1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505681 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9233}: Hur stor chans är det att Rögle släpper Niderbach också om nu Rosdahl är på väg bort 🤔

Nikolai Meyer hade kanske varit något men han är leftare dock. Verkar inte ha börjat särskilt bra i Tjeckien

{5647}: Jag ryggar även tillbaka baserat på hans historik. Tog det där idiotiska matchstraffet mot Rögle. Stack från oss tillsammans med Olofsson som just kritat på nytt kontrakt. Fick världens förtroende i Oskarshamn - kritar där efter på för Rögle under pågående säsong.

Jag känner att både han och Olofsson är "karriärister" där drivet ett själv lyckas är betydligt högre än att klubben man representerar ska lyckas. Skillnaden är att Olofsson besitter alla verktyg för att lyckas på absoluta toppnivå - Rosdahl gör det inte.

Tycker det här är karma utan dess like och tycker gott han kan sitta i frysboxen ett tag och få ett riktigt dåligt förhandlingsläge inför nästa kontrakt.

Bad_Brett: *mot Björklöven ska det naturligtvis stå.

Bad_Brett: Ska man jämföra är det för mig lite som Ville Nieminen. Han hamnade i en kedja med Foppa och Drury(?) i Colorado och gjorde rätt många mål. Dvs, precis rätt omgivning för att han skulle prestera. Han försökte i flera NHL-klubbar, men det blev aldrig riktigt bra. Jag tror att Rosdahl visar att kejsaren är naken när han inte har Karla och Olofsson bredvid sig. Han kommer aldrig vara den där produktiva forwarden om han inte får precis rätt omgivning.

{5647}:
Jag tror att han hamnar i Malmö igen!

Eller ett äventyr i Tyskland eller Finland?

Silly:
Gjorde en stark inledningen sen har det varit skralt med poäng, och speltiden sjunker. Skulle vara ett perfekt nyförvärv, tycker det är en väldigt bra spelare av det jag sett.

Tarasov: Jag tror på honom, Bra ålder!
Känner både A.P, A. Berg o J. Ingman.

Silly:
Game set match då! Gradin det är fixar du!!!!

Tarasov: Vill han röra på sig, Har du hört något surr om det?

Silly:
Nä jag håller mest liv i sillytråden med Silly 😀👌

Tarasov: Vet inte om fler varit inne på det, men expressens återkommande spaningar lades ut idag. Bland annat snackades det om att Hasa borde lånas ut till allsvenskan då han är för naiv och inte platsar.
Det föreslås också att Niederbach borde gå till en allsvensk klubb/MoDo för att få speltid.

Som konstaterats. Det är inte för sent för Niederbach att ta klivet ned och få mycket speltid. Det här är tredje året på raken som han spelar sporadiskt och punkterar sin karriär.

{5647}: SANNY LINDSTRÖM
– Rögles Theodor Niederbach skulle kanske må bra av att få spela regelbundet i hockeyallsvenskan och varför inte i MoDo eller storsatsande Västerås?

ADAM JOHANSSON
– Två tidigare allsvenska backar som inte alls lyckats fylla ut SHL-kostymen än är Filip Hasa och Axel Bergkvist. Två puckskickliga, men ibland kanske för naiva backar som hittills spelat extremt lite i Frölunda och Färjestad...men det vore kanske bra för ett miljöombyte för bägge killarna om det inte börjar släppa närmare jul och nyår. Det är fortfarande för tidigt, men frågan är hur långt tålamod klubbarna och spelarna har om det fortsätter gå troll i maskineriet mot vårkanten

{5647}: Marco Kasper i Rögle bör vara aktuell för spel i junior-VM. Tror nog Theodor får gneta på över den turneringen innan han släpps. Någon ska täcka upp efter Kaspers frånvaro.

S-vikaren: Borde man inte kunna skriva in i låneavtalet att Theo tillfälligt går tillbaka till Rögle under den perioden? Lövens Timrålån har rätt att gå tillbaka till Timrå "vid skador", så det verkar gå att skriva lite som man vill.

