Det var precis som han insett vilket misstag han gjort då han signade för Timrå. Han ville verkligen inte dit utan spelade som hans liv hängde på det, han tänkte inte nöja sig med nått annat än att gå upp och spela SHL med MoDo.
Bad_Brett: Ja han var riktigt bra i finalserien framförallt, men det är de långa och djupa dipparna under säsongen som gör mig orolig. Var samma visa i IKO har jag för mig. Startade ruggigt starkt och fick t.o.m debutera i landslaget men säsongen slutade på bänken.
Som jag varit inne på tidigare bör vi ha en stark fördel med det snabba grundspel vi spelat under hela säsongen. Spelade vi vårt maxtempo var det inget lag som egentligen var nära att kunna matcha oss.
Har sett om matchen ett gäng gånger nu, och en sak som slår en är vilken jävla resa Bernhardt gjort ändå. Från att ha varit rätt darrig i defensiven till att få förtroendet i bp i sjunde avgörande matchen är en rätt trevlig utveckling.
Alltid kul med likasinnade! Jag tror att landar man där så tror jag att vi har möjlighet att undvika kval men blir det mindre in då tror jag att det blir tufft.
Eller: Rundblad har haft en defensiv roll i både KHL och i tokdefensiva Kärpät. Så han är inte alls samma back som han var i Skellefteå. Där spelade han mycket på chans, dribblade på egen blå osv. Nu är han garanterat en mycket mognare back. Gissar att han kommer snitta 22-23 minuter per match hos oss och vara en härförare.
KB: Har inte sett Rundblad de senaste åren men minns att han var väldigt offensiv som junior. Isåfall vore det bra med en defensiv i par med honom. Men han har säkert blivit bättre på defensiven, får man hoppas.
Sen som nykomling så måste man spara in lite här och var samt gambla lite. Min gissning är att om den tilltänkta 1:an man tar in skulle total floppa så hittar man nog snabbt pengar för en ersättare, dock bara min gissning men om namnen det surras om Jussi Olkinuora och Eriksson Ek stämmer, så tror jag att det kan bli tillräckligt bra. Men återstår att se.
LaddaFrånTaket: Låter ju som ett habilt målvaktspar för en nykomling ändå. Kolla på oss som tog in en topp 1 målvakt 2019 som visade sig vara rätt obra.
*1921*: Rätt många orealistiska namn sett till deras karriärläge och kontraktssituation, men drömma ska man göra! Karlkvist rår vi inte på lönemässigt i nuläget tror jag. Kontraktet han skrev med Oskarshamn var både långt och dyrt med rejäla bonusar därtill.
*1921*: 70% av de där namnen har kontrakt nästa säsong så där är det inte aktuellt att köpa ut någon, blir för dyrt. Heponiemi känns inte utesluten, om Karlin/hinken ser en plats för honom i truppen så kan vi mycket väl gå för honom. Kaut känns inte heller utesluten. Säsongen 24/25 skulle vi mycket väl kunna se fler av de där namnen du radar upp. Tänker framförallt på Olofsson, Wernblom, Berglund och Byström.
Guden är en bättre målvakt än Eriksson Ek helt klart men gissar att man gick med Ek pga ev lite ekonomi kanske, dock min egna spekulation. Sen är inte Ek bekräftad ännu men känns som att det stämmer kommer från ganska många håll nu ändå.
Sedan in med en riktigt bra 1:a på det så kan det nog bli ok i alla fall.
Till er som har koll: Av alla drömnamn som vädrats här inne, vilka kan det vara värt att fortsätta drömma om? Sett till kontraktssituation, uttalanden i media, var de står i karriären etc.
Tänker på namn som Robert Hägg Mattias Norlinder Victor Berglund Alexander Edler Jesper Olofsson Patrick Karlkvist Jonathan Jonsson Adam Tambellini Sam Vigneault Lukas Wernblom Martin Kaut Alexi Heponiemi Mats Zuccarello…
… och så förstås Ullmark, Hedman, Adrian Kempe och Victor Olofsson. ;-)
jag hoppas att vi slutar/startar ungefär som nedan. Då skulle jag vara relativt nöjd, sen hur man exakt formerar backparen kan diskuteras.
x - (Eriksson EK)
Bort: Guden, Tex
Rundblad - Bernhardt X - Nässén x - Brickley Wahlberg - Folin
Bort: Ingman/Berg/Syf/Noren/Ville
x - x - x X - Dickinson - Woods Södergran - (Big Sam) - Walli Aagard - Pettersson - Nieder Sebbe - Karlsson
Bort: Theo, Mannberg, OP, HStyf
Känns ändå inte orimligt att Theo, Styfx2, Norén och Ville lånas ut då behöver vi köpa ut eller hitta någon som tar över kontrakten till 4 personer. Känns ändå helt genomförbart.
Silly: Känns som att vi fyllt kvoten med hårt jobbande spelare när Walli kom in. Vi har redan AP, EJK, Sebbe. Plus Mannberg och OP utöver det där åtminstone en inte lär bli kvar.
Kan kanske Petter vara ett alternativ i någon av våra kedjor? Har spelat med Runbladh och Adam Pettersson i SAIK. Har ett utgående kontrakt i Runbladhs klubb Kärpet! Spelartyp: Hårt jobbande skridsko stark ytter med poäng-potential med ett hårt skott och rightare. Kanske Emanuelsson - A.P - Södergran
{9233}: kan inte tänka mig att Ingman tex följer med. hoppas på Östersund där och varför inte bli deras nye Anderberg som någon annan var inne på tidigare.
Låt oss drömma och fantisera så in i helvete...Alex Galchenyuk som bränt sig i NHL efter att inte haft särskilda framgångar de senaste åren spenderade förra säsongen majoriteten av tiden i Colorado Eagles.
Går väl in i en tredjekedja med A.G- AP - Walli.....
{9233}: det är ju logiskt ändå, alla våra backar har en hög HA nivå i sig. Så om dom inte får följa med upp så ska det inte vara svårt o hitta nya hem.
Shangattay: Det är många här som inte förstår vikten av det, Att den delen är minst lika viktig. Se bara vad vår 4 förstärkningar orsakade i höstas. Därför är en ren ny kedja optimalt. Sedan att bara byta e halv kedja till, vilken kan vara en nästan ny 3: e kedja. Jag håller på Södergran och walli med en helt ny center.
Samt ett helt nytt 1: a backpar + 1 ny back som spelar med Brickley som kan vara hans trygghet . Lagom är bäst.
Modo-Målet: Håller med till viss men nog är det väl rimligt att de måste se över träningsupplägget. Problemet som Karlin påpekat är att det går bort så många dagar i buss under ha säsong, men det lär bli mindre av det nu iaf.
Saleva: Det där är bara jävla bullshit. All gör i princip på samma sätt, Det handlar nog mer om hur seriösa utövarna är. Det kan nog upplevas tuffare om du har fler som driver gruppen i träningen och det är garanterat bara ett sätt att visa för supportrarna att ”vi kommer var jättestarka och jättebra”
Bernhardt var ett monster i slutspelet.
Det var precis som han insett vilket misstag han gjort då han signade för Timrå. Han ville verkligen inte dit utan spelade som hans liv hängde på det, han tänkte inte nöja sig med nått annat än att gå upp och spela SHL med MoDo.