MorganaLefaey: Fördelen är att centerplatserna för spelare som vill ha 150-200 lök i månaden minskar för varje dag. Johan Sundström lär nog vilja fundera nån vecka extra för att kliva ner ett steg till en stabil tillvaro Ö-vik eller dra utomlands igen med nu en nyfödd, precis som Fontaine som hoppas på NHL, DEL eller bra AHL-deal in i det sista.
Markus1212: känner precis samma sak. Iom den tid vi väntat så räknar jag med en center som gör 55+p, ligger topp 5 i +/- och som när säsongen summeras räknas till en av de 3 bästa centrarna i ligan. Om inte så måste det funnits 100tals centrar vi hade kunnat tagit.
Tarasov: ingen koll alls på killen. Bra siffror från AHL. Men vem vet. Liten o lätt vilket känns lite motsägande. Men finns såklart även små spelare som är slutspelsspelare.
{9682}: Gradin sa att det även kunde vara en mindre spelare bara han var center, enligt Vikfancentral så var denna spelare utbjuden till allsvenska klubbar
{5647}: Har han verkligen tydlig? Vill som sagt minnas att han vid flertalet gånger har nämnt att det finns andra spelare som kan spela center, så att om någonting hyperintressant dyker upp så kan det bli en ytter istället.
hanzon: Jag tycker att Hinken var väldigt tydlig med att målbilden är en renodlad center och inte en ytterforward som någon gång vikarierat på positionen. Därmed tror jag att vi kan avskriva Jocke Lindström, i alla fall gällande den sista pusselbiten.
Hinken var också tydlig med att vi låter juniorerna få chansen och tar inte in någon istället för Sylwander (då man i princip redan tidigare mer eller mindre räknad bort honom).
hanzon: Ändå ett hyggilgt statement att vi vill vara med och slåss i toppen. Bra också med den rutinen med tanke på hur unga lag vi brukar ställa upp med varje år.
Petey21: I MoDo-channel skriver man: Semestern är över och det är dags att starta upp säsongen 22/23. Det gör vi i MoDo Channel med att ha en nyhetsuppdatering där damernas sportchef Björn Edlund har med sig en rolig nyhet och där Henrik Gradin ger en nyhetsuppdatering från läget i herrlaget.
Det är alltså en ny spelare till damlaget och ett snack med Hinken om jag tolkar det rätt. Precis som forumet till slut kom fram till.
Dundee: Skulle kunna vara Jennifer Wakefield som ska presenteras. Symbolerna stämmer in på hennes meriter. 2 bucklor för SM-guld, 2 guldmedaljer i VM/OS och 6 silvermedaljer i VM/OS.
hanzon: Ja! Det vore en perfekt center, även om jag gärna ser Gabriel Fontaine på den positionen. JS är ett långskott som sagt, då han är som inställd att lira på högsta nivå och nu säkert grymt besviken på Frölunda. Han kanske landar, funderar och kör en säsong i Höga Kusten...
Sjöåkern33:Det verkar dock som att värvningen blir till damlaget då det står detta på Modochannel, nyhetsuppdatering där damernas sportchef Björn Edlund har med sig en rolig nyhet och där Henrik Gradin ger en nyhetsuppdatering från läget i herrlaget.
Man väljer staden där Icing-Ove föddes. Kunde ha varit värre.