1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506064 inlägg · 4189 ämnen
« · 451523 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Man får gratis alkohol och chips i kyrkan, så jag väljer dem ändå, sen får vi se vad din nykterhetsrörelse gör för mina barn. Inget kan jag anta.

Sv: Omröstningen
knaskamilla:

Skulle det vara svårt? Jag tar bara in samtliga MODOiters röster via mail och kan sedan enkelt bevisa vad vi verkligen vill att du skall befinna dig nästa match.

knaskamilla & NuMo:

Sjung nu "We shall overcome" och håll varandra i händerna, vettja.

Poffa:

Hur har du tänkt att bevisa vilka som är MoDoiter av de som röstat, då?

NuMo:

Det är ju det de har som skäl till att folk ska vara medlemmar, det "kristna budskapet". Att de är för en god etik och allt vad det nu var. Själv tycker jag ändå att det är helt sjukt att vara medlem i Svenska kyrkan om man är emot kristendomen. Vill jag skänka pengar till en organisation som gör något för de alkoholiserade skänker jag dem i sådana fall hellre direkt till t.ex. Hela människan, än att skänka dem till Svenska kyrkan genom att vara medlem.

Nykterhetsrörelsen gör nog mycket för nykterister, nyktra alkoholister och barn till missbrukare, för övrigt.

knaskamilla:

"Det spelar ingen roll. Det är väl majoriteten som bestämmer?"

Majoriteten bland HS-MODOiterna, ja.

knaskamilla: Ja, jag antar att de tycker att ett kristet budskap är viktigt även om man är oinvigt. Kanske tror man att man lättare kan påverka om ingen blir tvungen att visa upp medlemskort vid dörren och så. Ingen behöver blåsa i alkometer för att få komma in i kyrkan. Undrar om inte kyrkan gör ganska mycket för de alkoholiserade. Ni gör mycket för de nyktra.

NuMo:

Det är ju det jag tycker är så skumt. Att de skiter i om man är totalt anti det hela, utan glatt tar emot medlemsavgiften ändå. Fast det kanske har att göra med att de är övertygade om att de kan frälsa alla om de bara får chansen?

knaskamilla: Ja, man är dessutom välkommen till möten som ickereligiös ickemedlem.

NuMo:

Jag hänger inte riktigt med, men jag gissar att du menar att Svenska kyrkan är bra för att även medellösa kan vara medlemmar?

knaskamilla: Samma som där man inte behöver ha någon inkomst för att kunna bli medlem.

NuMo:

Nej, inkomstberäknad är den inte. Det är ju det jag säger. Inte relaterad till inkomsten överhuvudtaget.

Vad man får för medlemsskapet? Det beror på vilken organisation och förening man blir medlem i, det.

knaskamilla:

Det har ni väl. Utan inkomst har man bara i undantagsfall råd att betala.

Vad får man för medlemsavgiften förresten?

Menar du möjligtvis att den inte är inkomstberäknad?

NuMo:

Jag skryter inte. Jag påpekade bara att Svenska kyrkan har en medlemsavgift som är inkomstrelaterad, vilket vi inte har.

knaskamilla: Varför skryter du med den termen då?

NuMo:

Vad spelar det för roll? Medlemsavgiften är densamma, än vad man har för inkomst- eller ickeinkomst.

knaskamilla: Vi säger väl att han dessutom inte har någon inkomst då, så att det inte går att smita undan. Jag undrar om du inte skall ta bort ditt inkomstrelaterade påstående.

NuMo:

En fattig alkoholiserad utslagen som skriver på medlemslöftet får så klart vara medlem, om personen i fråga betalar medlemsavgiften.

Kalle K: Jag pratar väl inte om något av det. Vi vet ju redan svaret på det. Det är ju nykterhetsrörelsen och det "icke inkomstrelaterade medlemsskapet" jag är intresserade av.

NuMo:
Pratar du om på Kamillas jobb eöller inom kyrkan nu?
;-)

knaskamilla: Betyder det att en fattig alkoholiserad utslagen får vara medlem?

Stigsson:

Personligen klarar jag mig lika bra utan en kyrklig begravning, vilket nog är det jag skulle kunna tänkas utnyttja av kyrkans byggnader, utrustning och tjänster. Vad gäller sociala funktioner så ger jag hellre mina pengar till någon organisation som står för samma sak som mig.

