1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497161 inlägg · 4179 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Tarasov: vad har han gjort ?

Robin Ztorken L:
Alla är värda en andra chans särskilt ungdomar som begått misstag.

{5647}:
Sen har vi Theo J från allsvenskan också även man kanske inte räknar det som ett nyförvärv.

{5647}: Inte osannolikt, nej. Dock har Gradin bekräftat (tror det var i AB:s 60-minutersgenomgång) att det är en första- och en andracenter han letar efter.
Samtidigt vet i ju att Modo kör med flytande hierkarki där spelarnas förtroende och speltid inte avgörs av deras placering i lineupen. Det blir en intressant Silly Season!

Shangattay: Med tanke på det där är det väl inte osannolikt att Vigneault hamnar i andra med Woods och Aagaard. Jag tror att han hade bättre produktion än Dickinson i avslutningen av säsongen.

Bakke Olsen är förmodligen en bra värvning, men vi hade inte kunnat garantera att han hamnat topp två och därmed förstår jag om vi inte fösökt.

Bakke Olsen klar för LHC.

Smurfen: Jag har utgått från att Walli inte skulle ingå i nästa säsongs lag i och med att vi aktivt jobbar mot spetsigare spets och mindre överflödig bredd.
I dagsläget har vi ju 9 forwards som slåss om platserna i kedja 3 och 4:
Vigneault, Södergran, Niederbach, Jacobsson, Jinesjö, Ohlsson, Adam P, Oskar P och Lucas P.
Det skulle kännas hyfsat kontraproduktivt att köpa ut Adam P eller Jinesjö och samtidigt förlänga med Walli.

Brander: Vore inte fel att han en spelare som Lodin i Modo nästa säsong, om han får ordning på sin en aning udda personlighet.
Han känns som en tickande bomb men en lysande spelare.

Rytter: håller med, det är vansinniga pengar! Och framförallt för Walli, jag tycker att han gjorde nytta hos oss, och tror att han kommer göra det nästa säsong också men jag hoppas inte att Kapanen har lagt dom pengarna på honom!

Kulltorp:

Varför skulle han vara billig?

Ja han har knappast höjt sitt marknadsvärde i år och kan kräva en ökning, men du vet ju själv hur det är, det ska extremt mycket till för att man ska gå med på att sänka sin lön.

Så under dessa år med inflation så ska Walli alltså acceptera en reallönesänkning som är rejäl (ifall han går ner i lön). Jag säger syn på den.

Hade det varit så att det var ett lågt bud från Timrå hade han nog inte gjort klart nu utan väntat och sett vad som öppnar upp sig i sverige och utomlands. T.ex finns det lag i HA som kommer satsa (de som faller ur) eller det lag som går upp behöver de en powerforward? Eller varför inte avvakta vad som händer utomlands.

Tror inte han spelar för mindre än snittet i SHL, skulle gissa att han har ca 120 kSEK/mån.

Om man tycker det är billigt är upp till var och en, själv tycker jag det är vansinnigt mycket pengar för att jaga en puck.

Kulltorp: Det var väl Timrå eller den kommande nykomlingen som kunde varit intresserad av honom. Annars hade han väl fått provat i Finland eller i DIF I HA. Han lär inte varit så dyr för oss, men lär ha sänkt sina anspråk nu när han misslyckades rejält hos oss.

Rytter: Jag tror Walli blev en mycket billig lösning för Timrå. Men jag vet inte.

SPOODI: Men hallå MoDo!
Måste vi läsa om allt i tidningarna, ni kan väl åtminstone släppa vilka som definitivt inte blir kvar.
/svältfödd

henkeiskogen: då gratulerar vi Oskarshamn till SHL 24/25

{5647}: Hoppas dom har något bättre på gång istället , verka ju så eftersom dom har valt någon annan lösning , enligt ÖA

Smurfen: Det kan såklart vara en kombination och helt ömsesidigt. Walli är inte bra nog för att vi ska kunna ta nästa steg. En oerhörd besvikelse, även om både Brett och jag var väldigt skeptiska från första början.

