1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499930 inlägg · 4185 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Nesse: Nackdelen med Karlkvist är att han verkligen inte jobbar hårt defensivt. Vi har ingen forward som är så dålig defensivt som honom.
Han måste producera bra för att motivera att han spelar så mycket och med -19 i plus/minus är det faktiskt tveksamt även om han fortfarande är vass i PP.

Robin Ztorken L: karlkvist ligger på 14 poäng på 19 matcher. Plats 21 i poängligan och endast två modoiter är bättre. Så iskall skulle jag inte säga.

Fördelen med karla är att ifall han vill stanna i shl så känns det som modo har lite fördel i dragkampen.

Angående jeppe o så håller jag med, men det skulle ju kunna vara ett knep för att få hem goaloffson. Tyvärr är de väl allt för lika spelartyper.

Tarasov: Tänker samma med Karlkvist, tror han är "over the hill" vi ska inte fiska i gamla vatten, vi ska leta nytt, friskt och fräckt!
Karlkvist känns för närvarande helt iskall.

Fortsätter det här laget att spela som mot Örebro, så känns det osannolikt att vi behöver kvala oss kvar.

Gusse:
Tror inte det är helt givet att vi vill ha Jesper. Frågan handlar om vad för lön han vill ha? Matchar den hans prestation på isen. Av det jag sett tidigare så har han absolut något men tycker inte det sprudlat om honom. Med tanke på att vi har både Woods, Ranta och Aagaard. Så är jag inte helt säker på att han kommer höja i förhållande till den lön han kan tänkas krävas.

SPOODI: Oj, råkade visst posta denna i fel bok.
Uppladdat:

500x0-modo1png_0.png

Gusse: tror inte han vill stänga några dörrar. Hans MoDohjärta är stort. Ska tilläggas att intervjun är med Karlstads lokaltidning

Costanza:

Intressant att se hur stort Modohjärta Jesper har
Uppladdat:

500x0-img4876.png

Chrisse Haglund: Tuffa tider för nya nordamerikaner att producera i SHL. Sikura är nog också frustrerad.

3 assistPoäng på 15 matcher för Dylan sikura i skellefteå. ett perfekt byte,mot Ruohomaa. Oregan och Sikura verkade ha en fin kemi når dom spelade tillsamans i Henderson Silver Knights.

{10015}: vi ska inte vaska Jacobsson i en fjärdekedja. Ska man ge honom chansen ska det vara i en kedja som ska göra poäng

Tarasov: Fredrik Warg tycker jag har talang för medieyrket också. Det blir som helt avväpnat när han öppnar käften. "Vad säger du Hållander, du har bara 6p och är minus åtta efter arton. Vad lagar DU för mat när du vill hitta formen?"

Bad_Brett:
Är det samma som i podden? Inte tänkt på det men det stämmer isf. Dessutom blir det rätt kul när han intervjuar för han har en mjuk ton.

Silly: Peter Kempe är dock lite av en ulv i fårakläder. Han är väldigt duktig på att ställa tjugo såna där frågor med självklara svar, för att helt plötsligt kasta ur sig något mer kontroversiellt. Han mjukar upp spelarna i 45 minuter genom frågor som:

"How was it to play in the junior championships? I can imagine it was quite an experience".

Och sen helt plötsligt blir han en skjutjärnsjournalist som kan ställa väldigt raka frågor om varför poängproduktionen har uteblivit, om de valde MoDo på grund av pengarna eller vad det nu kan vara. Frågor som aldrig hade fungerat i något annat format, men som spelarna accepterar eftersom han värmer upp dem med mysprat tillräckligt länge. Riktigt hög intervju-IQ på Peter Kempe skulle jag vilja hävda. När han ställer de där lite jobbigare frågorna kan man nästan få känslan av att han råkade uttrycka sig lite klumpigt, men min känsla är att han vet precis vad han gör och är väldigt duktig på att generera svar som de flesta journalister inte får.

Frisco:
Tack. Kul, men en rolig fråga .

Jag tycker dom där frågorna är lite roliga som reportrar ibland ställer..
Vad tror dom att dom kommer få för svar?
Nä jag tänker inte köra ett år till.här i övik?
Ungefär som att fråga någon som jobbar på bolaget : Är det här vinet gott.
Nä det är det inte...🤣

Frågan skulle ha kunnat lyda :
Hur ser du på din framtid närmaste 3 åren.
Då skulle han kunna svara :
Jag hoppas på att jag får stanna var här och utvecklas för att sedan kunna ta steget till NHL.,
Det är ju mitt mål..
Det hade känts mer äkta!

jonsson:
Källa?

jonsson: Gillar han vattnet redan?

{10015}:

Lassi Lehtinen öppnar för att stanna i Modo

erjo: Jag räknar ändå in honom, iallafall i en fjärdekedja. Det var ändå vår klart bästa junior förra säsongen, lånaf vi ut honom en säsong till riskerar vi nog att han väljer att få chansen någon annanstans.

