BESTRAFFNINGSÄRENDE Namn: Christian Söderström Förening: Timrå IK Adress: Box 63, 861 22 Timrå Matchdatum: 2004-01-15 Mellan: Timrå IK - MODO Hockey Anmälare: Lars G Karlsson, Svenska Ishockeyförbundets Tävlingschef
Christian Söderströms förseelse mot MoDospelaren är en checking from behind som rätteligen skulle ha föranlett ett match penalty med automatisk avstängning som följd och rapport från domaren till disciplinnämnden. Av denna anledning bör Christian Söderström nu få en avstängning som motsvarar detta. Däremot anser nämnden inte att tacklingen är av så allvarligt slag att längre straff än så behöver övervägas.
BESLUT
Disciplinnämnden ålägger Christian Söderström avstängning enligt 14. kap. 2 § 8 p fr o m den 22 januari 2004 t o m den 23 januari 2004. Diskvalifikationen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning. ---
Ett bra och rättvist beslut eftersom det är mot just Modo han blir avstängd.
Salle: Enligt rapporter är det bra is på Skyttis skridskobana där isracingen tillfälligt ska köras.
Lördag 31-jan ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga B Söndag 1-feb ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga A
I liga A kör Stefan och Posa. I liga B får alla förare utom de som rankas som de 10 bästa i Sverige vara med. Ett gäng härliga Engelsmän tävlande för Örebro brukar vara med i Liga-B tävlingarna.
Liga-A tävlingen blir intressant då det är först testet av VM-banan för Stefan, Posa och Micke Persson + eventuellt nån av utlänningarna.
VM-helgen Fredag 6-feb Träning Lördag 7-feb VM Semifinal dag 1 Söndag 8 feb VM Semifinal dag 2
Vet inte om det löser några centerproblem, men SaiPas gamle tjeckiske räv Vladimir Machulda ligger ute som rykte för i stort sett alla lag som är på väg till slutspel i Finland (vilket SaiPa [f]inte[/f] är).
Någon som har finsk tv och sett karln får gärna förtälja lite mer om honom, ska man döma honom efter siffrorna verkar det ju vara en kille med fin arbetsmoral högt upp i åldrarna.
Men det är ju iofs lite längre till Övik från Villmanstrand, än till Helsingfors...
Mats Edström: Njae.. det var icke den mer eller mindre älskvärda (??) saken jag hade i tankarna. Sitter nämligen i ett likartat läge, så att sitta bredvid sin partner och se hennes lag vinna och mitt förlora, det vet jag vad det innebär...
mike66: Ledsen att göra dej besviken men det finns en inre ring i Sundsvalls city där du INTE får förtära alkoskojhaltiga drycker så det syns.
Sköna poäng för mitt MoDo igår, fortsätter förhoppningsvis med tre ännu skönare i morgon. Nån gång ska jag väl slippa se sambon hånflina sig till sömns...
Frisco: enl Sundsvalls sida så hade brandlarmet utlöst sat att dom surrar om någon omspolning. Säkert någon bengal som dragit igång sprinklers (vild gissning)
Plexi: Ryktet säger också att i stort sett alla bokstavsbarn i Timrå Kommun har MoDo som favoritlag, eftersom det är det enda lag häromkring som dom kan hitta en tydlig relation till...
Jag kan berätta att jag spenderat en natt vid Timrå Centrum i somras. Där satt jag o pratade med en kille som hade uppenbar damp. Han berättade att i centrum var det lifsfarligt om nätterna då lodisar hade en tendens att smyga omkring med yxa o hugga alla de såg.
NallePhu: Jag gissar att du inte såg matchen, elle? C Hirsch är naturligtvis sämre än Kapanen men han gjorde en godkänd insats igår. Det är framför allt Gläfsarnas backar vi skall tacka för att Gläfsarna var tämligen lättslagna.
zigge: Till skillnad från övik då, som i princip enbart består av en stor jävla fabrik. Plus förstås något tusental kyrkor och ett antal affärer säljandes fridykningsutrustning.
faktamannen: Det är väl ingen enorm skillnad att förklara? Eller hur menade du egentligen? Har väl inte sagt något annat än att jag tror att Modo kommer spela med fyra kedjor i morgon och Timrå med nästan lika många.
Frisco: Jag hörde att det lilla utsläpps-molnet letade sig in i borta-omkl-rummet, så det är ingen fara.Lite tårframkallande hos gästerna skadar väl inte. De är ju vana vid Wifsta-Östrand o sånt.
[15:28] HÖRNETT. Det befarade ammoniakutsläppet i Kempehallen var av mindre art. Halten av det starka ämnet var så låg att det knappt blev något utslag på räddningstjänstens mätare....
NallePhu: Man får nästan lova att sätta ut ett förnamn (eller åtminstone en initial) när man börjar skriva om Hirsch. Annars kan man ju tro att man menar Hirsch...
Kan även tillägga att de personer som klagar på modos defensiv igår... De spelar den ishockey de är kababla till med tanke på skadeläget deras. Modo gjorde det bra igår och Brynäs är inte välförtjänta att nämnas idag. Kan man inte gör amål på sin egen hemmaplan i ett så här viktigt skede (elelr rättare sagt alltid) då ska man skämmas!
Grattis Modo till segern igår. De s.k expeter som skyller modos tidigare kräftgång på Juuso kan inte mycket om hockey. Karln är ju underbart bra! Jag tror att ni tar 7:e platsen sen så får vi (brynäs) och luleå slåss om den sista sluspelsplasen...
Helt perfekt! Speciellt då Enström troligtvis inte kan vara med i matchen p.g.a. denna förseelse.