Jag har svårt att tro att ett SMS från Tummen skulle göra Poffamannen särskilt lycklig, då det förmodligen skulle innehålla ordet "Jansson", eller "Lasse", eller i alla fall "#43" i positiva ordalag. Men man vet ju aldrig...
Här är morgondagens resultat, i alla fall: BIF-MoDo 2-7. Sanna mina ord.
knaskamilla: Men då kan han väl SMSa lite resultat till Poffa så blir Poffa nog nöjd och slipper skicka högvis med brev och bubblor till mig bedjande på sina bara ben att jag ska avslöja de hemligheter som Hedin och Hasse Andersson berättat bara för mig.
Poffa: Tja, mot en viss ersättning kan jag väl tänka mig att göra något sånt. Fast, jag vet inte, kan det inte vara bättre att fråga Hasse Andersson för som någon form av hockeyorakel eller vad han nu är så borde han väl klara hockeyresultatstippningar som en dans.
Dream Team: Bland det bästa är nog ändå när Grankvist håller på att bryta ihop efter Sveriges upphämtning mot Finland. Han förtjänar ett eget pris, tycker jag.
Poffa: Jäklar, så du menar att man kan göra såna saker? Hmm, då tror jag att jag måste maila honom för att få veta vilka resultat jag ska satsa på på Bomben.
Hur kan den här tråden handla om Sörenstam? Hmm... Nåväl. Det kändes på något vis som att hon inte var den rätta att driva med. Jag räknar med rubriker i stil med "Annika Sörenstam i tårar efter Robert Gustafssons mobbingkupp", där Annika i artikeln förklarar att "jag tänkte ju vara snäll och ställa upp för en gångs skull, nu när alla tjatade så mycket, men det säger jag er...ALDRIG mer!".
Poffa: Jäklar, det kommer att gå käpprätt åt helvete imorgon, NR22 har tippat MoDo-vinst med 4-2 i matchen i Gavlerinken. Eller har han tillgång till information som inte har kommit till allmänhetens kännedom ännu?
Blev faktiskt lite förvånad när jag skulle lägga till en sak på den där hemsidan of mine och till min förvåning lyckades få fram faktumet att MoDo hittills i år har lyckats ta en poäng [k]mer[/k] än ifjol vid motsvarande tidpunkt...
Det jobbiga med det hela var dock att se på de 11 avslutande omgångarna ifjol, och hur pass bra MoDo gick i dem. 8 segrar under ordinarie tid, 1 i förlängning och bara 2 förluster för totalt 26 poäng på dessa omgångar och en slutsiffra på 78 pinnar.
Men det som var mest intressant var väl hur centeruppställningen oftast såg ut i dessa matcher: Öhman, Warg, Hedlund och Öberg med Hlinka utanför laget.
Poängen i mitt inlägg är väl mest att de offensiva kvalitéerna för att spela fjolårets hockey, om än inte med riktigt samma poängmässiga utdelning, faktiskt [f]finns[/f] där ifall Hedin lyckas gräva upp en center av Öhman-kaliber. Nej du Pirro, den stora jobsposten är inte en enorm brist på kompetenta centrar - det är den där övertygelsen i ett kollektiv, och att hoppas på att vi inte åker på fler backskador.
Paddan: All heder åt era spelare som har fattat vad att NHL är en enda stor buskis och återvänt hem. Hörde att NJHl ska få en ny mittcirkels reklam "Legalisera Doping" ;-)
65Selander: Håller med dig helt. Bättre att höra en Kirunabo snacka sport på SVT än att se fullvuxna överbetalda hockeyspelare åka runt och spela på minirinkar.
Poffa: Har sett NHL en gång och det får räcka! Fast live var det väl inte riktigt utan på en storbildskärm på flygpkatsen i Gander/Canada och inte minns jag vilka som spelade heller eftersom man hade ett antal järn innan för tröjan. Men trist var det iaf ;-)
Men vilken underbar sketch av Robert på slutet. Han hånar ju Albert "Jag kan allt och vill prata om allt som om jag kan allt" Svanberg så det står härliga till. Och det med rätta. Här hoppas jag han menar vad han säger. För Signerat Svanberg måste vara världens sämsta tyckare, åtminstonde i SVT.
Det håller jag inte med om. Hon är faktiskt värd priset, utan tvekan. Sen tror jag att hon lägger ner lika mycket tid och möda på sin idrott som Tony gör.
Jaha, då fick jag rätt igen (som vanligt). Det blev sandlådehopparen som vann i år igen. Oväntat? Nä. Orättvist? Nej, egentligen inte...
Men nog hade jag hoppats på att man skulle ha vågat välja någon annan. Det känns som om han kommer vinna det där priset i många år framöver, bara därför att han är så pass ohotad i toppen som han är. Ungefär som om man gett priset till Stenmark eller Gunde en fem-sex år i rad.
Frisco: Nja, det där blåa förslaget till alternate jersey ser ju ut som något som KB65 ratat. Iofs har ju en del spelare från denna klubb blivit stora spelare i MoDo, men att vi skulle gå så långt som att "knycka" deras färger tycker jag vore dumt.
65Selander: Tyckte mig kunna skönja lite visst missnöje hos henne. Bäst att Robban skyddar sina vitala organ ifall hon skulle råka ha fått med sig golfklubborna ;)
El Maco: Haha, låter onekligen otroligt. Men sånt behöver inte den förbaskat trevliga föreningen Brunflo Ik syssla med. Nej då, vi är ju redan bäst! (se tabell Allettan) ^^
Poffa: Nog ingen tvekan om att Foppas insats är avsevärt större. Mr. Sandman tog ett iofs överlägset VM-guld, MEN i en sport som nog är smalare än valfri aktör i Garmischbacken. Foppa däremot vann ju Hart Trophy, det allra främsta av individuella pris du kan vinna i NHL, i stenhård konkurrens med världens bästa spelare.
Håller med dig om att risken för ett övertramp i trestegsgropen nog är rätt liten, tyvärr...
Det är ALLTID läge att vinna med 7-2!