Tarasov:Enligt ÖA så verkar det vara MoDo som inte valde att gå vidare med Walli

Rytter:
Blev nog billig igen misstänker jag

SPOODI: Spännande att se hur det blir med Videll efter säsongen. Östersund eller inte.

{5647}: kollade bara period 5 men då va alla så trötta kunde sluta hur som helst

Saleva: BIK vinner igen. Kändes orättvist, men den där Bakke är inte helt kass det här slutspelet

SPOODI:
I det här fallet får man ha lite förståelse att karl är tokfrusterad, vem skulle inte vara det.

{7639}: nej, jag tänkte ta en kvällspromenad när hockeyn va slut hahah. 6min kvar på period 5

SPOODI: Är de inte färdiga än?

Sjukt hur långsamt det går mellan SSK-Bofors. Isen ser jättestor ut också jämfört med hovet

Greg P: situationsrummet ser ju också det

Robin Moberg: Jo, men ser så sjukt när man ser reprisen och 00:00 och sen pass mål och det är tid kvar. Overkligt. Det är Djurgårdens sekretariatet som styr klockan?

Costanza: Jonas Lehtivuori om jag minns rätt 🔥

Robin Moberg: Nu fick DIF lite tillbaka för MoDos 1-0 vid 59:59 en gång i tiden i obygden.

Greg P: klockan på tv är inte synkad med klockan i hallen, dessutom avrundas 0,4 till 0.

Fan….håller på Oik. Tror de är en räddningsplanka nästa år om de är kvar.

Greg P: MoDo är störst.

Greg P: typ ingenting va bara skitarg å dryg. Svarade på frågor med att typ skrika nej i micen hahah. Arg på att hans spelare bytte

De ringde ju på målet, 0,4sek kvar

SPOODI: Stod 00:00 på klockan. Man undrar ju hur sekretariatet skötte det där?

SPOODI: Vad sa han? Stängde av

SPOODI: DIF var klart bättre de första 60 minuterna, men Löven tog över under förlängningen. Det kändes som att DIF var riktigt trötta. Tröttare än Löven.

Sedan är det varmt i hallen och isen blir jobbig som fasen att åka på.

Costanza: Haha, hörde rykten om en skäggig modoit. Måste varit någon annan.

SPOODI: Jag tänkte att Kruger skulle ha skjutit. Han outsmartade mig och la en grym pass till Klasen, som hade öppen kasse. Gääälet!

SPOODI: hahahaha Stråhle jävla pajas

{7639}: Jag handlade som en snål gubbe på Lidl där häromdan, men inte faan bor jag där ;-) Skitigt värre. Var lika jäkligt 1994.

Tarasov:

Beror på ifall han kräver den lön som timråfansen påstår att han fick hos oss.

{5647}: klasen avgör med 0,4sekunder kvar av period 4. Tufft för löven

S-vikaren: Kändes för sent?

Bra pass.

Greg P: Förstår att du tycker att du tycker den är mjuk, men han använder båda armarna.

Sjukt tur oavsett vilket lag som fick rätt

Vilket mål!

Fattade först nu att det där var Hans Lodin och att han är pappa till Viktor. Totalt missat att Viktor har Öviks-koppling😁

Brander: Jo, grymt skönt att slippa. Vore ännu bättre om vi etablerar oss som ett stabilt SHLlag nästa säsong.

{5647}: Solklar då Schilkey är fri framför mål annars. Var också Lövens första ikväll sjukt nog.

Domarna släppte en högklubba på Pooley 1 minut kvar av matchen och tar en mjuk utvisning på Rahimi direkt i förlängningen.

Smurfen: Är så fruktansvärt glad över att MoDo inte är ett av lagen

« · 2676857 · »