{5647}:
Rögle är ganska tjocka på fws, Ljungman i Kristianstad och Tärnström i Tingsryd rullar. Dessutom är Sheen skadad så har svårt att se att det finns plats. Gradin förhandlar om kontraktet i detta nu... han återkommer när det är klart!

{5647}:
Lite lustigt ang Hasa, alla vi som följde honom ifjol visste ju mer eller mindre att han inte skulle platsa i VF.

Saleva:
Måste erkänna att jag inte såg det komma.

Saleva: Nu var Styf skadad, men annars kanske Hasa hade bänkats i slutspelet. Att man inte själv har bättre insikt än att som sjätte-sjundeback tror sig kunna ta en plats en nivå högre.

Ja, det var rätt tydligt för de flesta på forumet att Hasa var chanslös på förhand.

Bidragande var såklart att hans brister är i defensiven, fysiken och hans övermod. Tre saker som verkligen straffas hårt i SHL.

{5647}:
Niederbach skulle säkert platsa och göra hyfsat ifrån sig i MoDo, hungrig skulle han nog också vara.
Jag tror ändå MoDo måste hitta en minst en powertrash spelare som kan ”rövknulla” motståndarna lite extra härligt i ett slutspel, MoDo börjar på och ha ett lag som är nästan bäst i serien, Karlin kommer nog också att lyckas finjustera till både PP och BP så småningom!
Djurgården och Löven blir också vassa när de spelat ihop sig och justerat till sina detaljer med tiden och omgångarna fram till nyår.
Då är det det laget som orkar spela tuffast och på gränsen till ofint som drar det längsta strået till SHL

******MoDo till SHL 2023*******

Tarasov: Ursäkta min tröghet här nu.. Gradin förhandlar om kontraktet för vem? Rosdahl?

Mattaeuz: Tror han pratar om Niederbach. Dock tror jag inte att han är seriös

erjo: Det är väl både Niederbach och Linus Andersson som han skämtsamt kallar mer eller mindre klara. I realiteten är vi inte nära någon och har ingen aning om Hinken förhandlar om någon spelare eller inte.

erjo: Haha ok! Check :) Trots en bra start vill man ju att MoDo ska spetsa till det lite ytterligare. Förra året kändes HV klara innan serien ens började. Men i år känns det öppnare, tror helt klart vi har en chans att gå hela vägen men då tror jag också det kommer krävas 1-3 spetsar till.

Men då fick jag klarhet i vad det här handlade om. Hängde inte med riktigt :P

Mattaeuz:
Du är ursäktad bara jag som tjatar om att vi skall få in Niederbach i laget. Skall dra ner på tjatet

erjo:
Korrekt seriös med att vi bör ta in honom dock.

Tarasov:
Niederbach är inte aktuell enl Hinken (öa). Abbot verkar tro på honom..

Saleva: Synd om det inte blir något med Niederbach. Behövs mer KB65-anda i laget.

Petey21: Det är nu det börjar röra på sig. Oktober-Silly. Ser att TIK rör om i grytan.

{9682}: verkar som de ska bli ännu mer framtunga.
Vad hände Pääjärvi ifjol. Gick både dåligt o kort om matcher.

MorganaLefaey: Skadad från mars, men han kan säkert få nytändning bredvid polare Lander. 31 år dock och nästan på kryckor. Börjar tveka på att MoDo hittar nåt i AHL. På dagens marknad kommer man inte långt med 150 lök. Men med nya dyra panikimporter till SHL kommer nya möjligheter för MoDo och HA.

LaLeggia till Modo som LW, poäng gör han ju.

