1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499485 inlägg · 4183 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
SPOODI: Nu handlade bara om samhällets förändring till att tycka att personer som är femton år ska ställas till svars för sina handlingar för nästan all framtid. Robin gjorde en sådan sak. Borde han förlåtas?

{5647}: äääee men släpp politiken allvarligt kan vi hålla oss till ishockey

SPOODI: Med tanke på att SD vill se livstid för 16-åringar så kan man tänka sig att Kovac aldrig någonsin kan komma utan med ungdomligt oförstånd. Han borde straffats ordentligt och det borde aldrig preskriberas.

Bad_Brett: hur blev det här aktuellt nu? Det hände 2017

Robalob: Det är en skandal av Robin Kovacs över huvud taget får spela ishockey, han borde sitta inspärrad en längre tid. Att köra i 250 km/h på Nynäsvägen borde vara att likna med att öppna eld med AK-47 på Sergels Torg. Det bör rimligtvis inte spela någon roll om någon faktiskt blir träffad, gärningen i säg borde vara tillräcklig för ett mycket långt fängelsestraff. Att han fick 6000 kr i böter för denna grovt kriminella gärning är ett jävla skämt.

Hans bästa kompis dog i samband med olyckan i den andra bilen och Kovacs verkade mest tycka synd om sig själv och menade att han "har kommit ut starkare efter det som har hänt".

För er som inte bor i Stockholm kan jag säga att ett race på Nynäsvägen inte går att likställa med att testa vad sportbilen går för på en raksträcka på E4:an utan trafik, utan Nynäsvägen är mycket trång och full av trafik nästan dygnet runt. Hade det blivit en seriekrock hade det fått förödande konsekvenser.

Tarasov: efternamnet låter som en motorcykel. måste vara snabb!

Robalob:
Vi har tydligen köpt

Costanza: Ser också mer än gärna en riktigt bra back, Rundblad var väl förmodligen tanken, men han är inte riktigt där och i ärligehetens namn så osade det flopp där redan från första början, läste att Kovacs bråkar sig loss från ännu en klubb, inte jätte oväntat med tanke på historiken, duktig hockeyspelare men förmodligen inte lika härlig person, inget vi behöver helt enkelt!

grimiss:
Vigge tränade på isen idag, dock ej tacklinsbar. Osäkert om han är med på torsdag.

grimiss: Han borde väl vara tillbaka snart va

grimiss: ...och utan Stor-Finnen! Nä, MoDo tuggar på bra. Jag är nöjd. Några kanske måste växla upp, men det är ju lätt för mig att säga.

Costanza: hade hunnit glömma bort Viggen. Sjukt att vi lyckas slå Oskars utan han.

Robalob: Hoppas att Vigge är kry snart så det inte blir nån panik sista månaden. Ser gärna en center/forward och back innan 103-åringen stänger fönstret. Borde finnas pengar efter Stor-Finnen. Hittar vi inget så är det nog ingen katastrof.

{9315}:
Det är gå på det som höjer laget oavsett om ytter eller center. Tänker att det är lättare att hitta en ytter

Silly: bryter in i rätt tråd

luleå vill ha en center också så det blir konkurrens där om modo letar center

men pelle och mattias tog upp en intressant sak i podden, är det en center modo ska leta efter?

josh, sam, oregan, adam, niederbach, ejk, theo j kan kallas hem vid kris och spela center

kontra forwards med offensiv potential: woods, mikkel, sampo, hutsko, (niderbach)

finns defintivit utrymme för en forward till om det kommer någon med rätt profil och rätt förutsättningar. antagligen kommer det vara ganska kort om tid kvar när ett eventuellt nyförvärv kommer så det behöver vara någon som kan trycka på gasen från match ett och inte behöver startsträcka på 10 matcher för då kan säsongen vara slut.

Frontschwein:

Visst var det Linus Fröberg i TPS vi var intresserade av till nästa säsong? Går riktigt bra för han och Wernblom just nu.

Robalob: modo älskar dussinlirare med page och bakvänd norrlandskeps..potential tills man inser att hockey är roligast med bira tiktokbrud och från ett bord på sportbaren

Robalob: det där känns verkligen som ett namn och bara det. 22 matcher förra säsongen, inte spelat på hela den här säsongen, fel sida 30 och aldrig spelat i europa. det skriker verkligen flopp om honom, särskilt med så kort tid kvar av säsongen. vilket väl också säger vilken skral marknad det är

jag hoppas verkligen hinken hittar något annat om det ska köpas någon

SPOODI: www.facebook.com/share/3nXiqQbvWDK17puA/?mibextid=WC7FNe

Kan Luleå hockey gå för sånt här och dessutom nästan landa det så är det väl fullt realistiskt med flashigare namn än nån dussinlirare för våran del också, skiljer trots allt bara två poäng mellan oss och med tanke på deras form så är vi förhoppningsvis snart förbi! Hoppas dock att vi har sparkapital senare på säsongen i dem tidigare spetsvärvningarna som ännu inte levererat.

Robalob:

Hinken har grävt fram spelare när andra har svurit över att det inte finns spelare, så jag är inte speciellt orolig.

Däremot är marknaden vad den är.

Men att ha spelare med MoDo-förlutet i en liga som har för vana att släppa spelare (som t.e.x. wernblom i finland) kan nog vara rätt gynnsamt i ett sådant här läge.

