1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505803 inlägg · 4189 ämnen
« · 441844 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Linköping 23/10
Kickan:
Hur många % mindre är en NHL-rink, 10 %, eller ?
Är hockey spelare lite udda, finns massor med sporter, där förutsättningarna ändras, till å från....

Frisco: Även spelare som inte är fostrade på pytterink förstörs av ÄnnHåÄllhockeyn. Därför är många som spelat ett par år på pytterink förstörda när de väl kommer tillbaka, eller i vart fall tar de ofta jävligt god tid på sig att återanpassa sig.

Kickan: Finns inga fler sådana i Modo. Endast den store #2 är ju minirinkare. Eller har jag missat nån?

Frisco: Men det räckte inte långt, eller hur? Resten av badkarslirarna då?

Kickan: En NHL:are är väl just en NHL:are från den numera nedlagda minirinksligan. Vi har en sådan. Han gjorde dessutom poäng idag.

Tycho: Vitryssland. Say no more.

Med tanke på att Salo nyligen hade nackspärr så är ju risken (chansen) att han agerar alltför mycket motvitrysslandiskt.

Annars tror jag problemet kan ligga i att det finns för många ÄnnHåÄllare. Dels är det inte alltid de är lika bra på stor rink som på liten, dels är det lätt hänt att många åker och gömmer sig bakom stjärnan/stjärnorna.

Jag skulle inte grina om Fläskberg blev skadad igen. Burra och Jonte m.fl. tog ett steg tillbaka när Fläskberg spelade för LHF, liksom hela laget nu verkar spela sopigt så fort Fläskberg finns på isen. En ny hockeyinvalid? Snäääälla.

Tycho: Jag tror vi behöver några världsspelare, annars får vi vara nöjda om vi åker ur i kvarten.

Modoante: Är det backsidan eller hela försvarsspelet som har klickat? Ofta kan det juh vara forwards försvarsspel som inte fungerar och ger problem för backarna.

Sen får man hoppas för er skull att Salo börjar spela bra i 60 minuter istället för 59 som var fallet mot oss iaf... Stabilitet brukar komma bakifrån...

Kahn: vi står väl rustade på målvaktssida det skulle då också så om har sett dom spela.backsida däremot har inte funkat hittils

Frisco: klart det gör...Kan du tänka dig MoDo i kvalserien?..När hände det sist?

Kahn: Vi hoppas i alla fall att det räcker för att hålla sig kvar i elitserien.

Ni kommer inte att vinna något SM-guld i år heller. Ni har alldeles för dåliga målvakter för det och ni måste förstärka på backsidan.

modo_foppa: Linköping:))))

modo_foppa: Linköping.

vilka spelade bäst?

Poffa: Nu har Kempisresan tagit slut. Hemma på Nygatan igen.

Matchsammanfattning: Birger hade god dryck i pet-flaska.

Sv: Här var det målrikt värre...
Dragan 2k: Nu är den det. Sexigt värre med Modoögon sett.

Här var det målrikt värre...
J-20 matchen mellan Modoiterna och Brynäsarna är målrik värre. 9-5 till Gävlelaget och matchen är inte slut.

Salle:

Poffa, Danne, Jessie, Frisco och AM mot Kempis, med buss. Forza MODO.

Sv: ZZZ-tråd

Sv: Div 1
Speed: Backandet var en naturlig väg. Men vi kommer igen.

Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
westerlind: Oves skriveri utgör endast 66,7% av min autografsamling.

Portello: Haha, lite beklämmande eller hur?
Gör som Frisco istället, samla på Ove Molin-autografer.

Div 1
Varför backade Modo ur div 1 någon som vet???????

Portello:

Vi har alla våra mörka sidor. En del har mörkare än andra.

Albert Hall:
Jaså du, Albert.Så du samlar på Foppa-bilder.Det trodde jag inte...

Albert Hall: Ingen fara, ingen fara. Ingen fara.

MoDo - Linköping 23/10
Inför match

Kent Forsberg: Nu börjar det likna någonting

Visserligen knappa 4-3 mot Malmö hemma, men Kent Forsberg, coachen, var mycket nöjd. Menar att nu börjar det likna någonting.
- Precis så kändes det, säger Kent. Nu var det lite kamp, rätt inställning och mycket mera rakt på mål än tidigare.
Nu är det meningen att MODO ska försöka göra Kempehallen, hemmaarenan, till, en riktig borg igen.
- Här ska vi bara ha tre poäng då vi spelar, säger Kent. Så är det bara om man ska hänga med i toppen av elitserien.

