{9682}: Så blir det säkert, men jag vill gärna ha Ingman med en riktigt trygg back som Wahlberg. Jag tycker också att Bernhard och Näsén blir lite för mycket av det goda framåt, men det är rätt uppenbart att tränarna tycker att de passar ihop.
{5647}: Håller med. Kan tänka mig att ledningen ser att Bernie har defensiva kvaliteter med Näsén. Wahlberg vill jag ha med Berg och sen Ingman-Folin. Det ser i alla fall bra ut. Stabila och rutinerade killar där bak...
Ingman kommer vara en säkerhetsrisk oavsett vem han spelar med. Inte för att vara elak men han är en av dom mest mentalt svaga jag sett i MoDo någonsin.
Jag tyckte verkligen om det jag såg ifjol och om han har fått träna riktigt bra i sommar kan han överaska på väldigt många. Spelsinne så det räcker har grabben i alla fall.
{9682}: Får för mig att Ingman behöver trygghet och självförtroende. När han och Hasa fick det tungt i slutspelet blev Ingman flera klasser sämre. Istället för att se ut som den auktoritet han var långa stunder under serien, så såg han panikslagen ut.
{5647}: Jag har alltid gillat Ingman. Det är dock tufft att lira i MoDo om självförtroendet inte finns där. Hoppas klubben är lite smarta nu och arbetar och stöttar upp honom, för man får känslan att kravbilden höjts rejält, vilket vi efterfrågat länge.
{5647}: Att placera honom med Hasa kanske inte heller var den bästa lösningen. Ingman har potential att vara en toppback i ligan, men behöver en stabil back bredvid sig vilket Berg förhoppningvis kan visa vara.
Bad_Brett: Tror också på Ingman. Tyckte Wahlberg, Näsén och Ingman var väldigt svaga defensivt i olika skeden av säsongen. Gemensamma nämnaren var Hasa.
Hasa hade en förmåga att alltid se bättre ut än sin backpartner, framförallt pga att alla blev sämre av att spela med honom.
Mangeboii: Glöm inte Dahlroth... På något sätt blev allt hans fel efter att han fuskat med sommarträningen, men precis som alla andra spelade han helt ok så fort han slapp Hasa...
Ja dom kan ju höra av sig bäst dom vill, modo kan ju blocka en sådan transfer. Datumet för att släppa spelare har passerat och dom har ingen som gått till NHL som de behöver ersätta (vilket är ett av villkoren för att ta spelare så sent).
Rytter: Hypotetiskt förvisso, men skulle ett SHL-lag gärna vilja ha ex.vis Bernhardt(och han vill ta chansen....Då är det nog bara en fråga om hur många kronor. Hoppas givetvis att det inte blir så
{5647}: Sen är det nog svårt att komma in och knappt ha spelat på två säsonger, dessutom till ett lag i bra läge ville säkert visa sig från sin bästa sida.
Tror han kan bli stabil så länge han håller sig till att spela enkelt iaf till att börja med, känns som väldigt vältränad och offervillig dessutom orädd i spelet. Men en tendens att hålla i pucken för länge och tycker inte riktigt han är den typen av back. Men har sidor som kan bli värdefulla.
Det är väl Pooley som är mest spännande av forwards,
Mustonen, Fortier, Schilkey kan det bli lite vad som helst av, kan lika gärna finnas en ny Besse bland dessa.
Backsidan däremot känns det som man har nått intressant i Andersson och Johanssons, men skulle inte byta Bernhardt eller Näsen mot någon av dessa när det gäller offensiva backar.
{9682}:Säkert en kompetent spelare, men är väldigt tveksam till denna typ av spelare/ person som jag i ärlighetens namn har noll koll på. Men tittar man på hans historia, en göteborgare som lirat merparten av sitt liv i Göteborg, utflykter till NHL/Ahl och Khl. Börjar komma upp i åren, kanske bildat familj, vad vet jag, har sin familj, släkt och vänner i trakten. Tror inte det är helt lätt dra iväg till Övik och stortrivas. Ska man lyckas så är nog trivsel A och O här i livet, som sagt, ingen koll på killen men mkt tveksam ,säkert väldigt dyr dessutom.
Golden boy : Snordyr! Bortskämd! Vill ha stora färska räkor och aioli på bordet när han kommer hem till strandvillan i Höga Kustren när han nyss satt två puckar i kryllan mot Djurgården.
M Horava: Som sagt, många lag i vår liga gör bra värvningar. Tycker styrkan med MoDo idag sitter i lagspelet och spelidén och inte lika mycket i enskilda spelare som det kunde vara förut. Samtidigt blir det ju tydligt när en spelare som Sam faller bort och andra inte tar över taktpinnen. Ser ut som att det sprids produktion över 4 linor och alla backpar nu. Karlin har ju bara startat. Tar ett tag att bli Jesus.
Hur kommer Modo stå sig i år skall bli intressant att se. Vem kommer få ett genombrott i år? Vi borde värvat Jacob Ragnarsson när han inte fick vara kvar i Timrå. Fanns ju några till där som man borde värvat lankas tycka, borde ju inte vara ett problem när man spelar i olika seriesystem även om det finns en rivalitet mellan lagen. Men som halv amerikan så kanske man inte riktigt förstår det där med supporterkultur.
Ronnie Fubar : Men, ganska bra för två år sedan känns inte som att det räcker med tanke på att vi i princip har en full backsida. Topp sex med Ingman, Näsén, Bernhardt, Folin, Wahlberg och Berg räcker väldigt långt. Med Styf, Noren och Ville Jonsson så har vi sju potentiella backar. I alla fall borde Styf och Noren vara bra i vinter.
Ronnie Fubar : exakt min syn på honom också han var duktig slutspelet overall sätt till speltiden han fick han är ju även draftad av New York Rangers så där finns det en uppsida ifall han blommar ut. Hans far var ju inte dålig heller direkt.
Man väljer staden där Icing-Ove föddes. Kunde ha varit värre.