Trodde att Frisco skulle lägga ut lite fina tabeller här när jag var borta, men det har han visst inte gjort. Här kommer de i alla fall (grattis Hawerchuk!):
westerlind: Äh, jag orkar inte. Man måste ju stretcha så mycket om man ska vara flexibel, säger de som vet. Undrar förresten varför det tog så lång tid innan bildtelefonen fick något större genomslag. Det verkade ju så kul när Hedvig telefonerade.
Äh. Kunde inte låta bli att citera ÖA: "Det stora flertalet av Modo Syds medlemmar är inkvarterade på samma hotell som Färjestad. Och alla medel för att hjälpa Modo är tydligen tillåtna: – Jag ringde receptionen under namnet Bengt-Åke Gustafsson. Sedan beställde jag väckning tre gånger mitt i natten, sa Stefan Borg och log."
Visserligen har jag sagt gonatt, men eftersom jag inte har gått och lagt mig än svarar jag på dit inlägg ändå. Jag hade inte förväntat mig någon devede imorgon heller, faktiskt. Däremot vill jag gärna ha ett par lagom till nästa hemmamatch.
Ambroo: Tråkigt att de tog upp det med Sverigedemokrater och sprutnarkomaner. Tycker inte heller att man ska ta upp samhällsproblemen här på Hockeysnack.
westerlind: Ångermanlänningar är som regel trevliga, även de som händelsevis inte är så intresserade av hockey. Och alla Modoiter bor inte i Ångermanland, det finns många runt om i hela landet, och även utanför landets gränser som USA och Kanada. Och Tyskland. Och Japan. Förmodligen även i fler länder. Och de har alla gemensamt att de är trevliga Modoiter. ;)
Lumber Jack: Äh, nu överdriver du och det misstänker jag att jag vet. Alla som är modoiter bor i Ångermanland, för de väljer det lag som det är billigast att åka och kolla på. Torbjörn Fälldin är modoit. Och NuMo.
Vart tog Samjo vägen? Enligt en tillförlitlig källa från Nolby håller han numera till i Nacksta, Sundsvall. Finns det någon inföding som kan bringa ljus i detta mysterium - han var ju en klok och trevlig modoit.
Lumber Jack: Classe Lindblom, vilken hjälte. Spelade i VIK när de flyttades ner i div 2. Han och den härlige tacklaren Lulin var de enda som inte var födda på 80-talet i div 2 laget. De var 60-talister. Lasse Ivarsson, VIKs svar på Lars Jansson. Gjorde alltid allt han skulle. En hjälte i det tysta.
Det finns ett otal goda hälsomässiga skäl till att sluta röka både för dig själv och dina närmaste.
Kommer du att må bättre?
Andningen förbättras och hosta försvinner. Smak- och luktsinnet förbättras. Hjärtat belastas mindre. Risken att få cancer och blodproppar Du får ökat självförtroende genom att visa att du kan bryta en dålig vana. Du får oftare pengar över till annat, Hockey t.ex.
Grattar så här lite i efterskott i MoDogästboken eftersom jag legat nerdrogad sen i gårkväll. *knaperknaper* Ibland så kan det går på det här viset. Tyvärr så är ju pucken både platt och rund och då kan den hoppa omkring lite som den vill på den vita ispisten. Tyvärr för vår del så vann det sämre laget, jo så kan det faktiskt hända lite emellanåt, det är inte alltid som pucklogiken stämmer överens med tabellverkligheten.
Starkt av MoDo att vinna över världens bästa hockeylag i Sverige för tillfället, mycket starkt för att spä på lite extra med superlativen, jamenar det är ju fredag och då kan man väl bjuda till.
Frisco: Himla otur att man inte har C+, för jag känner på mig att det där kan bli en trevlig match. Nej, nu kanske man skulle ta och spela lite X-Box ett tag...
Hockeysnackare:
1 Martin Sellgren 76 / 76 poäng (12)
2 Kamilla Andersson 62 / 62 poäng (12)
3 Anne Spangenberg 42 / 36 poäng (8)
4 Morgan Stafrin 40 / 38 poäng (12)
5 Kerstin Andersson 34 / 30 poäng (10)
6 Martin Sedin 30 / 18 poäng (6)
7 Per Lundgren 29 / 29 poäng (7)
8 Robert Eriksson 29 / 12 poäng (11)
9 Mattias Viberg 12 / -22 poäng (12)
10 Nikki Axelson 10 / 4 poäng (10)
Säsong: