1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506095 inlägg · 4189 ämnen
« · 452150 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omröstningen
ria-ra:

Jag tror att problemet är att de får prestationsångest när de vet att jag är där. Därför ska jag nog försöka hänga i Kempis lite oftare, så att de ser att jag inte är någon övermänniska.

Jag har för övrigt blivit lovad att få en dejt fixad med en av spelarna, kanske det blir bra efter dejten?

Kyrkan går jag till när folk dött eller ska döpas, inte annars. Så det så.

knaskamilla: Jag tycker du ska stänga grinden så herrarna i hagen håller sig på plats. Dom har börjat härja lite för fritt eller?

Är det dags för ett alternativt upprop, typ:

Matchfrihet för knaskamilla!!!

Sv: HV:s och FBK:s "Nä, vi skall inte förstärka"
Poffa: Aftonbladet slår till igen, och då tänker jag inte främst på Thornéus helt snurriga konstaterande:

"Hur vet man att världen blivit galen? Jo, när dansken Jesper Damgaard spelar i samma femma som Peter Forsberg - till exempel."

Tidningen som lobbade för att inga restriktioner för hur många NHL-spelare varje ES-lag skulle få fylla sina trupper med, är helt plötsligt orolig för att lagen plockar in en massa lock-outade spelare. Men vad hade man väntat sig ?

Att Jan Simons skulle ställa upp med det sämsta ES-laget sedan Väsby (eller kanske Lövhögen)?

Att LHC skulle gå på Melins linje och självbegränsa antalet NHL-förstärkningar? (Han svamlade något i stil med, ett hot mot köpelagen, eller åt det hållet i alla fall.)

Att SSK, Brynäs och Malmö skulle acceptera ett bottenharvande utan att försöka rätta till det?

Att Nubben skulle stoppa bygget av den finländska kolonin söder om kluddkungens Y?

Eller kanske att Loob inte skulle visa den nyklassiska Färjestadsandan?

Fast de satt kanske på redaktionen och trodde att alla klubbar skulle köra en MoDo och passa på att sanera ekonomin...

Poffa:
det gäller att haka på trenderna här på hockeysnack. ;-)

ria-ra:

Jag bugar mig ödmjukast för ett fulländat inlägg.

knaskamilla:
gå till kyrkan å rena din smutsiga själ så kanske förbannelsen upphör.

Jag ska byta vänner.

Sv: Ny back till MoDo?
Lumber Jack: Okokta spagettihandleder. Låter skört.

Lumber Jack:

Nog för att du är fattig student, men kan du inte koka lunchpastan i alla fall?

Poffa: Okokt spaghetti ;-)

knaskamilla:

Han lär ju knappast göra det sämre än Enström och hans betonghandleder, i alla fall.

Ny back till MoDo?
Följande finns att läsa i dagens pappers-ÖA:

"[f]Hur är läget?[/f]
- Tack alldeles utmärkt.
[f]Jag förstår det, du ska få komma hem till Modo nu, är det tänkt.[/f]
- Ja, det känns suveränt. Det ska bli väldigt skönt att komma tillbaka, det var ett tag sedan.
[f]Lika glad som du är nu, lika besviken var du när du fick veta att du skulle lämna truppen?[/f]
- Jag var väldigt besviken, ledsen och förbannad. Vi hade haft en lång försäsong och sedan att få veta att man inte skulle få vara kvar var tungt. Men istället för att ge upp valde jag att försöka bevisa för Modo att de hade fel.
[f]Och du har lyckats rätt så bra. 18 poäng på 15 matcher är ett strålande facit.[/f]
- Jag har fått spela mycket, i power play och i box play. Jag har också blivit väl mottagen av klubben och jag har fått spelglädjen tillbaka.
[f]Att det blev just Rögle, hade du del i det beslutet?[/f]
- Ja, jag ville dit, eftersom det är bara en timmes resa till mina föräldrar i Danmark. Jag hade flera anbud, bland annat från Leksand, men Rögle kändes rätt.
[f]Nu när du kommer tillbaka, blir det en centerroll då?[/f]
- (Skratt) Det blir tufft. Jag kan till och med tänka mig att spela back, bara jag får vara med igen."

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

Vilket enormt sammanhang man får då man läser den här gästboken så här lite i efterhand. Ett sammelsurium av trådar och inlägg, det ena konstigare än det andra. Tur att ZZZ-tråden är sig lik, i alla fall.

Gomorron.

Sv: ZZZ-tråd
Bra jobbat Modoratorer. Öka - ?????

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Auktion på tröjor, MODO ligger under
NuMo:
Innan fredag så ser det nog annorlunda ut, lokalradion kanske inte är den kanal som de flesta lyssnar på. Jag menar att auktionen är inte så välkänd ännu.
Gissar att den tröja som "Kungen" skrivit på, kommer att kosta flera tusenlappar till.

NuMo, knaskamilla:

Det verkar väl snarare vara så att folk i Ljungaverk är rikare än folk i Husum.. :)

knaskamilla: Ja, det var faktiskt så jag menade.

kärran:

Folk i Timrå är nog rikare än folk i Övik.

NuMo:
Du måste förklara vad du menar, vilken klass då?

kärran: Det är klassskillnad.

