1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502039 inlägg · 4187 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Confusius: Bra kille att få in i föreningen men tror nog det finns en tanke att det kanske inte främst är för hans kvalitéer på isen han värvas

Confusius:
Är Strålman klar för oss ?
Bara undrar med tanke på att vi är inne i Modos silly tråd, som handlar om MoDos lag? 😉

Silly: Vet inte om det är korrekt, men jag har alltid tänkt att den här tråden omfattar konkurrenternas silly också, även om fokus såklart alltid ska vara på främst MoDo. Känns relevant till vår egen sak att hålla koll på övriga ligan.

Är det den här killen som hastigt och lustigt har blivit ledig?
Har Hinken haft konrakt med honom tro?

Silly: haha…han är ju knappast aktuell med tanke på anledningen till att han är ledig.

Silly: Känns som en framtid i Ryssland.

{7639}: MoDo regerar

Umegård stannar

puffe:

Japp.. Men lånas ut för spel i Hockeyettan med Hudiksvall nästa säsong.

Silly: Stannar inom Familjen liksom, känns bra

puffe:

Känns kanon... Han kommer bli en ny stjärna!

Silly:
Börjar tunnas ut nu men Heponiemi är fortfarande kvar iaf. Även Grimaldi men han vänta länge förra året.

Tarasov:
Senast nästa vecka kommer Gradins Bomb!
😉☄

Det blir nog inte Heponiemi. Tror jag!
( Hoppas det i alla fall?

Tror inte Gradin väljer bort en sådan spelare som Carter Camper och tar in Heponiemi.

Tror att Gradin vill ha in en spelare som både kan producera och som är stark på pucken och har lite mer tyngd att bidra med.
En Vela 2.0 typ?
Han får gärna vara en stark tekare.
Får gärna in en till sådan som kan vara en faktor i telningar i PP och i defensiv zon

Silly: Vet inte om jag håller med om att Vela kunde producera för en förstakedja och han var i mina ögon inte särskilt stark på pucken. Jag tyckte han var fantastiskt nyttig, men då främst genom sin defensiva kompetens, tekningarna och tyngden, samt den respekt han fick tack vare den. Ingen jäkel tjafsade någonsin med Vela.

Silly: Hoppas du har rätt ang både tidpunkt och bomb🙏

Silly: Varför behöver han vara en stark tekare i PP? Vi har ju Ruohomaa som tekare i första pp och Big Dick i andra som vi vet är en grym tekare.
Håller dock med om att det ska vara en tung pjäs, ett riktigt vasst skott behöver han ha också. Ett sådant skott som alla målvakter i ligan ska frukta.

{5647}: Då var det klart att Vela lämnar. Vem är på ingång tro?

Brander: Antagligen bara förstaforwarden fortfarande som vi kommer behöva vänta på.
Undrar mer var Vela tar vägen

Silly: Har du hört nått smaskigt? Eftersom att du tror att det kommer en fw före dom går på is?

hompa90: Agent Rosell på Twitter nu :
Vela ➡️ Europa

Kan ju ändå bli Sverige 😅

Smurfen: Låter inte som det dock

Smurfen: skulle gissa att Vela går till tyska ligan

{10015}: Ser att någon diskuterar lite med Rosell på Twitter nyss och där säger han att det blir inte Sverige

Tarasov:

Nja.. Det finns ju fortfarande lite korn kvar att plocka av.
Bl.a den här killen som hnyl7gen ar spelat med J.D tidigare.

Sedan blir det väl fler spelare tillgängliga snart när NHL har satt sina trupper?

hompa90:
Finns kanske inte jättemånga högerskyttar kvar, men tror vi har rätt mkt pengar kvar på denna spelare.

Tarasov: Strax får vi besök av en Dif spelare, ska försöka få fram vad dom hade för känsla inför game seven matchen o hur bussresan hem var...

Golden boy : Du gillar frostig stämning :)

Golden boy : vem?

Dansken 29: Han är tillsammans med en kompis till mina döttrar. Han hade ingen vidare känsla inför matchen, tyckte laget var tröttkört. MoDo var så mycket bättre i sjunde matchen så det var bara att släppa det, tyckte han. Vi kommer att möta honom i ett annat Shl lag den här säsongen.

Brander: Damlaget värvat en back

Smurfen:
Bubblare…
Finska Kedjan

Tarasov: Rasmus Kupari är intressant, jag har även kikat på en annan till finska kedjan.

Kapten Långnäsa:

Hänger den här killen mef Lassi från TPS tro.
Det finns en liten koppling till Hinken?
Har spelat med J.D tidigare!

Silly: inte bra nog. Hade kanske varit intressant om vi va kvar i HA

Aftonbladet rekomenderade Malte Strömwall för att undvika negativt kval

hanzon: I Aftonbladets SHL-panel ser Wennerholm det som självklart att vi hamnar i kvalet (vilket känns tryggt). Däremot tycker Mattias Karlsson att MoDo inte blir ett kvallag utan kommer att överraska stort med Josh, Lassi och Bernhard som stora utropstecken. Mattias Karlsson tror att det blir Leksand som blir årets flopp. Hoppas att Karlsson får rätt i båda fallen.

Jan-Erik :
Det är viktigt att komma ihåg att smygmodoiten Wennerholm vill jinxa oss.

Sjuk match av gramaldi

Lelle_99: Hade varit riktigt fint att få in honom i MoDo.

Lelle_99: När man ser sånt där så får man verkligen känslan att det är en smått omöjlig värvning. Jag hoppas att jag har fel :D

Inser verkligen hur SKÖNT det är att vara i SHL, när Höken hintar om värvning till Löven, Lövarna tror det är NHL-klassig bombvärning, och så landar man…

… Malte Sjögren?

{10015}: Tänker du på Farrance? Han håller korpennivå. Inget att ha.

modomille: Inte Farrance nödvändigtvis, det snackades om ett otroligt tungt namn från vissa

{10015}: Jo tjena hehe. Snackades också om att Holmström var klar och att hans dröm var att spela upp Löven i SHL hehe.

modomille:
Morgan Frost också men tror oseriösa twitterrykten är något alla lag får dras med

{10015}: Jo, men man är ändå nöjda på Lövenforumet. En perfekt värvning helt enkelt. Själv är jag verkligen inte imponerad. Jag tycker förvisso att det är en spelartyp de kan behöva, men då framförallt i förstakedjorna som riskerar bli ganska svaga defensivt båda två.

{5647}: Ingen tungviktare precis

{5647}: Och när dom väl fyller på längre ner i kedjorna vilket dom har behövt, ja då tar man in ännu en lättviktare..

« · 2552064 · »