1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501894 inlägg · 4187 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Markus1212: kanske tycker högerfattad spelare är av prio och sollar bort vänsterfattade

Mackan: Hinken har många gånger sagt att han inte sollar bort någon pga fattning. En högerfattad är att föredra, men det är mycket viktigare att det är rätt spelare.

Jag menar. Förra året var hela förstakedjan leftare och hela andrakedjan rightare. Hade fattning varit så viktigt skulle man givetvis justerar där.

Markus1212:
Han har nämt tidigare att han hade koll på honom så kan mkt väl vara den 3 spelaren han har koll på.

Markus1212:

3 saker talar för Skellefteå.
Det första är att när Madhawk går ut med det så brukar det oftast vara klart redan.
Det andra är att han har spelat tidigare med SAIK spelare.
Det 3:e är att om jag hade varit i Dylans kläder så vet jag vad jag hade valt.
Sen får ni tolka det som ni vill....?

Timashov, vi behöver dig! Helmer Styf är väl OK, men sätt dig i bilen nu. Våra galna finnar verkar vara galna på riktigt. Lika stirriga blickar som Oscar Steen hade.

Costanza: hade faktiskt glömt bort dima helt och hållet.

föredrar leivo i första hand och greco i andra hand, men tiggare får inte vara väljare eller hur är det man säger

{9315}: Intressant vad som kommer loss från NHL. Sikura är ett bra namn för SAIK, sen borde det röra på sig om några veckor. Schweiz lastar ju inte in spelare vid denna tid om det inte är nån superlirare, typ ung superstjärna 1-5 i draften eller en Puljujärvi kanske. De betalar dubbelt mot SHL. MoDo lär kunna erbjuda nära 300-350,000 i månaden för den där högerskytten i alla fall.
Själv diggar jag Zuccarellos gamle polare, centern Derek Stepan även om han inte är renodlad ytter. Verkar ha en bra karaktär.

Costanza: grimaldi hoppar nog över till schweiz tyvärr

har inte studerat något närmare och har för den delen inget analysöga heller men leivo ser ut som nån som skulle passa bra, verkar vara tuff att möta och ben som går ofta. hellre det än en offensiv glidare tror jag.

får kolla med bekanta som har bättre koll än mig om det blir aktuellt :)

{9315}:
Leivo vore guld. Vi borde kunna buda över Kenttä i alla fall.

OM Ranta är avständ i premiären, sätter vi inte in Södergran där då?

malkin: Magkänslan säger OP.

malkin: Aagaard spelade i första på träningen idag.

{7639}: undrar om en avstängning i slutet av SHLsäsong räknar bort nästa säsongs träningsmatcher... Skulle gissa på att det inte är så utan att antalet mstcher gäller SHL. Således borde seriespelet inte påverkas av avstängningar i träningsmatcher.

{9315}:
Jag har sett en del av Leivo sedan hans tid i Vancouver. Gillar det jag ser. En lagspelare som alltid gör sitt jobb utan att gnälla. Tung, smart spelare som kan skapa bra ytor åt sig själv. Bra skott. Vet att han var uppskattad både där och då han var i Maple Leafs.

Mr Goofy: Leivo kan sannerligen skjuta, hoppas vi får se något sånt här om han kommer hit!

www.youtube.com/watch?v=0TLn0Dtz9QQ&ab_channel=SPORTSNET

Simon Holmström har börjat följa MoDo på Instagram🤔

TickledDonkey: Är nog pga pappa sin

TickledDonkey: "Han är uppväxt med HV71 i hjärtat.

Men numera har också Modo Hockey blivit en favoritklubb för NHL-proffset Simon Holmström, 21, i New York Islanders.

Anledningen?

Pappa Jonas är sedan två säsonger assisterande tränare i klubben.".

Följer förmodligen MoDo pga hans far. ;)

{9233}: Ahaaaa! Visste inte att de var far och son, och läste inte så noga på EP utan scrollade genast ner till statistiken😂

Costanza: ” MoDo lär kunna erbjuda nära 300-350,000 i månaden för den där högerskytten i alla fall.”

Är du på riktigt? Vet du hur många spelare som ligger på den lönen i SHL? Visst skulle ni behöva betala överpris som bottenklubb, men ni har ju inte ens pengar att bryta gamla HA kontrakt…

Jugge: Nämen vad gör du här inne? Här får bara SHL grappar vara

Jugge:

Du verkar ha bra koll. Modo har brutit kontrakt med Josef Ingman och Daniel Mannberg redan. Sen är det väl rätt onödigt att fortsätta bryta med spelare utan att veta hur dom klarar av SHL?

Jugge: Vi har pengar att bryta kontrakten, men varför göra det när vi inte vet vilka som klarar en omställning till SHL? Du förstår väl att det inte blir dyrare att bryta kontrakten än att betala lönen hela säsongen, utan snarare det direkt omvända. Jag menar, Berg skulle nog ta ett par månadslöner för att vara fri att gå till en allsvensk klubb om han inte platsar.

henkeiskogen: vet vi något om det blir en avstängning ännu?

Tycker bilderna visar att den initiala kontakten är riktad högt i bröstet, men p.g.a. lövensspelarens klubba tar smällen så glider Rantas händer+klubba rakt upp mot ansiktet.

Woods ser verkligen inte ut som vanligt!

Det behövs inte 1 ny spelare! Det behövs 5st!

