nej, jag menade inte kramig på det viset. Mer kramig som i "jag kan inte stå så bra på skridskorna, men jag tycker om att kramas med spelare från motståndarlaget".
Vad elaka ni är mot stackars...vad fan han nu hette! Han ser väl inte så farlig ut?
När du skriver kramig, menar du då på det där "Kom lilla flicka så skall jag lägga händerna runt din hals för att sedan såga lite i den halsen och därefter hänga upp ditt huvud på väggen som en jakttrofé"-kramig?
Han skulle ju platsa i vilken B-rysare som helst. Hans roll? "Ond Zombie 2"...
NuMo: Inte bara det, han ser skogsgalen ut också! Han kopplas väl loss strax före match. Bröderna Hanson är säkert rena Söndagskolebarnen jämfört med Nolan
knaskamilla: Det är bra att du startar ny tråd när du har ett avvikande ämne. Det är bara tråden som är lättare att hitta om allt ligger i samma tråd, inte just det inlägg man är efter. Men det är klart, skriver man fel ämne i rätt tråd, eller ännu värre rätt ämne i fel tråd - då blir det problem när man letar.
Jag visste inte i vilken tråd jag skulle skriva det jag ville skriva, så jag startar en ny tråd. Jag lovar dock (Frisco!) att inte starta fler nya trådar idag.
Det är det här med skadorna. De börjar minska nu, känns det som, och det är ju bra. Dagens artikel i ÖA om Salle ser jag dock som ett bevis på att jag hade rätt när jag gissade att de infört skadestopp. Eller, ja, det stämmer ju inte riktigt med tidsangivelserna (26 december) och sådär, men... Sprutor går han i alla fall på.
En annan sak: Frisco bubblade mig igår och skrev "Måste man inte spela ett visst antal matcher för att få medalj om laget vinner SM?". Tänk om Foppa blir en ny Karlin när han skriver på för MoDo??
Martin Wilde har på 37 matcher gjort 0 poäng. Men laget har spelat 41 matcher den här säsongen, vilket gör att han fortfarande stämmer in på kriterierna (om han nu gjort två poäng de senaste 4 omgångarna).
Nu får jag rysningar. Dock av obehag och inte av behag. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det kan vara Martin Wilde de vill ha hem. Tar de hem Wilde skall jag banne mig gå upp på kansliet och begära hela styrelsens omedelbara avgång. Så in åt helvete desperat kan vi aldrig bli att vi behöver ha hem Wilde.
knaskamilla: Det blir en tuff och oerhörd viktig match ikväll. Tommy Sjödin är ju borta i Brynäs men Modo har ännu mer spelare borta så man vet inte vad det blir.Scenariot tror jag att brynäs kommer börja matchen lite offensift, de har ju hemmplan men modo kommer in mer och mer i matchen... Ett lika under full tid är inte en så dum gissning, 4-4...
Nä, det är väl kanske inte direkt någon rysningsframkallare. Men vad vet man, han kan ju vara superbra. Eller så är det Wilde. Hemska tanke, det kan faktiskt vara Wilde de menar.
Förresten, jag tyckte jag såg något om att LumberJack har skaffat sig ett nytt fordon för att kunna transportera sig till Kempehallen
www.farmshow.com/issues/28/01/280104.asp