{5647}: Hörde av en släkting till Otto att Kenttä & Löven erbjöd miljoner, alltså mer än 1,5 för att få loss honom senast. Finnarna nekade. MoDo tuggade sig upp till SHL. Idag är jag glad...Tror dock att Löven går upp kommande säsong. De har drivet och erfarenheten för detta.
{5647}: Löven som helhet har filmningar som en del av Kenttäs playbook. Där Rahimi leder den ligan klart men blir aldrig straffad för det. Fan va skönt att slippa fanskapet nästa säsong!
Tarasov: Jo, filmningar är ju svårt att bedöma. Hemmasupportrar friar ju generellt, medan bortasupportrar generellt fäller. Har vädrat mitt missnöje vad det gäller Dimas (och även Rödins) filmningar här på Hs, så kanske inget lysande hemmasupporterexempel jag
Horace76c: Du är juste så får erkänna att jag bara bråkar har inget direkt uppfattning om filmande, skulle gissa att spelare generellt filmar mkt mindre än vad som påstås.
Silly: Tycker att USA spelar liknande som MoDo gjorde under säsongen fast med en mer disciplinerad defensiv utan massa pucktapp. Kommentatorn nämnde att sådana lag är väldigt jobbiga att möta, speciellt i egen zon med aktiva backar och rörligheten.
Den här killen jagade Brynäs med flera SHL klubbar förut, Men då fick han ett provspelskontrakt med Anaheim Ducks. Om det inte skulle bli något där kan han tänka sig en runda i Europa. Gradin har nog bra koll på honom? Länkar: Rocco Grimaldi - Elite Prospects
Bössa 68: Nix, stenallvarlig. Därför jag skrev "i all välmening" när jag postade bilden (från soliga och ölstinna kos). Svor otaliga gånger och skämdes över hans attityd på isen.
Costanza: Krüger ska definitivt vara där, men ledarskap är ohyggligt svårt att bedöma som utomstående. Wahlberg är inte särskilt utåtagerande mot media eller supportrar, men hur han är internt är svårt att veta. Andersson säger alla rätt sakerna i tv och är engagerad socialt, men hur är han att leda en grupp? Det som talar emot Rödin och Andersson är väl snarast att deras lag varit lite klena när det dragit ihop sig till avgöranden, men samtidigt är det långt ifrån bara lagkaptenens jobb att få alla att prestera som bäst när det som mest behövs.
Tarasov: Haha.. Jo, Anton har skämt ut sig med.. håller med, men Dima spelar i en helt annan liga. Ta med skämskudde, glad att jag kan lämna den hemma...
Grimaldi hade varit en riktig klassvärvning men vi är såklart långt ifrån ensamma om att vilja ha honom. Ganska matnyttig artikel där hinken bland annat säger att man är intresserade av 15 spelare och att Olkinuora kommer avvakta tills VM är över innan han tar några beslut.
Tycker Huge brukar vara rätt neutral.