Markus1212:
Utgår ifrån att Ranta Rouhomaa inte planerar att vara avstängda hälften av matcherna. Då tror jag vi kommer rätt långt på 3 st. En back samt två forwards känslan att är att andra kedjan kommer behöva lite hjälp för att kunna producera

Tarasov: Blir på allvar orolig för svensk skola när man läser sånt här:
”Linus Johansson, center, Färjestad:
– Jag har faktiskt aldrig varit där och spelat. Just nu känns det förknippat med allsvenskan i modern tid, men det vet jag att ingen annan håller med. Min kompis David Rundblad blev kapten där, det ska bli kul att möta honom.”

Tarasov: Det här är minerad mark jag vet, brukar själv inte uppskatta när motståndarfans ska leka sakkunniga kring vår trupp. Men jag kör ändå.....tror ni kommer behöva sondera marknaden för målvakter också under säsongens gång

Olli Nomadinen : OEEK tror jag kommer göra det ok som backup, men blir lite orolig över ifall finnen verkligen kommer hålla som 1:a.
Får hoppas han har en till nivå när allvaret börjar.

Tarasov: Om Woods inte höjer sig mirakulöst så måste vi ha in en ny spetsforward där. Woods kan vi i det fallet erbjuda till allsvenska toppklubbar.

Jag har en känsla av att han knappt kommer mäkta med 10 poäng den här säsongen om det fortsätter se ut som det gjort.

Sigge: Vi får nog ha lite tålamod med Woods, han har enbart lirat 2 försäsongsmatcher efter att ha rehabat hela sommaren. Det kommer, men frågan är hur hans knä är EGENTLIGEN.
Men som sagt man får ge honom ett par omgångar.

KarateKing700: Visst vi säger att vi ska ha tålamod med Woods, men det sa vi också förra säsongen när han kom tillbaka från skolan.
Tror knappast att Woods vill spela med i HA, iaf.

Nucky: Rouhomaa lär prestera. Klass spelare i shl han slutar top 10 i poängligan nu när han får den roll han förtjänar hos er.

Sigge: Håller med. Woods behöver verkligen träna stenhårt och få tillbaka fjutten i benen. Han ser livlös ut. Kanske kan fullsatta läktare och täta derbyn få honom att komma igång? Han har ju varit som bäst de andra åren i matcher som Löven borta och Djurgården borta. Annars blir det som du säger allsvenskan och typ Nybro men skulle gissa att Djurgården bredvid Krüger skulle funka bra.

KarateKing700: Man måste nog ge dom mer än ett par omgångar. Man får nog se vart det barkar efter 10. Men det är ju i mars som vi ska va som bäst.

Olli Nomadinen :
Ingen av dem har rosat marknaden änså länge men lite svårbedömt. Skulle gärna se att de klippt någon puck extra men finländaren borde iaf få en 10-15 matcher.

Hockeyleksing:
Ja sticker verkligen ut, särskilt i spelet med puck.

Tarasov: Målvakterna är jag faktiskt inte jätteorolig för, båda är unga och har fina uppsidor, låt zacke jobba in dom i systemet så tror jag inte vi kommer falla på dem iaf.
Däremot är jag väl lite orolig över hur tunna vi är både defensivt och offensivt, jag tror Hinken behöver få in minst 1 forward, säkerligen 2 samt att det inte skulle göra ont med en back som kan bli Brickleys defensiva lekkamrat.

Gavelo: behövs nog två backar. Näsen kommer inte hålla om han inte börjar skjuta och/eller lär sig försvara

SPOODI: Nä det är högst troligt, tyvärr

premiumartikel i expressen om vilken tränare som är populärast, mikkel är den tillfrågande i modo och han lägger till på slutet av sitt svar, "Annars Klas Östman, jag var en sväng i Linköping och vi hade bra snack. "

tur att vi gick upp :)

{9315}: Aagard sökte gymnasium i Linköping när Östman var där så du kan vara lugn Aagard var inte påväg någonstans

SPOODI: vi tackar för informationen och går vidare i livet )

{9315}: Klas är en väldigt bra Karl, spelade hockey med honom många år back in the days, trots seriöst yttre så var han lite som OP, lagets skojare 😅

Tror Aagard blir vår nye Skröder och stannar länge i klubben oavsett serietillhörighet.

Han känns lojal/trivs och är väl dessutom tillsammans med en Övikstjej. :)

{9233}: känslan igår var att hela laget blev lite ställda av hur stor nivåskillnad det är mellan Timrå och Modo.

Foppatofflan: Samtidigt säger försäsong i princip ingenting.
Sänker man intensitet och kampvilja nån enda procent hos några spelare ser det betydligt värre ut än vad det är.

Har t.ex svårt att se Bernie/Vigneault m.fl tända till för ett möte med hyndorna i en hall för 1500 pers.
Samma gäller spelare i TIK, därför det blir så sjukt svårt att dra några slutsatser, och samtidigt komiskt när folk är beredd att köpa 5 nya pga det man sett under försäsong.

Ett bra exempel är Krizan, som man nästan funderade på att sparka efter försäsong.
Hur det gick är historia..

Foppatofflan:
Tycker jag inte,
Timrå gjorde det bra.
Dom är minst lika bra som oss :-)

Nucky: Det där är en riktigt dålig undanflykt, om Bernhardt och vigneault har svårt att tända till mot Lander, Dahlén, Hållander mfl. Tänk hur svårt dom ska ha och tända till mot oss då. Det är bara att acceptera att vi är klasser sämre än Timrå och det är helt okej, inte dom vi slåss med i slutändan.
Det kommer bli en lång säsong och vi kommer garanterat vara i den absoluta botten, att säga något annat är att ljuga för sig själv.

Med det sagt så är det bara att fokusera på att stötta laget så gott det går och hoppas på det bästa.

« · 2562231 · »