Från Hörnefors: Du är stöpt i samma form som Gunnar Nordahl. rakryggad o stark! Är alla Hörneforsare likadana? Väldigt bra skrivet!! Man kan visa respekt och även få intryck från 'fienden' så låt forumet vara levande.
Jag tycker att de flesta 'utomsocknes' som skriver här är ganska vettiga, blir ganska trist om bara alla ska dunka rygg hela tiden.
puffe: Ja. Det är synd att alla andra ska se den store giganten MoDo Hockey som en fiende. Vi råkar ju bara vara så jävla mycket större och bättre än alla andra.
Från Hörnefors: Håller delvis med, diskutera om andra lag kan vi väl göra under "Apropå ingenting" istället och koncentrera oss här på Silly season om framtidens Modo lag.
hanzon: Själv misstänker jag att ingenting kommer att hända officiellt nu under semestern. Man lär inte presentera nyförvärv, utan det kommer när laget börjar samlas igen tyvärr. Det känns så fattigt att vi saknar ett antal spelare när alla andra topplag nästan är fulltaliga.
Smurfen: Ja inte blir det Modo iaf... ett konstigt rykte men men... Så här säger han själv i ST idag: "Det är som jag har sagt förut. Blir det Allsvenskan så är det Timrå som gäller."
Regeringen bestämde under våren att 500 miljoner kronor skulle gå till idrotten för att täcka delar av de uteblivna intäkterna. I slutändan fick HockeyAllsvenskan 17,3 miljoner kronor och de pengarna har nu ligan och klubbarna gemensamt och enhälligt bestämt att fördela enligt nedan:
Karla75: Vi fick lika mycket "corona ersättning" som topplagen i SHL enligt Expressen. Det är ju bra. Dessutom hade vi sedan tidigare tjänat drygt 1,5 miljoner från soffbiljetterna. Det jag undrar över är ju att förutom pengarna till SHL så fanns det 35 miljoner att fördela till övrigt inom hockey. Hälften av den summan gick till Allsvenskan. 4 miljoner till division ett kvalen. Var hamnar resten av pengarna? Kan det finnas pengar att få för våra juniolag också och inställda cuper?
modomille: så är det absolut, kanske mer jag som levt i villfarelsen att de var i princip klar med sin trupp. Var lite nyhetssdiarré från dem på kort tid. :-)
Silly: Om ni letar en relativt billig PP-back så kommer nog Alexander Lindelöf släppas av Brynäs om/när Bertilsson skriver på. Han kom topp 10 i backarnas poängliga i HA för 2 år sen.
Filiphm: 100 kg är alltid 100kg, för bra stats. Men kanske lite på nedgång skulle gärna se en litet yngre men men man skall inte hänga upp sig enbart på åldern.
{8399}: Nä inte direkt men ser en fara med nordamerikaner som är uppåt 30 och gjort ett par säsonger i Europa. Känns bättre om de skall bevisa nåt, men det är ingen egentlig fara på taket här, mer än att han visar en vikande kurva poängmässigt men det kan ha helt naturliga orsaker.
jonsson: Man har säkert frågat, jag tror ofta tidningarna snappar lösa förfrågningar. Sen hur långt gångna förhandlingar man haft har jag ingen anning om
jonsson: Låter på Aagaard som att Byfuglien, Toby Orr och Steen är på väg. Glömt att gratulera mina lövenpolare till en jättebra målvakt. Jag är dock en mediagrävling som vill veta mer. Kevin var tokälskad av fansen. Läst media och forum från Berlin och ser att Eisbärens ledning inte kunde förlänga pga av Poulin verkar vara ett drygt egoistiskt praktarsle som skapat oro i laget. Samtidigt var laget uselt och han hade säkert skäl att döma ut laget. Lite kul att Maxime Lapierre är från samma område. Han var ju inte nådig då modojuniorer och andra satt och garvade efter förluster i omklädningsrummet.
Costanza: även Oscar Öhman hamnar i Kik, fin säsong i Troja-Ljunby 41 p på 40 matcher, undrar om Glader hade koll på honom, lockades säkert med en större roll i Kik
Heyerdal: MoDo har sagt att de bevakar ex-modoiter löpande. Max T passar nog bäst av dem som grovjobbare och kan avlasta vid skador i de 3 översta kedjorna.
Jag tycker att de flesta 'utomsocknes' som skriver här är ganska vettiga, blir ganska trist om bara alla ska dunka rygg hela tiden.