SPOODI: Jacobsson ska inte räknas in på våra top-6 nästa säsong. Han kommer få chansen att visa upp sig på försäsongen men man ska nog undvika att räkna in honom där ifrån början. Vi ska trots allt ha ett bättre lag nästa år än vi har nu.

{9315}:
Olofsson-ny-Woods
Jacobsson-JD?Aagaard
Södergran-sam-Ranta
Niederbach-EJK-Ohlsson
Extra:AP, LP och OP.

OP bör lämna, LP får nog chansen på försäsongen och/eller utlånad

Silly: Tveklöst. Hoppet står till att han saknar vattnet i Ö-vik tillräckligt mycket.

{5647}:
Ja alternativet är att flytta hela andra till förstakedja.

Shangattay: Stackars målvakter, kommer sitta skott i kryllan i varje anfall :)

Shangattay:
Karlkvist kommer att få anbud utefrån?

{9315}:

Profetisk gissning:
Olofsson-X-Karlkvist (Ny från degraderade IKO)

{5647}: ser inte heller någonting som talar för att man borde splittra på dom. som jag skrev häromdagen, nåt i stil med

olofsson-ny-ny
woods-jd-mikkel
ranta-sam-nieder
södergran-ap-ohlsson
jacobsson/ejk

oregano får vi vänta och se med

bollan123: Norlinder uppkallad av Habs. Spännande.

Tarasov: Jag har kopiöst svårt att tro att man flyttar Woods från Aagaard. De kommer sannolikt ha spelat ihop i två säsonger och med tanke på Karlins ovilja att ändra i något som fungerar så lär sannolikheten vara extremt nära noll för det.

Silly:
Till nästa säsong tänker jag mig att Woods skall vara en utgångspunkt i förstakedjan

X - X - Woods
Aagaard- JD -X
X-Vigge - Ranta
Ohlsson-AP-Södergran
OP/EJK sen skall Niederbach in någonstans däruppe. OP skall nog något allsvenskt lag kunna plocka upp. Apropå bryta med AP/EJK så tycker inte att man skall det. Det är bra med breda trupper. Ser hellre att man kan gå längre i budgivningar.

Lossnar det för O-Regan så fortsätt.

smyl:
Det är bra att inte Bernie går så starkt från början.
Att inte han lyser så.mycket.
Att han går lite under radarn som gör att inte internationella ögon uppmärksammar honom.
Jag vill behålla honom i det här lagbygget som.är på väg till något stort.
( Kontinuitet som Gradin och Karlin gillar?

smyl: Länge leve Bernie! Kultback som har en bit fram till PikkaRambo i SHL. Skönt ändå med en back som skjuter!

smyl: Om kedjorna börjar klicka och rulla bättre får firma b&n större chans att jobba som det brukar. Svårt att byta position med varandra när pucken tappas efter 4 sekunder i anfallszon.
Ej orolig.

SPOODI: jo, det är givetvis så och jag tror vi har mer lika åsikter än vad som framkommer i text, när det gäller detta.

Jag skulle dock vilja säga att Bernhardt kommer få mer tid om han fortsätter visa på förbättringar, trots små - som sker i dagsläget.

Anledningen är eftersom han som du säger; var king shit i HA. Han var dessutom king shit i det lag som har honom till förfogande; MoDo Hockey - som i sin tur har fått möjlighet att utveckla många av lirarna som han kedjat bra ihop med förut.

Det jag kort vill säga är att det finns hockey i Bernhardt och hans absolut bästa förutsättningar finns i MoDo. Han går relativt segt men blir bättre och bättre, står denna kurva sig när säsongen tar slut kommer karlin o hinken förlänga honom - trots att det återstår att se om han kommer bli super saiyan benny. Han kan bli alldeles för bra för att inte chansa lite extra på.

puffe: Globalisten Loobs taktik måste ha varit att lura in svenska klubbar till rena slakten i CHL. Knätacklingar och annat när han smider planer bakom kulisserna och det lastas in fem femmor hemma med spelare av samma typ. Jag kan FBK. MoDo jobbar hårt för att bli en liknande sekt.

puffe: Mr Kingman står ej med på uppställningen

HalvHund: Hejar på republikens lag dock, spelar Kingman?

annars finns det fantastiska matcher ikväll, för de som vill se CHL.

I ett smörgåsbord kanske Färjestad -Biel lockar, annars finns det för den riktige finsmakaren Mannheim-Rapperswill Jona Wakers

Silly: Nu äre game! OP vs Theo! Heja båda två!

smyl: Fast samtidigt vart drar man gränsen? MoDo bör ha bättre ambitioner än att hålla sig kvar nästa år och då måste truppen hålla en högre nivå. Absolut Bernhardt kanske blir skitbra men av det han har presterat hittills den här säsongen anser jag att han inte har varit bra nog för att få förlängt. Han har ca 30matcher på sig att leverera på en högre nivå och då har jag gärna kvar honom. Men man kan inte behålla spelare på gamla meriter. I september 2204 skulle Norén eller tex Hugo Styf vara bättre spelare än Bernhardt, ska man då spela Bernhardt före dessa ungtuppar för ?han var kingshit i HA??

snowden:

Hinken snuva Evertsson om han inte vill bestämma sig!