Linköping i eftermiddag, tufft förstås?
- Helt klart, men samtidigt en härlig utmaning. Laget har förstärkt bra från NHL och ligger i dag en poäng före oss i tabellen. Något vi tänker ändra på i det inbördes mötet.
- Mycket var jag nöjd med mot Malmö, men spelet i box play som tidigare varit mycket bra var nu inte alls det. Där måste vi ändra oss.

Andreas Salomonssons skadade knä undersöktes i torsdags. Ingen större skada, men ändå blir det tal om vila i fjorton dagar till, inget spel förrän efter novemberuppehållet.
- Lika bra att "Salle" får läka nu, säger Kent Forsberg. Den här knäskadan har han ju dragits med sedan försäsongen.

Noterbart om laget
Skadade spelare: Lars Jansson (knä) och Andreas Salomonsson (knä). Juniorlandslagsmännen Tobias Viklund (back) och Mattias Hellström (center) är utlånade till Tegs SK i norra Allsvenskan i till att börja med en vecka.

Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard -

3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin -

6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg -

13 Mattias Weinhandl,
20 Henrik Sedin,
12 Daniel Sedin -

40 Magnus Gästrin,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg -

23 Magnus Hedlund,
17 Fredrik Warg,
26 Mattias Wennerberg.

Extraforward:
22 Joakim Lindström.

Frisco:

Ok, ber om ursäkt. Jag ska fixa till den och skicka den igen vid lämpligt tillfälle.

Albert Hall: Max bildbredd 460, sen blir det kaotiskt fult i gästböckerna.

westerlind:

Nej, jag drog upp den så mycket jag vågade. Ta på läsglasögonen istället.

Albert Hall: Det är en bra grabb, det där !

Albert Hall: Jaså, är det så det ligger till?

Hmm, det är lite svårt att se alla detaljer, kan du inte förstora bilden lite?

Jag har hört ryktet tidigare, men här är bildbeviset. Foppa smyghåller på Timrå. Dålig smak ersätts med... ännu dåligare smak?

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/58/foppa_1.jpg[/bild]

westerlind: det är sant du måste bara släppa fram modoiten i dig kommer du att se ljuset:)

Albert Hall:

Ja, jag håller med dig, billgare kan det inte bli. Ser förresten inte Titti ut som hon vore jurist?

Modoante:

Sånt där ljug ska du inte tro på. Det är bara Frisco, scim, NuMo, Paddan, knas, Poffa, Lumber Jack och några till förvirrade modoitfundamentalister som sprider de irrlärorna. Snarare är det tvärtom, det vet alla utanför Övik.

En riktigt ful grej gjorde ni nolaskogsare när ni lyckade hänga på en MoDo-tröja på en Brynäsare i flera säsonger - Janne Larsson. Sånt glömmer vi inte.

westerlind: Är det inte så att alla brynäsare är modoiter innerst inne?

westerlind:

Usch, en Brynäsare iförd Modotröja iförd glasögon från Boden.
Mycket billgare kan det inte bli.

Modoante:
Äh, hon håller ju på laget som tar hem SM-guld i parti och minut - Brynäs IF. Det där kortet är bara en billig efterapning av Selander och hans legendariska tröjbytarturneer genom Sverige.

Poffa: tycket att det så ut att vara mer.

Titti i Morronzoo iklädd modotröja.

Sv: salo eller zakke
Nikki: Folk verkar ha lite svårt att fatta att man får ha max spelare från utanför EU. Muir är Kanadensare och såvida Deadmarsh/Sakic inte har dubbla pass så kan max en av dessa två komma. Att någon av de två skulle komma finner jag helt uteslutet. Inte en chans att de kommer.

Lumber Jack: Hörde nåt rykte om att Timrå bjuder på 3-4 målvakter vid namn Sakicnen.

Nikki: Härligt, en hel femma Sakicar. Undra om dom kan fixa en mål Sakic med?

Nikki: Absolut inte. Har man ingen åsikt i frågan så har man inte.

Jag röstade på "Jag är en idiot". Behöver jag lägga fram ett argument?

In other news, Joe Sakic är klar för MODO för femte(?) gången enligt MODOs forum...

NuMo:
men vad nu då? får man rösta igen nu. hur ska du nu få ihop det på slutet?

Lumber Jack: Det tycker jag också.

« · 441844 · »