Markus1212: Varför ska Svennis bort för? Visst han kan stundtals vara kass defensivt men han har potential att göra 20+ mål på en säsong. Han var dessutom våran bästa forward i slutspelet förra säsongen samtidigt som han just nu är 6a internt.
bollan123: hur länge kan man leva på potential? Levererar inte ett skit förutom i enstaka matcher! Nä det räcker nu, kedjan är kass. Sen om det är EJKS eller svens fel låter jag vara osagt, men alla talar om att han har det i sig men har han visat något i MoDo?!
Markus1212: Ifjol gjorde han 22 poäng på 31 matcher i grundserien och 10 poäng på 10 matcher i slutspelet, hittills i år har han 11 poäng på 16 matcher även fast han "inte levererat ett skit".
Markus1212: Tror Gradin/Karlin ser annorlunda på saken, en viss tendens till dumma utvisningar. Han är ingen forumfavorit men enligt mig håller han mkt hög klass.
hockey_21: Inte lätt o leverera bättre när ejk och marenis är iskalla... Nog för att han tar dumma utvisningar men han har fart, skott, tacklar och pannben. Såna spelare saknar vi och skulle vilja se att man ändrar 2a linan som inte funkar. Undrar hur Svennis skulle funka i första...
gokar: Jag tycker att Marenis får för mycket skit, han jobbar bra i båda riktningarna slår bra pass. Det måste va svårt att spela med Svennis som år djävligt puckkär, antingen skjuter han från vilket läge som helst eller så åker han och dribblar tills han kör fast och då skjuter eller slår ett pass som skulle ha kommit tidigare. Svennis chansar mycket, och tar många dåliga beslut. Men när han lyckas med chansningarna så kan det ju bli djävligt bra.
Från Hörnefors: Jag tycker att Svenningsson och Marenis är lite för lika i det. Därför kommer de aldrig fungera tillsammans. Eller därför blir det svårt. Det är också anledningen till att jag vill att Marenis får chansen i tredje där han kan vara den spelaren.
Från Hörnefors: Till saken hör att Marenis är väldigt disciplinerad, tar smällar utan att ge, minns någon sekvens där han fått en ojust smäll och någon går fram och klipper till honom men han svarar inte och vi får med oss tvåan.
Tarasov: Big Sam blir verkligen extremt hårt sågad på Håves forum nu. Det som talar för en återkomst är väl att vi är mer än villiga att ta emot honom med öppna armar och med lätthet kan ta över kontraktet. Han stortrivs hos oss också. Har inte ens bytt profilbild på sociala medier, kör fortfarande med den fina röda tröjan. Tror dock tyvärr att ledningen har fortsatt förtroende men man drömmer sig iväg nu…
VIK bloggaren verkar se på löven på samma sätt som oss här inne.
"Det var jämnt i första perioden, med viss övervikt VIK till faktiskt med hela 11-8 heta chanser i 5v5. Det var alltså rena Vilda Västern med massor av chanser, men bara gästerna sköt skarpt."
"VIK tappade det mesta i 2:a perioden efter annars stark Kokkonen tittade puck vid 0-3. Jansson vek vid 0-4 och matchen tidigt över trots att Björklöven inte kändes speciellt bra. "
Stämmer rätt bra att när Löven får till matcher som svänger fram och tillbaka är de riktigt vassa. De har kanske mest individuell skicklighet och kan nyttja den maximalt när det blir byta chanser hockey.
Nyckeln mot löven är att få till ordnat spel och ge fan i byta chanser, när det blir högt tempo och mycket på chans från bägge lagen är nog löven det farligaste laget att möta.
Confusius: Från Sanny&Svensson: Mario Kempe har haft kontakt med Luleå, Färjestad, Skellefteå, Brynäs och HV men många ser honom som ytterforward. Han vill spela center. MoDo lär det inte bli. Josh släpper aldrig förstacenterplatsen.. ;-)
Sanny rankar MoDo som den största positiva överraskningen i HA: "Att MoDo skulle vara bra, det visste jag.. ..att de skulle vara såhär jäkla bra, det trodde jag inte.."
