1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505898 inlägg · 4189 ämnen
« · 445969 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
Trodde att Frisco skulle lägga ut lite fina tabeller här när jag var borta, men det har han visst inte gjort. Här kommer de i alla fall (grattis Hawerchuk!):

Hockeysnackare:
1 Martin Sellgren 76 / 76 poäng (12)
2 Kamilla Andersson 62 / 62 poäng (12)
3 Anne Spangenberg 42 / 36 poäng (8)
4 Morgan Stafrin 40 / 38 poäng (12)
5 Kerstin Andersson 34 / 30 poäng (10)
6 Martin Sedin 30 / 18 poäng (6)
7 Per Lundgren 29 / 29 poäng (7)
8 Robert Eriksson 29 / 12 poäng (11)
9 Mattias Viberg 12 / -22 poäng (12)
10 Nikki Axelson 10 / 4 poäng (10)

Säsong:
1. Martin Sellgren 76p
2. Jesper Westberg 75p
3. Anders Lagerqvist 71p
4. MICHAEL NORDIN 70p
5. Magnus Svensson 67p
6. Maria Berggren 66p
6. Therese Eriksson 66p
8. Benny Kedén 65p
8. Fredrik Wågström 65p
8. Kristian Hägglund 65p

Supertotal:
1. Martin Sellgren 76p
2. Jesper Westberg 75p
3. MICHAEL NORDIN 64p
4. Kamilla Andersson 62p
4. Maria Berggren 62p
6. Johan Nordin 59p
6. Magnus Svensson 59p
8. Bengt Gavelin 58p
8. Kenth Sjöberg 58p
10. Adrian Berisha 57p

Sv: J-20
Tobias Viklund och Mattias Hellström spelar med J20 idag mot HV71. Matchstart 11.30 i MoDohallen.

Sv: Spelarnas låtar?
Salle: Nu får du fixa en ny lista.

Sv: ZZZ-tråd
westerlind: Listan skulle bli lång. Men här är länken.

susning.nu/SM-guld/ishockey_herrar

Sv: Niopoängsvecka
westerlind: Äh, jag orkar inte. Man måste ju stretcha så mycket om man ska vara flexibel, säger de som vet. Undrar förresten varför det tog så lång tid innan bildtelefonen fick något större genomslag. Det verkade ju så kul när Hedvig telefonerade.

Paddan: Kom och skriv mig det på näsan. Äh, va f-n du måste lära dig att vara lite flexibel, för f-n.

knasboll: Vadå, Hedvig är intelligent, blir du arg om jag antyder att du är det?

Äh. Kunde inte låta bli att citera ÖA:
"Det stora flertalet av Modo Syds medlemmar är inkvarterade på samma hotell som Färjestad.
Och alla medel för att hjälpa Modo är tydligen tillåtna:
– Jag ringde receptionen under namnet Bengt-Åke Gustafsson.
Sedan beställde jag väckning tre gånger mitt i natten, sa Stefan Borg och log."

Gonatt igen.

westerlind: Hmm, jag som hade för mig att "Simma lugnt" var en nyckelreplik från Fablernas Värld, men där kanske jag missminner mig.

scim:

Visserligen har jag sagt gonatt, men eftersom jag inte har gått och lagt mig än svarar jag på dit inlägg ändå. Jag hade inte förväntat mig någon devede imorgon heller, faktiskt. Däremot vill jag gärna ha ett par lagom till nästa hemmamatch.

westerlind:

Vilken förolämpning.

Paddan:
Du har rätt, jag tycker en av modoiterna från Vintergatan är misstänkt lik Hedvig.

scim: Som att det skulle göra någon skillnad mot hur jag har det i vanliga fall.

Äh, jag säger som i ett av tv-programmen som var favorit när man var liten: Scimma lugnt!

knaskamilla (och ni andra):

Ni får inga devedear imorrn heller, HA!

NuMo:

Hurra, hurra, hurra! Nu har jag dessutom (på Friscos uppmaning) landat. Det har Bengt Hedin också. Inte E-type, däremot. (Inte i Gbg i alla fall.)

Gonatt. (Fel tråd?)

scim: Se upp, knas har vaknat.

Frisco:
Uppslagsord: Förnekelse, förträngning, lillebrorskomplex.

westerlind: Hallå, det här är zzz-tråden. Jag kan inte svara för jag sover. z2

Frisco:

Ser jättebra ut. Försökte hitta en själv, men har du en liknande på antal SM-guld?

Sv: Fråga:
Ambroo: Nu får ni väl ordentligt med vatten på kvarnen men här i Bjästa finns det en Banjoväg...
Himla tur att man inte bor där.

# Klubb Säsonger Poäng
1 Färjestads BK 29 1594
2 Djurgårdens IF Hockey 28 1502
3 Brynäs IF 29 1345
4 MODO Hockey 28 1277
5 Leksands IF 28 1235
6 Västra Frölunda HC 24 1132
7 Luleå HF 20 1064
8 AIK Hockey 25 1041
9 HV71 20 1003
10 MIF Redhawks 14 797
11 Södertälje SK 18 701
12 IF Björklöven 15 537
13 Västerås IK 12 461
14 Skellefteå AIK Hockey 14 432
15 Timrå IK 7 334
16 Linköpings HC 4 220
17 Rögle BK 4 102
18 Örebro IK 2 29
19 Hammarby Hockey 2 28
20 Väsby IK Hockey 1 3

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco: Frisco: Det dyker juh titt som tätt upp banjorykten om Nolaskogarna så det är inget som rör mej ryggen..