SPOODI: Vi behöver inte mer bredd, ska vi satsa nu så är det inte på spelare som andra shl klubbar inte vill ha, det kan allsvenskan rycka i, vi behöver pytsa upp!

Trilske: Det hade också varit något, har han också uppe på en flik av tänkbara spelare, skillnaden är väl att man behöver komma överens med en klubb om en övergångssumma också, isf tycker jag Oskar Stål Lyrenäs hade varit en bra spelare (isf behöver man pytsa upp åt hv) i övrigt började jag tänka på heponiemi men då måste man pytsa schweiz, tror allmänt att lagen i finska ligan är lättare att komma överens med angående övergångar, med tanke på hur deras ligasystem är uppbyggt.

modomille: Hockey-IQ är ju dessvärre inte särskilt högt här i Umeå. Men de är bra på att köpa mössor.

Robalob: alldeles för flashiga namn. Brodecki är ledig. Bra byte med Frölunda ?

{9315}: Ja, känns skumt. Överlag så känns spelare med regelbunden istid och produktion i AHL som väldigt otroliga värvningar i nuläget.

Robalob:

Tror man släpper honom redan nu för att kunna hugga något vid deadline, i synnerhet när andra lag var intresserade att ta över kontraktet.

Fanns ingen anledning att dra ut på det, och ev. gå miste om spekulanter.

Skrev Wernblom redan i november när han lämnade malmö, så det får bli mitt namn.

modomille: ähh han är MoDoit som 90% av befolkningen, resten ljuger

SPOODI: Hehe precis, men när han kopplades ihop med Löven vid deadline förra säsongen så var det en massa Lövare som började yra om att han minsann drömde om att få spela i Björklöven (trots SAIK kopplingen). Därav mitt inlägg hehe.

KB: bara den lilla detaljen att han verkar ha kontrakt och gör en poäng per match i marlies. vet att det står tryout men vem har tryout i 25 matcher?

Robalob: Intressant spelare. Grundberg lär ju ha referenser från tiden i Philadelphias organisation och Holmströms pojk har spelat med honom i Bridgeport.

SPOODI: haha sorry. Upptäckte att du hade nämnt honom efter jag skrivit klart inlägget :)

wesslan: snor mitt namn. Rude

Modo-Målet: Tro på att något kommer hända gör jag, annars skulle jag inte skriva, däremot kanske det bara är en grej av allt det jag skrev, och då får man väl hoppas på spetsen, det är en liten marknad, men det finns spelare på den, spelare värda att försöka kolla läget med och försöka rycka i, sen förstår man att det finns attraktivare arbetsgivare för dessa herrar, men ack den som ger sig.

okej kan vi ge förslag på realistiska ersättare till Rååma?

Jag börjar:
www.eliteprospects.com/player/86320/axel-holmstrom

kanske inte det absolut spetsigaste men en SHL-meriterad som jobbat med Jonas Holmström i Hååvee tidigare.

modomille: de tror jag inte? Spelat mycket i Skellefteå. Men han är väl typ från Kiruna eller nåt?

SPOODI: Drömmer inte han fortfarande om Björklöven?

Markus1212: och ändå så väljer hinken att låta honom gå vidare. det säger väl allt?

Markus1212: på sin höjd kan man få Axel Holmström på ett lån resten av säsongen typ

Costanza: och vad ska dom köpa då??? Finns ju inget!!!

Robalob: Du kan ju själv inte tro på att något av det där kommer hända.

Robalob: Ohlsson ska ingenstans

{5647}: Håller med, nu gäller det att få in spets och att nån av dessa "spetsvärvningar" sitter, den som ändå ser bäst ut av dem har tyvärr -14 i röven, visst är det inte heller helt övertygande med allt för stora förändringar mitt under säsong, men låna ut bernhardt, niederbach, ohlsson är en bra början, ta in theo och testa om ha formen smittar av sig i shl, vi behöver en bättre back också, vet inte var han är riktigt, men kom överens med rundblad om att avbryta kontraktet och lägg stora resurser på att hitta vem ( inget ont mot honom men han var bara bra dem första 3 matcherna tyvärr ) skicka iväg ap, in med op, sen kommer drömlistan, ser helst kieffer bellows och alex chiasson eller maxime comtois, kanske jesse också men alltid osäkert med skadade spelare, annars otroligt rutinerat i phil kessel, josh bailey. Tack på förhand hinken.

{9315}: Det säger betydligt mer om nicket Hinken än vår sportchef.

Markus1212: markus, tror du hinken är helt dum i huvudet och inte ser själv att det sätter laget i en besvärlig sits? men ändå går han med på att släppa honom, till en konkurrent. vad säger det?

Markus1212: Det frigör 300-350,000 i månaden i alla fall och funkar han inte i laget, så kan det vara läge att agera redan nu. Jag tycker det är tråkigt då han är smart spelare med ett kanonskott. Vet ju inte hur svårcoachad han har varit under denna tid heller eller om han drygat runt.

Alltså helt allvarligt! Att släppa Ruohomaa är fan i mig det dummaste hinken gjort! I princip den enda spelaren med nån form av hjärna att tänka utanför boxen! Han va på uppgång, och att inte ha någon ersättare på g gör mig mörkrädd.
Detta kan fan i mig göra att MoDo åker ur igen!

Mario Kempe till NL. Stor-Finnen till VF. Phil Kessel till MoDo.

« · 2631406 · »