TickledDonkey: Då får dom en vass Back! Här beskriver hon sig som spelare för GHC:
Vad kommer du att tillföra Göteborg HC som spelare och som person? Som spelare kommer jag att ta med mig snabbhet, smart tvåvägsspel och en stark arbetsmoral. Som person kommer jag att tillföra positiv energi, pålitlighet och ledarskap med gott exempel.
vilka egenskaper tycker du är viktiga hos en ishockeyspelare? Jag tror att det är viktigt att ha en högpresterande attityd, att alltid ta med sig sitt bästa jag och ge sin bästa insats. Jag tror också att det är viktigt att alltid vilja förbättra sig som individer och som team. Göteborg HC har uttalat att vi vill göra en omstart och bygga ett lag med en tydlig idé, hur tänker du kring din roll i att bygga ett lag med ett starkt vi? Det är väldigt spännande att vara en del av ett ombyggnadsteam. Jag tror att det är mycket viktigt att bygga en positiv och enad lagkultur för att teamet ska lyckas och för att nå lagets gemensamma mål. Mitt mål är att få min erfarenhet på universitetsnivå att föregå med gott exempel med en positiv attityd och arbetsmoral. Vad ser du mest fram emot att spela i vårt SDHL-lag? Jag ser fram emot utmaningen att spela professionell hockey på nästa nivå. Jag ser också verkligen fram emot att vara en förebild för de yngre kvinnliga spelarna i klubben.
Vilka är dina främsta styrkor som spelare?
Min största styrka är mitt skridsko- och hockeysinne att göra smarta och enkla spel. Jag är en tvåvägsförsvarare, med starkt försvar, och min skridskoåkning gör att jag kan hoppa in i offensiven.
Mitt mål är att ta mitt spel till nästa nivå i högre hastighet och förbättra mitt slag. Vad har du för förväntningar på den kommande säsongen? När jag går in i den här säsongen är mitt mål att bidra till lagets framgång genom att föregå med gott exempel på och utanför isen.
Silly: Vi är snart en hel dag in i uppehållet och fortfarande ingen Vigneault, Halbgewachs eller Kelleher signad. Inte ens ett fullständigt ogrundat rykte att gå på. Vem avgår?
Saleva: Ja sedär, det stämmer, då har dom god tid på sig, man kanske även hinner ge några Djurgårdensupportrar domarlicens så dom kan döma matchen för säkerhetsskull
{9742}: Jag har en stor tilltro till Björn. Tror att han har superlokal.på den här tjejen! Han högg nog som en Cobra när det meddelades att dom lägger ner. Det är många kaptensämnen nu i laget om den här tjejen kommer?
Livar upp tråden med ett jävla långskott! Loui Eriksson ska va klar för Frölunda står som C/W beroende på vad så lär hierakin ändras såklart. Skulle en sån som Jan Mursak få röra på sig? Stått för 2+ 4 på 16 matcher och placerad i fjärdekedja sist. 34 år, Rightare Vad tror ni?
KarateKing700: Tror faktiskt modo skulle må bra av att få in någon lite äldre, Då modo är ett väldigt ungt lag. Mursak har många års erfarenhet av top ligor och vet vad som krävs. Så Why not.. Dock inte som den tilltänkte top spelaren kanske.
DrMulker: Många desperados bland sportchefer i SHL, så MoDo får nog ta det som blir över. Finns säkert nåt bra i Liiga, ECHL om nu inte Vigge eller Theodor saknar vattnet i norr.
{9682}: Jaa kanske.. Eller så ligger vi vassen och väntar på den perfekta. ? Tror det viktigaste vi behöver är en erfaren back, Som har lugnet och kan slita box. Mål gör vi så in i helvete.. Men vi släpper också in många onödiga mål..
KarateKing700: Verkligen!! Känns faktiskt inte helt jäävla omöjligt att då tillbaka barto, Dock verkar han vara grym i liiga.. Men känns ändå som att han skulle kunna gp till MoDo om han trodde vi kunde gå upp och han fick spela SHL med MoDo.. Frågan är dock om peli är liga taggade
{9682}: Tror den här kan bli aktuell, av det jag sett och uppfattat tror det skulle bli bra. Särskilt med den Centersida vi har nu, dessutom något att bygga vidare på.
Gradin är på köpjakt!!!