Auktion på tröjor, MODO ligger under
Radio Västernorrland har dragit igång den, för världens barn.
MODO-tröjan måste väl någon bjuda mera på snart, för det kan väl inte vara den vita kragen på Timråtröjan som lockar till ett högre pris ??

Sv: Conny Strömberg
Lumber Jack: Hmm, spelar Conny på någon form av dispens i
Erste Bank Eishockey Liga - Nationalliga - Damen?

Sv: Modoiterna tar över HS!
NuMo: Prosit. Tack.

Kahn: Han ska locka grääätzjjooo!

Vem skall "Foppa" locka över vid nästa transferfönster: Rob Blake eller Joe Sakic? Han kan ju tyvärr inte plocka över båda sina kompisar då en viss Brian Muir tar upp en av transatlantplatserna. Satsa på att stärka försvaret, det behövs och byt förstemålvakt, då kanske det blir ett nytt guld. Med Salo och dagens försvar knappast.

Hoppas att ni bättrar er.

hockeybussen:

Äh. Försök inte lura mig. IV kan man inte gå förrän man börjar gymnasiet.

knaskamilla: Nä, på IV har vi inte raster!

hockeybussen:

Inte särskilt. Fullt upp hela tiden. Själv då, hade du någon att leka med på rasterna i skolan?

Äh detta beror bara på att vi Brynäsare har blivit positiva och några vet inte hur man skall yttra sig när man inte får skriva j-a skitlag mm.

Samt att min dator är kraschad hemma och har inte orkat fixa till den ännu.

hockeybussen:

Ja, du har nog rätt. TIK har fler tolvåringar i sin gästbok än vad BIF har.

knaskamilla: Mest Tikare skulle jag tro!

NuMo:

Den gamla goda tiden... Jag tror att vi MoDoiter skulle ha svårt att hävda oss på den där listan idag. Jag gissar på att den skulle toppas av BIFare och TIKare.

Sv: Nästa år!
Huge: I så fall var det bandyn Gävlebon la grunden till. Men vi ändrade sport.

Frisco: Tydligen en Gävlebo som ligger bakom ert ursprungliga klubbnamn.
Kan det vara så att en gammal brynäsare har lagt grunden till hockeyn däruppe?
Ja, jag säger då det..... :-)

scim: Knaskamilla måste ha haft en tung vecka.

persson: Till skillnad från Kamilla svarar jag på den troliga frågan:

Se länk:
w1.660.telia.com/~u66005454/alfred.htm

Sv: Morten Green klar för MODO.
Frisco: Får Rögle någon bänkvärmare i retur eller plockar ni honom rakt av?

Pål Emik: Willwewintodaydå?, har bytt namn. Nu heter han något med giraff.

Poffa: Jag trodde nästan att det gällde den här säsongen. Hur som helst så tycker jag att Johan Agu ska komma tillbaks om en tre år ungefär. Nästa år tror jag ett s/m-guld vore på sin plats, bara man inte tar stryk av favoriterna.

Pål Emik:

Men Pål, som vanligt är du bakom flötet. Fiska nu inte upp gamla bortglömda rev... jag menar trådar utan håll dig till nuet istället.

Sv: Morten Green klar för MODO.
Modo hämtar hem Green
ÖRNSKÖLDSVIK. Modo hämtar hem den danske hockeyforwarden Morten Green från Rögle.
- Morten har spelat i ett allsvenskt topplag och har där fått mycket speltid både i boxplay och powerplay. Morten har visat upp sig från sin bästa sida. Han har väl förtjänat möjligheten att ansluta till vår trupp igen, säger Modos sportchef Bengt Hedin.
Green har under de 15 matcher han spelat för Rögle gjort 18 poäng (4 mål och 14 assist).
TT

[bild]home.swipnet.se/rindstig/bilder/da.jpg[/bild]

Wewillwintoday: Jag tror att Almtorp får vänta ett år till. Vi ska inte förvänta oss för mycket av juniorer som inte platsar denna säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:

Jag tror att du som förälder har resten av deras liv på dig att försöka påverka dem.

knaskamilla: Då har man alltså ett antal år till att försöka påverka dem på som förälder.

NuMo:

De måste nog fylla tretton först, plus att de måste göra egna val. Jag skulle nog inte räkna dig till missbrukare i den meningen att dina barn far illa av det, dock, men det är ju hur de känner som spelar roll...

Om du ändrar dig är du naturligtvis välkommen som medlem, men jag tror du har rätt - håll dig till kyrkan.

knaskamilla: Jag kanske kan ändra mig.

Men eftersom jag är alkoholmissbrukare så undrar jag ändå, när ni skall hjälpa mina barn, eller måste jag betala medlemsavgiften åt dem först?

NuMo:

Ja, och jag skulle heller inte vilja ha dig som medlem i nykterhetsrörelsen, eftersom jag vet att du inte står för det vi står för.

PS. Jag gillar chips med lite smak.

Sv: MODOiter i Karjala
Poffa: Hurra.

Sv: MODOiter i Karjala
Svartvadet kommer inte delta i Karjala då han tackat nej på grund av skada.

www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64222794_537__,00.html

« · 452150 · »