Har spelat med Woods Och Rubins

HalvHund: MoDo ska inte börja skicka bra spelare om haft _EN_ lite sämre säsong. Långsiktighet är det som tagit oss hit idag. Berras problem är sånt man kan träna sig bort ifrån om man ger det tid/förtroende.

Som det är nu så är det egentligen bara Roma som inte tillför något alls värde. Ranta som exempel har haft dålig produktion men tillför ändå värde med annat i sitt spel. Liksom Södergran, Walli.

smyl: Delar dina tankar till 100. Skulle känna mig otroligt besviken på förhand om det efter året skulle visa sig att man tar in Byström som en ersättning för Bernie som det känns som en del är lite inne på.

SPOODI: finns inte en chans att Bernhardt inte får minst två säsonger på sig att komma in i SHL-maskineriet. Vi har otaliga exempel på amrisar som har svårt att ställa om när de kommer till SHL; HA som visserligen har samma rinksize är ett helt annat djur är SHL.

För att följa upp med ett konkret exempel som vi har rakt framför ögonen på oss; Sam Vigneault - hade en tung säsong i HV, absolut ingen klappkass sådan och tog sig tillslut, men som han ser ut nu är en otrolig utveckling. Sams game är dessutom mycket mer flexibelt och kräver inte samma helhets satsning med mycket istid och pp - som måste finnas för att David ska kunna explodera. I nuläget lirar sam mkt 5v5 o pp men detta var inget "måste" för hans utvecklingskurva menar jag.

Finns absolut inga garanter men att tro att gradin o hinken inte kommer ge honom lugn o ro är helt felaktigt.

Silly: Jag är ganska säker på att Norlinder är klar för oss tills nästa säsong. Hans kontrakt går ut i år samtidigt som han har sämst +/- i hela hans lag i AHL. Han är nog väldigt nära en återkomst.

Costanza: Näe, Frölunda o dom andra gör det väldigt bra som fortfarande hänger med MoDo i tabellen, trodde jag inte nu när serien börjar sätta sej

Silly: Bernhardt out om han inte steppar upp sitt spel över hela banan. Byström bör inte tas in i dagsläget inte bra nog om vi ska ta nästa kliv. Då har jag hellre kvar Bernhardt

S-vikaren:
Det ena utesluter väl inte det andra tänker jag.
Om vi behåller Rubins och tar in Byström?
Byström och Rundbladh i ett 3 backpar.
Låter väl ganska bra?
Absolut inte Berg?
Om vi bryter med Rubins så finns det garanterat minst en handfull SHL klubbar som kommer hugga på honom.
FBK och Växjö bl.a. kanske LHC
Även Malmö och TIK gissar jag.
Eventuellt Örebro och Leksand också?
Kanske rent av är en Luleåvärvning ?
Lag som gillar eller behöver stora tunga backar.
Ingen av dessa lag skulle gå efter Berg?
Då har vi 2 backpar där det är kompisar som känner varandra väldigt väl! Kontinuitet
Vad har vi kvar då?
Rubins och Brickley - 2 backgeneraler som båda är stora och tunga i försvaret och offensivt farliga framåt.
Norlinder får vi nog vänta på minst år till tror jag, Han vill verkligen ge det en chans där borta!

S-vikaren: Skönt att vi har sparkapital i ett antal toppspelare. Det tycker jag även TIK har. Blir spännande vinter och vår. HV71 kan också växla upp. Blir ju nästan kul att vi mäter oss med Frölunda och andra stora klubbar efter rätt många matcher. Trodde inte det skulle bli så här jämnt.

{9315}: Jag säger inte heller att siffrorna är dåliga. Jag får inga wow-känslor när jag EP-scoutar honom. Det är ändå en sämre liga än SHL. Men det kan även bero på vilka han spelar med.
MoDo behöver addera spets till laget. Det ser inte ut som om Ludwig är det. Om han kan vara prisvärd som 6e back, så tror jag det kan vara ett bra förvärv.
Både Rubins och Berg är yngre och därför bättre att satsa på, beroende på pris.

S-vikaren: jag vet inte om han är bra nog för shl, det var längesen jag såg honom, men att säga att byström inte imponerar statistiskt håller jag nog inte med om. poängbäst i laget bland backarna och verkar spela mest i laget, faktiskt bara 11 spelare i hela ligan som har mer istid totalt sett än honom. med reservation för att tyska ligans hemsida inte verkar ha speltid per match utan bara total istid. hans plus minus imponerar inte men han sticker å andra sidan inte ut i laget heller, verkar vara ett dåligt lag han spelar i

dom har nån konstig control% statistik också, där ligger han på fjärde plats i hela ligan. verkar vara nån form av tid med pucken i relation till total istid eller nåt i stil med det, skolbokstyskan blir sämre och sämre. överlag en väldigt konstig hemsida :)

med det sagt så har jag som sagt ingen aning om ifall han är bra nog eller inte för ett eventuellt shl-modo 24-25, men jag blir inte förvånad om han spelar i modo

« · 2601662 · »