1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505616 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly: Är väldigt glad att Hasa gjorde det beslutet han gjorde. Känns som att vi är tydligt uppgraderade utan honom, och det hade vi nog även varit om vi inte ersatt honom.

Silly: fy fan vilka gråa hår man fått av hasa haha

KB:
Hasa och Lucas blir utlånade, Bjuds till Allsvenska klubbar! :-)
Undrar vad Hasa tänker?

Silly: Matteau har faktiskt varit riktigt dålig i Linköping. Nu är ju den klubben som den är också, men jag ställer mig lite skeptisk till honom. De har skrivit kontrakt på två år dessutom och den lönen har vi nog svårt att ta när det är en sån chansning.
Det troliga är väl att han hamnar i Europa någonstans.

Robin Ztorken L:
Går Gradin och väntar på att Stefan Matteau blir ledig? Kommer LHC skicka honom.
Blir han vår 2: a center?

Kan han ta hit sin syster då till vårt Damlag?

{9682}: Tack!

{9682}: Var hittar man statistiken om speltiden?

jonsson:
Det får dem gärna göra, tänker att Gradin/Karlin är kapabla att lösa lagbygget oavsett.

Tänkte på det här att Skellefteå träffar Woods och diskuterar framtid, hur va det med det? speciellt i ett slutspel tycker man att det är olämpligt för att inte ändra fokus, men det kanske är mer vanligt än man tror.

Modo-Målet: Kan bli så, 14 min speltid igår med OP.
EJK verkar vara lojal och skulle inte gnälla.

Silly: skick ner EJK i fjärde ta in en ny topp till 2a. Det kommer bli succé

Rytter:
Har trott länge på att A.P kommer bära en 2: a lina i Slutspelet!

Trilske:

Ja skulle det vara möjligt och vi hittar rätt spelare så vore det intressant att bygga en ny andrakedja runt en ny center och peta ner EJK till tredjecenter och AP till fjärde.

Kolla ifall powell går att få lös från iko, och bygg en andrakedja runt honom.

Vela-Sam-Powell - där har vi kedjan som kan avlasta förstakedjan.

{9682}:

Det är nu vi ska värva in samma firepower i andrakedjan, dvs mata in spets istället för att sitta här och inbilla oss att förstakedjan kommer leverera detta kväll efter kväll, det blir ett alldeles för tungt lass att dra.

HV ledde serien från start till mål men vilade inte på hanen för det utan fortsatte att förstärka laget, med stor framgång.

Annars ruggigt fina kassar från dansken igår, inte hans sedvanliga "tap-ins" utan han såg ut som en riktig skarpskytt (ytterligare ett tecken på att det var en kväll utöver det vanliga).

KB: ja det finns ingen anledning att göra truppen tunnare om han inte gör sig omöjlig i omklädningsrummet, ser honom som en joker längre fram om inte annat

KB: Ja det är ju bra det iallafall. De sämre lagen släpper ofta spelare men det är som du säger för att rädda ekonomin typ Västervik och Almtuna.

Undrar hur matchbilden på fredag blir, hoppas spelarna tagit med sig mycket bra men är nollställda i övrigt, brukar gå bra mot Västerås!

henkeiskogen: Precis, EJK noll skott igår, Dicken hade nio. Man får gnälla som MoDoit, vi leder ju serien...

{9682}: Ja, förstår inte varför vi ska göra truppen tunnare. Surar han ihop och/eller självmant vill bort, visst. Tills dess så ska vi fylla på ovanifrån så får han slåss för en plats en slutändan.
Vi kommer åka på fler skador och avstängningar så målet borde vara att åtminstone någon av nuvarande spelare går in i slutspelet som 13:e forward (möjligen Nordin som 14).

{9682}:
Tycker man ser ofta att motståndarna verkar stå still när han har pucken ett gott tecken. Det skall alltid finnas någon hackkyckling, dessutom var han ärlig ang sommarträningen och vad han tyckte om försäsongen vilket gjort sitt till, samt allehandas betygsättning. Den spelare som bör gå ut ur laget om det kommer något nu är Theo J, inte för att han är dålig utan för att han forward nr 12.

{9682}: Håller med, tycker han arbetar på bra.
Hans omgivning rosar inte marknaden heller direkt. EJK har inte kommit upp i samma nivå som förra året.

Keriksson: Nej. Det finns inget system för att plocka spelare under brinnande säsong. Det skulle vara om MoDo, av någon outgrundlig anledning själv vill bryta. Vissa klubbar gör det för att få ekonomin att gå ihop.

hanzon: Vem vet, Marre kan ju åka runt med en lättare skada och ändå kämpa. Värre om han skulle visa dålig attityd, så jag är villig att ge det en chans även om det inte ser så bra ut för tillfället där.

