hanzon: Gradin tror nog att han kommer att lyckas i SHL efter en omställningsperiod så vi glömmer honom. Ser hellre en stor forward till MoDo. Typ Tambellini eller Justin Morrison. Sen har ju dollarn dragit iväg, så Widebro lär nog dra i handbromsen tyvärr. Kanske kommer loss nån från SHL, DEL eller Schweiz.
Hur går det för Kaut? Kopplingen finns ju där iom Colorado och Hinken.
Var vi med och högg på Jayden som hade liknande snitt i AHL så borde det ju gå och försöka med Kaut. En hög lön, en ledande roll samt en rejäl bonus om vi går upp och ett SHL-kontrakt med bra lön lägger vi i potten.
Woods-Dickinsson-Kaut vore ju en ruskig förstakedja.
Det vore ju en dröm, han är för bra för HA, en ruskigt komplett spelare för sin ålder, bra defensivt, bra offensivt, bra fart, bra skott och vågar spela fysiskt. Skulle tro att Kaut är mer färdig för t.ex SHL då han är allround, Jayden känns mer som en offensiv spelare med spets i offensiven.
Så på Kaut lär väl de flesta SHL klubbar och andra klubbar i europiska ligor stå före i kön.
Rytter: Undrar lite vad som händer med Transorna som deras länder vill ha hem från KHL. Gissar att många ändå är rätt lojala med sina ryska klubbar när de ser oljemiljonerna på kontot den 25:e.
Rytter: Skulle verkligen vilja att MoDo satsar nu. DIF har problems. Theo, Södergran och Mannberg kanske inte ska ha givna platser även om jag verkligen gillar alla tre. Skulle bli en jäkla dynamik och konkurrens om MoDo plockade in 2 tunga pjäser, typ Kaut och en stark center som kan vara ytter.
Rytter: Ganska stor skillnad mellan Kaut och Halbgewachs ändå. Kaut har size och är dessutom två år yngre, tror han rent krasst är bra mycket mer attraktiv för NHL-klubbarna i nuläget. Men drömma kan man ju göra.
KB: Tyler Kehller och Linus Andersson. Tylers speltid sjunker, Tyler är lite puckkär men en väldigt bra allsvensk spelare. Linus började säsongen bra men mindre och mindre produktion nu.
Nucky: Märkligt att bra spelare inte bara kommer hit när man ser att det lokala vattnet ger dem jättestor chans till poängligavinst i NHL. Det är ju inget jävla Dyngdike. Fråga Carl Grundström....
Idbyn: Du förtjänar utmärkelsen. Funderar även på att ge dig Landsbygdsfrågorna eftersom Ove hade den bästa midsommarfesten (sillunch, tennis, hembränt med sportdryckspulver) ute på Skeppsmalen efter att ha svängt höger vid E4 Idbyn.
{9682}: Tror två värvningar av rätt profil verkligen hade kunnat göra skillnad på det här laget. Potentialen är ju stor det vet vi alla. Och även fast många av oss klagar på inställningen hos laget mm så har vi många spelare i laget som har bevisat att dom är bäst när det gäller, tror dom behöver lite vägledning bara.
modomille: Man är ju toknöjd över hur laget och föreningen sköts nuförtiden. Lite rädd dock att man glömmer bort tidigare galenskap som gjort att MoDo har vunnit. Kan bli lite för ordnat. MoDo har råd att vara lite crazy om de nu vill avancera. Stålar rullar in ändå, känner att man måste ta nästa steg snart.
Mathias From och Västerås går skilda vägar, gillade honom starkt sejouren han hade i MoDo, kan tänka mig han söker en större roll. skulle det va nåt? Skulle va intressant å se hur Woods-Dickinson-From skulle fungera?
"Sedan tidigare har SHL-lag som åker ur ligan fått med sig en fallskärm på tolv miljoner kronor ner till Hockeyallsvenskan. Pengar som används till omställningen till den mindre bemedlade divisionen direkt under SHL. Men utan att något lag åker ur SHL stannar de pengarna kvar i finrummet. "
Här har journalisterna tappat bollen. De har förmodligen tänkt att båda SHL-lagen skulle åkt om det inte blev inställt och sedan glömt att dela summan i två. De källor jag listar samt SHL själva säger sex miljoner, så hockeynews har bara missat att korrigera sitt misstag.
Rytter: Vilket i sig är en bra sak, men det bedrövliga är ju att det är nykomlingen som får ta smällen. Vet att detta redan nämnts tidigare. Men faktumet kvarstår.
Vore bättre att de 13 lag som blir kvar avstår knappt 500 000 kronor var. Men SIF och SHL verkar ha stark inspiration från FIFA istället för förnuft.
Sedan tycker jag att detta inte ska vara pengar som bara delas ut till klubben. Tanken är ju att det ska gå till omställningen, dvs ifall man behöver säga upp personal eller skära ned och liknande.
Pengarna borde gå till en pott och man får sedan söka pengar därifrån ifall man behöver för t.ex. uppsägningar eller liknande.
Tycker inte att de ska få gå till spelarbudget för då kan man ju se det som ett bidrag för att man ska hjälpa SHL laget tillbaka så snabbt som möjligt.
Det borde vara någon form av motprestation eller krav för att få ut pengarna, att man kan visa vad de går till och det ska inte gå till spelare.
Rytter: Var lite orolig att jag skulle behöva slänga fram 12 mille när vi går upp till köp, men nu när det endast rör sig om 6 mille så känns det lugnt.
Confusius: Theo Jacobsson har ju gjort det bra inledningsvis, men jag skulle känna mig betydligt tryggare med typ den här centerlinjen in i ett slutspel: