Jan-Erik : Jag har ju stuckit ut hakan och sagt att jag tror att Ingman kommer bli en av säsongens utropstecken. Jag har även försvarat Mannberg som en spelare som gör ytterst få misstag. Så jag kritiserar inte värvningarna, utan konstaterar bara att Hinken fortfarande har mycket att bevisa. Kom ihåg att för bara två år sedan så tyckte majoriteten av skribenterna här inne att Glader var ett geni.
Bad_Brett: Hoppas du får rätt, för mej har Ingman mycket att bevisa då jag tyckte han var direkt usel i vissa matcher och bra i andra matcher. Men det var ju knappast så man förstod varför stora delar av MoDo twitter skanderade att Ingman ska hem. Han behöver en bättre säsong, eller så kommer han hamna i hinken.
Johannes : Lyssnade på "Släpp sargen" idag. Niklas Danielsson är fortfarande ledig, säkert inte sugen på MoDo igen men han är rightare och skulle vara kanon att ha i ett slutspel tror jag. Hinken är säkert också tveksam men jag tror att det hade kunnat bli kanon i Pp med Niklas i Karlaposition. www.eliteprospects.com/player/610/nicklas-danielsson
Bad_Brett: Alla är ett geni i Modo, tills sanningen uppenbaras. finns t.o.m åsikter om att Modigs var skillnaden mellan SHL o nuvarande tabell-tillhörighet. Mycket ska man höra
Pronger var en riktig skitstövel, likaså wendel clarke i Toronto samt Tie Domi, lite kuriosa är att Teemu Selläne döpte sin Rotweiller till just Tie Domi
Blir intressant att se kampen mellan Nordin och Jacobsson i början på säsongen, för Gradin lät inte direkt stressad. Dimper det ned nåt bra så hugger vi typ.
Tarasov: Tycker att de är en bra bit efter topp fyra med oss, Västerås, Löven och Djurgården. Det lät samma sak om AIK ifjol, men det räcker inte med några spännande namn, man måste få ihop det och ha en bra bredd också.
Tarasov: Modigt, men faktiskt möjligt. Jag tror inte att vi spelare för spelare kommer att vara bäst på papperet, men vi blir nog väldigt svåra att vinna emot.
Svårtippad serie men topp 6 blir nog såhär ungefär ;)
Under är det svårt.
Djurgårdens IF MoDo Karlskoga Björklöven Västerås AIK ------------------------------ Kristianstad Mora Södertälje Almtuna ------------------------------ Tingsryd Västervik ------------------------------ Östersund Vita Hästen
JanneG: björklöven och djurgården borde springa iväg med topp 2, nästan så det vore fiasko annars
sen kommer det en grupp bakom med karlskoga, modo, västerås, kristianstad, södertälje, aik, mora i ingen rankning där något lag kommer gå bättre än förväntat och något kommer gå sämre än förväntat, kommer kanske skilja 15 poäng max när säsongen är slut mellan trean och sjuan
resterande lag slåss för att inte kvala neråt tror jag, finns iallafall inget i de lagen som talar för att det ska gå jättebra men alltid nån som överraskar
{5647}: Är gärna med och bettar i år om det är okej.
Björklöven Djurgårdens IF MoDo Västerås Karlskoga AIK ------------------------------ Mora Södertälje Kristianstad Almtuna ------------------------------ Tingsryd Västervik ------------------------------ Vita Hästen Östersund
{5647}: Hur ställer vi oss till KHL-spelare om det nästa säsong blir en spelare ledig som har kritat på ett kontrakt med ett lag i KHL i år efter att kriget startat? Har de européer och nordamerikaner som kritar på kontakt med KHL detta år har någon någon möjlighet att bli värvad till vår klubb de kommande åren?
Jan-Erik : Som Anders Hedberg sa, hur kan man vara så tondöv att man skriver på för lag i khl? Lika dåligt vore det att värva en sån spelare när de får för sig att återvända hem.
Jan-Erik : Det pratas om polarisering och man inte visar förståelse för andra åsikter. Vinner en sida så går ”landet under” osv. I det har fallet så har spelarna gjort ett val som vi tycker är olämplig, helt orimligt att de skall vara portade från spel i Sverige för det.
Det finns många andra sätt att markera vad man tycker exv med en diskussion.
William Strömgren gick precis innan premiären från Rögle till Brynäs. Det var egentligen bara en avslutning på en ganska seg process där Rögle försökt hitta en lösning för talangen. Rögle och Strömgrens relation blev aldrig riktigt bra och han har legat ute på marknaden ganska länge. Innan Brynäs nappade på honom, så var det ett stort antal allsvenska klubbar som hade möjlighet att plocka in honom. Både Modo och AIK tackade nej till honom.