Ambroo: Tråkigt att de tog upp det med Sverigedemokrater och sprutnarkomaner. Tycker inte heller att man ska ta upp samhällsproblemen här på Hockeysnack.

Ambroo: Gud vad besviken jag blir, trodde att jag äntligen skulle ha fått svar på mina frågor till Zakke och Gästrin, men där bedrog jag mig allt.

Sv: Samjo
westerlind: Ångermanlänningar är som regel trevliga, även de som händelsevis inte är så intresserade av hockey. Och alla Modoiter bor inte i Ångermanland, det finns många runt om i hela landet, och även utanför landets gränser som USA och Kanada. Och Tyskland. Och Japan. Förmodligen även i fler länder. Och de har alla gemensamt att de är trevliga Modoiter. ;)

Fråga:
Vem/vilka saknar "Snilllen spekulerar"?

Se länk nedan:

Lumber Jack:
Äh, nu överdriver du och det misstänker jag att jag vet. Alla som är modoiter bor i Ångermanland, för de väljer det lag som det är billigast att åka och kolla på. Torbjörn Fälldin är modoit. Och NuMo.

westerlind: "...han var ju en klok och trevlig modoit." Såna går det tretton av på dussinet.

Samjo
Vart tog Samjo vägen? Enligt en tillförlitlig källa från Nolby håller han numera till i Nacksta, Sundsvall. Finns det någon inföding som kan bringa ljus i detta mysterium - han var ju en klok och trevlig modoit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: "den härlige tacklaren Lulin"

Hmmm...
Undrar hur många knäskador den mannen orsakat i sina da´r, med sina patenterade höfttacklingar?

Ivarsson var kung i Brynäsförsvaret....

Lumber Jack: Classe Lindblom, vilken hjälte. Spelade i VIK när de flyttades ner i div 2. Han och den härlige tacklaren Lulin var de enda som inte var födda på 80-talet i div 2 laget. De var 60-talister. Lasse Ivarsson, VIKs svar på Lars Jansson. Gjorde alltid allt han skulle. En hjälte i det tysta.

Frisco: Vad fan, tala om att skjuta i onödan. Nu får Bäckman ta sina ungdomar i örat, eller så får han slänga in Ivarsson och Lindblom igen!

Glömde skriva att Skellefteå vann skotten mot VIK idag med 31-11 (5-7, 14-1, 12-3.

Det verkar som om två lag ska sprinag igenom Norra Allsvenskan. Inget lag kan göra något åt Leksand och Skellefteå. De är för bra.

mike66:

Det finns ett otal goda hälsomässiga skäl till att sluta röka både för dig själv och dina närmaste.

Kommer du att må bättre?

Andningen förbättras och hosta försvinner.
Smak- och luktsinnet förbättras.
Hjärtat belastas mindre. Risken att få cancer och blodproppar
Du får ökat självförtroende genom att visa att du kan bryta en dålig vana.
Du får oftare pengar över till annat, Hockey t.ex.

mike66: Blir inte Fred väldigt arg när man ständigt ska röka hans pipa?

[bild]www.spudstravels.com/Travel%20Archive/North%20America/USA/Utah/Utah%20Images/Peace%20Pipe.jpg[/bild]

Ambroo: Precis, nu äre fred och helg igen och då röker man fredspipa tillsammans.

Poffapoffa poffpoff....Hosthost...

tg21: Lägg undan vattenpipan..

mike66: tur för timrå att modo höll igen i 2 perioder,annars ha d kunna bleve 2siffrit

Grattar så här lite i efterskott i MoDogästboken eftersom jag legat nerdrogad sen i gårkväll. *knaperknaper* Ibland så kan det går på det här viset. Tyvärr så är ju pucken både platt och rund och då kan den hoppa omkring lite som den vill på den vita ispisten. Tyvärr för vår del så vann det sämre laget, jo så kan det faktiskt hända lite emellanåt, det är inte alltid som pucklogiken stämmer överens med tabellverkligheten.

Starkt av MoDo att vinna över världens bästa hockeylag i Sverige för tillfället, mycket starkt för att spä på lite extra med superlativen, jamenar det är ju fredag och då kan man väl bjuda till.

Skål och på återseende...

Dragan 2k: De är på väg ner till Sillstryparland. Huka er goa gubbar.

knaskamilla: E-type och Bengt Hedin säger du. Nog för att Hedin gör annorlunda värvningar emellanåt men det här tar nog priset.

Frisco: Himla otur att man inte har C+, för jag känner på mig att det där kan bli en trevlig match.
Nej, nu kanske man skulle ta och spela lite X-Box ett tag...

knaskamilla: Canal + sport i afton. 22:00 Elitserien: Modo-Timrå

knaskamilla: Den visas på storbildsskärm i Kempehallen.

knaskamilla: Landa knaz, landa.

knaskamilla: hurra, hurra hurra. Knas lever.

Hurra, hurra, hurra. Visas matchen imorgon på TV? Vore kul att se slutet på niopoängsveckan...

Sett på Arlanda: E-type och Bengt Hedin med familj. Nu ska jag ut och flyga lite till. Tjing!

Sv: Offisijälla ligger nere
Paddan: Just nu ja. Dåtid, nutid, frånvarotid. Det finns många tider.

NuMo: Hmm? Ingen har skrivit något. Det kanske har varit flera drabbade.

Paddan: Hurra. Ehh, fan lusten är som bortblåst....

« · 445969 · »