Storsveden: Jag tror ni har stor chans att behålla honom. Hans namn och rykte släpades i smutsen efter sortin ur Modo och jag tror inte han vågar sig på samma sak igen. Om han då skulle misslyckas i HV är han rökt.
{5647}: Glader har definitivt gjort några rätt starka värvningar, Rockwood senast exempelvis. Hans uppenbara svaghet tycker jag verkar vara att bygga ett LAG från grunden. Dels har han misslyckats fatalt med centersidan, men även backarna tycker jag är för stabbig.
Vad man anser fel från ledarsidan är rätt uppenbart när de ofta pratar om spelarnas inställning, sparkat Hedberg samt gjort Sylwander till kapten. På så vis har han också misslyckats med spelarnas karaktärer. Visst, han har fått bygga en helt ny trupp men det är han långt ifrån ensammen om.
Han är ju med i deras taxi squad. De personer som inte är med i truppen men är stand-by och tränar och reser med laget för att kunna hoppa in snabbt.
Om detta sedan ändras vet jag inte, men ser att Florida har några spelare skadade som går före Heppo i rankingen så kanske man lyfter in dessa i deras taxi squad och tar ut heppo.
Då är frågan vad som händer lånas han ut till oss eller hamnar han i AHL? Det som är problematiskt med AHL är ju att några lag inte ställer upp detta år så det finns inte plats för alla spelare.
Jag skulle säga att han inte är 100% avskriven, men chanserna är betydligt mindre nu då han tog plats i deras taxi squad, antar att det beror på vad som händer med de spelare som är skadade och på skadelistan.
{5647}: vi kan ju inte heller räkna med theodor resten av säsongen, minsta vink från frölunda så kallas han tillbaka till dom och då står vi där med brallorna nere igen.
hoppas vi kan värva centrar nästa säsong som vi vet spelar klart säsongen hos oss. vanskligt med lån, har vi ju fått se.
Hoppas man bygger bakifrån nästa säsong. Ser hellre ett tråkigt modo än ett lag som ligger i toppen av insläppta mål. Värva spelare som är bra på powerplay i sina resp klubbar
Ogie Ogilthorpe: Ner med Jellvert i 4 och han kör i 3. Ut med Max ut ordinarie uppställning, skulle föredra Filip Karlsson i Rögle men han är uppbunden iaf en vecka till.
Costanza: Då kan du nog få vänta på dom xd för det är ett par finska spelare ifrån finska ligan, samt några svenskar. sen är det mest bara kanadensare och jänkare ifrån AHL
Tarasov: Morgan samt Greg Carrey är 2 namn som är på väg hit till sverige. Kan bli fler därav får jag veta lite mer i slutet av veckan ;d
rätt kul ändå att man får veta rätt mycket, med tanke på jag känner / vet av rätt många agenter till en hel del spelare som jag själv är intresserad av.
sen är det mycket enklare att vara tok intresserad utav hockey därav mer knutna kontakter
Ja Linköping är ju i behov efter att släppt OP till Brynäs. Hv lär ju också vilja förstärka inför slutet.
Undra hur brynäs ska överleva ekonomiskt, dom har ju varit ute i omgångar angående minusresultat, men att fortsätta fylla på med spelare verkar inte vara något problem.
puffe: jaså håller ni Blatny högre än Döme? tycker den halvtjocka phil kessel-lookaliken var riktigt skön. kunde knappt gå, haltade sig fram. men skridskor gick det fint att åka.
Rytter: Problemen för lagen kommer nog ej under säsongens gång, den kommer efter säsongen. Så du / vi kommer nog se en hel del klubbar gå bakåt efter säsongen.
Vilket som är relativt roligt, hade inte denna säsong körts igång i år .. så hade alla klubbar gått + istället för -.
men ändå värvas det fritt och grinar i tidningarna att det går åt helvete för deras ekonomi
och jag vi pratar inte om 2 klubbar i t.ex SHL som kommer gå mycket minus pga denna säsong, vi pratar om 10/14 klubbar, 3-4 klubbar kommer har riktigt stora problem tills nästa säsongen samt även näst kommande efter
hanzon: Han medger ju i princip att Ville var en värvning de inte borde gjort och att han värvades för att det inte fanns någonting annat där ute. Tycker det känns underligt..
Ja det är väl naturligt med Ohlsson/Hägga borta, man vill ha en senior istället för att spela med alla juniorer vi har. Speciellt om vi åker på fler skador då vi har två tuffa matcher.
Men funderar ifall det inte fanns någon i Övik att låna in, bra morot för dem att se att man kan få göra matcher i HA om man gjort det bra där.
Rytter: Knepigt med Övik egentligen. De är ett mittengäng (på nedre halvan) utan ambitioner att gå upp, så kvaliteten på spelarna är ju därefter också.
Randy Marsh: En spelare som jag verkligen gillade , .han la aldrig två fingrar emellan ..Fick en för undan skymd roll i Timrå . Sten hård och gör alltid ett bra jobb ..
{9315}: Tycker detta låter oroväckande faktiskt. Visst, truppen behöver förstärkas, men det stora problemet är inte spelarkvsöiten, det är hur man uppträder som lag. Särskilt i egen zon. Och hur föreningens självbild ser ut