KB: Då byter vi till oss Vela istället.

Rent hypotetiskt, visst skulle Skellefteå eller annan SHL klubb kunna ta över Woods redan under brinnande säsong? beror kanske på vilket sorts kontrakt han har.

Helt klart så är han förlorad efter denna säsong om inte Modo går upp såklart.

hanzon: Verkar bara flytta inom finska gränserna och hamna i Pelicans.

hanzon: "Projected" är poängen en spelare förväntas, eller prognostiseras sluta säsongen med, baserat på poängsnitt.

Vad menas att Marcus Vela är Projected enligt Elit Prospects?

Tyler Kelleher lämnar Tappara

bollan123: En kontraktlös Rightare?

Förmodligen svindyr?

Heyerdal: Tror att Styf kommer vara utlånad längre. Hinken hintande om det i Norrköpings-lokaltidning.

{5647}:
Kanske Ville J får chansen då, det jag såg under försäsongen lovande gott men en annna sak nu.

Rurik: de ska landa i Stockholm i tid frågan är hur fräscha de är, DIF har 4-5 av sina spelare på väg hem också, Styv utlånad till Hästen o Nordin till Östersund, tror de fått bra med speltid utan att lånas ut.

M Horava: Styf är klar hos Hästen den 16e och Nordin skulle representera Östersund i fyra matcher. Så svaret är nej, vi kör utan dom.

Rurik: är Styf och Nordin tillbaka? Eller kör vi utan dem?

{5647}: Skönt att höra. Verkligen synd med berg, tycker han har gjort ett otroligt bra jobb, både offensivt och defensivt. Tycker Ingman och Norén spelar bra ihop, frågan är dock ifall Norén kommer att vara tillbaka inför imorgon?

Rurik: Tyckte att det stod att Wahlberg gick för fullt på dagens träning och att AP inte saknades. Synd med Berg som varit så stabil, men då har vi fördelen att Ingman och Norén får spela ihop. Jag tycker att det är en mycket bättre matchning än när Noren är med Folin.

KB: vad tror ni, Kommer vi sakna AP, Berg och Wahlberg i matchen mot DIF?

Känns ju som att AP borde kunna bli frisk på 5 dagar. Sedan verkar wahlberg vara osäker. Berg skadad igen, kan vara vad som helst.

Personligen känns det som att vi blir riktigt tunna utan dom samt sven…

JoakimE: över 7000 biljetter sålda till DIF-MoDo, lär bli livat !

Tarasov: Ja, de var ett bottenlag när det kommer till 5v5 hittills. Faktiskt sämst av alla när det gäller att släppa till kvalitativa chanser bakåt.

Silly: AP har bättre frenesi..

{5647}:
O.P kliver in och huggar av båtbenet på Klasen eller Liss!

Tror Stefan Matteau i Linköping kommer röra på sig snart. Han var väl aktuell för Modo tidigare?

JoakimE:
Ja men det tror jag jag varje år, i realitet har det väl bara varit corona säsongen och förra året som vi var där och nosade.

{5647}:
Togs upp på hockeylabbet igår, räddas dock av ett bra målvaktsspel.

Tarasov:

Av de som finns sätter vi enkelt ihop en ny andrakedja.

Powell-Sam-Roy

De går rakt in och blir vår andrakedja. Svårare än så är det inte. KÖP!

JoakimE: Djurgården har faktiskt inte alls imponerat på mig. Fantastiskt målvaktsspel och riktigt bra PP har givit dem väldigt många poäng, men i fem mot fem ser de inte ut som ett topplag. Kan vi spela som mot KIK och första perioden mot BIK hemma så är vi oerhört svårslagna tack vare att vi spelar i så högt tempo. Problemet då har väl varit att de bästa matcherna i första perioden brukar betyda att vi tappar helt i andra.

Nej, vi kan inte spela på tre kedjor mer än någon period. Dels blir det nog inte så positivt i truppen, men framförallt kommer vi aldrig orka spela i det tempo vi vill om vi sliter så mycket på de ledande spelarna. I ett slutspel är det dessutom match varannan dag, så då orkar man helt enkelt inte.

JoakimE: Tror vi ska spela mer på tre femmor som vi gjorde på slutet av förra matchen, då blev det mer fart och frenesi!

S-vikaren: Nej tror bara att om han siktar på höstaligan i något land så ligger vi inte så bra till men vem vet...sen om han är rätt spelare för modo vet jag inte men ett bra namn så klart.

JoakimE: DOCK så måste jag tillägga att de senaste två matcherna för Djurgården har inte heller imponerat mig.. Tex matchen där de fick typ 100 pp och gjorde noll mål

« · 2407745 · »