{9682}: Jag är tveksam till MPS i Timrå. Han har varit drabbad av skador sista åren och blir inte yngre…

Vad tror vi? Spelar Mannberg kvar i Modo när säsongen är slut?
Tycker han inte var bra ifjol och inte startat bra iår, förstår inte vilket syfte han fyller i dagens trupp förutom att han ska vara bra defensivt, men där är han väl egentligen bara helt okej.

Poängen han fick ifjol berodde mest på att vi hade en grymt första pp där han stod högt upp i slottet. I slutspelet försvann han också när det blev mer fysiskt spel.

Zup: Tror han avgör säsongens sista match.

Zup:
Ja det tror jag såvida vi inte plockar in 4 forwards till och inte får några skador.

Håller med om din beskrivning av honom som spelare, men tänker att han är viktig som breddspelare och känns som att han är bra tränad, gör ett bra jobb i BP. Vi får dessutom lite poäng här och var. Så länge vi spelar i allsvenskan ser jag att han har en plats.

Tarasov: tyvärr gissar jag på att han är ganska dyr.
Vi värvade han mitt i serien, och efter flera omgångar med kass utdelning kände sig ledningen typ tvingad att säga att de förstod det skulle ta ett tag innan produktionen skulle komma.
Nej jag tror vi hade kunnat ha något klart roligare.
Mem nu är det som det är

Zup: Är helt enig med dig, tycker inte Mannberg visat nånting so far... känner i dagsläget att man kan få in någon som fyller en roll bättre.

KarateKing700: Desperados i SHL måste nog få tömma Plånkan först, sen får vi se vad det finns kvar för nåt när 13:e forwards springer efter småmynten. Då kommer Stor-Gradin och visar rullen med Dollars!!

Jag vet inte vad ni tycker men jag säger så här:
Det är nog dags att dumpa Gudlevskis och Södergran om man inbillar sig att gå långt den här säsongen!

Markus1212: Jag tänker att jag inte håller med. Alls.

Markus1212: ska vi dumpa södergran redan? Tur forumet inte är sportchef, då hade vi tappat halva laget innan tionde matchen.

Markus1212:
Tar man in en ytterforward till så lär det vara antingen Södergran eller Mannberg som får gå 13.

Märks att Södergran inte har självförtroendet på topp. Varje gång han är i bra skottläge letar han passningar istället. När han väl skjuter missar han mål med en meter..

Men förhoppningsvis siktar han in sig inom tid.

Tarasov: Eller Sveningsson. En pärla i krysset och några extremt billiga andraassist, men överlag en otrolig besvikelse. Jag hade stora förhoppningar efter slutspelet, men snacka om att han tappat ALLT.

Bad_Brett:
Nej han är rätt bra på att vinna puck, kan transportera puck och sätta fast den i anfallszon utöver det så skapar han lite tid för sina kedjekamrater i anfallszon. Ser också till att vi får avslut från slottet. Dit kommer inte södergran som dock har fart och utmanar.

Tarasov: Han är även bäst i laget på att tappa puck (möjligen delad etta med Marenis, men han har en betydligt större uppsida).

Bad_Brett: känner inte igen honom, saknar den fysiska biten han har. Känns som han spelar avvaktande efter tacklingen han gjorde mot Andrae förra säsongen.

Kanske behöver Aagaard i den kedjan igen.

Bad_Brett: Jag tycker att det är dags att köra med dina kedjor. Södergran med Woods och Dickinson. Dels är Södergran fysisk, har bra fart och kan bana väg för de andra i kedjan. Han trampar vatten tredjekedjan också...
Andrakedjan från ijol. Varken Svenningsson eller EJK är i närheten av förra säsongens form. Kanske kan det hjälpa att få tillbaka Aagaard. Aagaard har väl varit ok i första, men det känns som slöseri att ha honom där då han kan tillföra mer i andrakedjan än han gör i första.
Tredje kan bli bra om de får Marenis. Killen är nog svår att spela med, men det syns att han kan producera. AP kan nog gladeligen gräva fram puckar och kanske kan Mannberg få mer utrymme.

« · 2391318 · »