Sammanställa och sammanställa...jag bara ctrl-c-ctrl-v:ade lite. Du får väl tigga till dig lösenordet till Sportsnacksligan av någon vänlig själ som kommer ihåg det...
Skojade ju bara! Fast nu har jag hittat hit. Återfinns som "Lennart" under "Östersmodoiterna" om du skulle få för dig att sammanställa fler gånger.
F.ö. är min liga snart uppe i 40 medlemmar. Anmärkningsvärt. Östersund torde vara ett stort MoDofäste då mörkertalet antagligen är större än de 40 som är med i poängjakten.
Anklaga Frisco för att lata sig bara för att jag är borta...vilket sätt! Är det månne så att de som fick 2 poäng alla har samma poängjaktsfemma, de med fyra har samma som de andra med fyra etc.?
knaskamilla: ...och jag vill ge ett stort grattis till Kerstin Andersson - tror hon är lite smånöjd att hon satt alla er ungtuppar på plats. Trevlig kvinna det där, hon hjälpte mig med både skjuts och att ta i och ur kanoten när jag paddlade utför de stormande forsarna i Nätraån i somras.
Jag måste ha glömt att gratta dig då. Förlåt. Hädanefter kan du väl komma ihåg själv att gratta dig ifrån mig, efter varje poängjaktsomgång? (Gentlemannagåva? Det var väl jag som var gentlemannamässig, jag besparade ju dig en aning jobb!)
Salle: Jag kan väl vara snäll med dig i varje fall, om ingen annan vill. Din ansiktsfärg efter den första perioden matchade nästan färgen på den röda replican. Synnerligen elegant ;)
knaskamilla: Nu vet jag inte om du är dum mot mig igen. Men jag tror på snäll idag efter min gentlemanna gåva idag... :-) Varför gratta ingen (du) mig efter förra matcken då jag nollade och var "bäst", tillsammans med några andra, i vår liga.
Nejdå, han hittade en kvittering. Det blev helt enkelt fel i matchprotokollet, bara. Egentligen blev det alltså 1-2 - en aning trevligare siffror, men inget som kan ursäkta skitmatchen och ändå inga tre poäng.
Hittade han en kvittering? Jag som trodde han hittade en avblåsning. Vad fel jag hade... Äääh, den där vit-svartrandiga pippin kan aldrig förklara den avblåsningen. Han gjorde helt enkelt fel.
Det här tycks vara helt fel tråd, men eftersom din fråga var här så svarar jag på den här. Hittade förklaringen till Danielssons avblåsning i ST. Eller? Tolka själv: "Modo skapade ett präktigt tryck i spel fyra mot tre i slutminuten. Jesper Damgaard sköt i stolpen, Andreas Salmonsson i ribban och Martin Johansson kvitterade, trodde alla. Men domaren Stefan Danielsson hittade en kvittering som ingen annan såg."
Nu var ju inte valet av Svarten som straffskytt helt fel, han missade ju inte tjugoelva straffar mot HV men i övrigt var det pinsamt att se.
Sedan är jag fortfarande irriterad över Danielsson som hela tiden missade förstasituationerna för att i nästa situatrion ta båda spelarna. Så var han hela tiden och åt båda håll. Varken MODO eller Timrå kan vara nöjda med honom i den här matchen. För att inte tala om att det blev matchstraff för Werner och Sannys lilla fight. PINSAMT!!
Har också tillhört de som försvarat Pirro. Men idag verkar han visat enormt djävla dålig känsla... Vi har flera duktiga straffskyttar i laget, Warg, MaJo, Högardh etc. Men Pirro väljer Svarten!(som kanske en av få som kommer undan med godkänt efter dagens match). Och sen det här med Gästrin...
Vad är det för fel egentligen. Väntar alla på att Salle och Svarten ska göra allt?? Så kändes det i Scandinavium.... Och Pirro verkar ju inte kunna bänka Söderberg eller Pettersson för att ge Peter Öberg, Lindström chansen i en större utsträckning...
Jaja, vad fan vet jag. Jag kan ju aldrig se några matcher ändå...
Poffa: Såg på sporten nu också. Fattar inte nu heller. Möjligen att han blåser av för att pucken träffat Timrås s.k. målvakt 23 sekunder före innan "KINGEN" gör mål?
Är det någon som hört varför Danielsson blåste av innan MODO gjorde mål i första? För 4600 personer, 40 spelare och även för två linjemän så var det helt obegripligt.
på Luleå - Modo senaste när det blev mål för luleå så skrek modo publiken hata riksman men då ska man juh heja på han inte skrika att man hatar sin målvakt SKÄRPNING MODO
Själv räknar jag dock kallt med att kamma hem storkovan när det gäller svarta kameler i nästa ö-råd, min propaganda för Damgaard står nog inte i så god dager längre. Skönt bara att hans matchstraffskvot för den här säsongen rimligen borde va...nej hyssch Björn, inte leka alfa-hanne nu igen. :-)
Då lyckades man med hjälp av smarta, säkra spelarval att samla ett antal minuspoäng igen. Men jag säger som Jan-o. - Det var ju precis vad jag ville det. Nu tänker dom andra naturligtvis; att den där NuMo är helt ofarlig han och då blir framförallt de kvinnliga deltagarna irriterade på varandra. Det är ju perfekt! För då kan jag smyga upp bakom dem och ge dem en överraskning.
Sammanställa och sammanställa...jag bara ctrl-c-ctrl-v:ade lite. Du får väl tigga till dig lösenordet till Sportsnacksligan av någon vänlig själ som kommer ihåg det...