LJ:

I nykterhetsrörelsen är i alla fall inte medlemsavgiften inkomstrelaterad... ;)

knaskamilla: Visserligen, men en del av deras byggnader, utrustning, tjänster kan vara bra att utnyttja ibland. Man har ju dock en viss social funktion som jag kan tycka är bra.

Lumber Jack:
Lord Calvert har talat.

Kalle K: Börjar man betala pengar för att vara nykter, då har man problem. Nykter är man för att spara pengar!

knaskamilla:
*asg*

Eller lumberjack ;-)

Kalle K:

Ja, eller som om du var medlem i organisationen jag jobbar åt...

knaskamilla:
lika sjukt som om jag var medlem i modo support eller vad det heter

Stigsson:

Personligen tycker jag att det är fel att vara medlem i en organisation vars åsikter man själv inte står för, men de verkar skita i hur anti-kristen man är - huvudsaken de får ens pengar.

knaskamilla: Framför allt så är det osmart att ha två medlemskap i en familj när det räcker med en för att ha full tillgång till hela deras verksamhet.

Nu hinner verkligheten snart ikapp kyrkan, och då är de [k]arga[/k] för att det finns tidningar som talar om hur man gör för att gå ur Svenska kyrkan. Galet! Som jag ser det har kyrkan verkligen lyckats tona ner hur man går till väga för att gå ur så mycket som möjligt, så för mig är det välkommet att man faktiskt får reda på hur man gör. Tråkigt att det ska måsta vara en kvällstidning som reder ut det, bara.

Nåväl. Om några år till kanske kyrkan får lära sig det andra organisationer som bygger på medlemmar redan fått lära sig - att anpassa utgifterna efter antalet medlemmar...

Poffa:

Det spelar ingen roll. Det är väl majoriteten som bestämmer?

knaskamilla:

Jag tycker att det är bedrövligt att du ännu inte insett att av de 22 personer som röstat på att du skall gå, är du den ende som är MODOit.

knaskamilla:
*EN SKA BORT*
som magnus brasse och eva skulle sagt ;-)

Poffa:

Nehej! Omröstningen tyder helt klart på att jag får gå.

knaskamilla:

Känn dig vad du vill, men du håller dig hemma från nästa match!

Nu känner jag mig lite mindre mobbad.

Sv: ZZZ-tråd
westerlind:

Jag vaknade precis till. Kollade ut genom fönstret och insåg att "fan, jag är ju i Övik". Skön upptäckt, men jag måste nog sova lite till ändå.

Frisco: Nu börjar hon igen...

westerlind:

Vilken underbar bild. Brings back memories. "Måste hitta min truck..."

håckla: Tror att Olle ville få fram att det inte framgår av den där bilden att han faktiskt är fullt upptagen av att läsa det litterära storverket Totte ska bada och ingenting annat...

westerlind:
Typiskt att dom klippte in flaskorna i bilden, du som är sportsman skulle absolut inte göra nåt sånt.

håckla: Beskurna bilder borde vara förbjudna - ska aldrig mer läsa ÖA.

Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Paddan: Du måste köpa hela packet, inte Brynäs då menar jag. Jag tror att Sedinarna skulle kunna vara paddor ute på byggena. Dom kan ju redan rotera så att lära dom att vibrera går nog också bra...

ZZzzzZZZZäta ZzzzZZZzzZZäta ZZzzzZZzzZZZäta

mike66: Kan man köpa bara den där dosan? Behöver någon form av radiostyrning så att man kan få Sedinarna att sluta nöta reklam i sarghörnen och istället göra sällskap med de andra grabbarna. Eller om de lägger sig ner så kanske de roterar av sig själva och skulle då kunna tjänstgöra som någon typ av ismaskiner

Frisco:

[bild]www.hillsdalepublishers.com/newimages/reference/zamboni.jpg[/bild]

ZZzzzZZZZäta ZZzzzZZZzZZZäta ZZzzZZzzzzZZZZäta

mike66:

Den perfekta julklappen till våra barn !!!. En Zamboni till alla barn.

Frisco:

Gamnacke ? ;-)))

Supportrar kan.

håckla: Äh, snacka för dig själv gubbjävul. Det är sånt här vi ska satsa på nångång i framtiden...

[bild]www.fanwear.com/gifts/bendos/zamboni-display1s.jpg[/bild]

« · 451523 · »