Olli Nomadinen : Har man en bra mental coach i föreningen så hjälper det mycket med ”problemspelare”. Jag är bekant med en som har både jobbat med Malmö och är numera i Frölundas organisation som mental coach. Hon hade bl.a Rasmus Andersson i Malmö som är i samma ålder som Dima. Han hade problem med humör och när det inte gick hans väg så gav han så smått upp. Han spelar numera i Calgary flames och en av de största anledningarna varför han har lyckats i NHL är faktiskt hans mentala coach han hade i Malmö. Den mentaliteten han tog med sig dit har hjälpt han mycket.
Jag säger inte att Dima är RÄTT spelare för Modo men hade han fått lite mer guidning vid sidan om så kanske han hade varit en krigare på isen och vuxit till en spelare folk älskar.
Tarasov: Jag är faktiskt kursare på högskolan med Puljujärvis kusin. Ska höra mig för om han kan fråga Jesse vad han känner för en eventuell övergång MoDo 😉
Olli Nomadinen : Jag tror att Timashov skulle kunna göra det bra i ett topplag, typ Växjö. Nu tror jag inte JJ är det minsta intresserad av Timashov, då han inte passar för Växjös hockey.
Men i ett bottenlag, som tidigare Brynäs och nu modo, funkar inte Dima. Där varje poäng är livsviktig kan man inte ha en spelare högt upp i laget som är ojämn, tar mycket energi från gruppen och filmar i tid och otid.
Att jag säger ovanstående har inget med att jag är bitter över att Timashov inte följde med Brynäs ner i HA. Jag ville inte ha killen kvar, oavsett serietillhörighet. Det säger ändå en del tycker jag…
Jugge: I agree, he is a freelancer who can create chances for himself due to his speed, but he does not generate a lot for his teammates. He is a good player but he is not a player who can carry a line or a team. Good, not great. Anyway would be a great addition considering the level of Modo's forwards.
Trilske: helt sant, han har ju sagt själv att NHL är hans mål och han kommer definitivt få ett kontrakt i nåt av de sämre lagen, Arizona tex är nog villiga att chansa. Så det är bara att glömma.
Jugge: Samtidigt kan spelare mogna och vissa coacher är duktigare på att hantera sådana spelare också. Ta Dahlen som varit en rätt lat spelare, men år för år har han börjat träna hårdare och även blivit mer fokuserad defensivt.
Samtidigt ligger det en klubba efter isen också, som jag gissar att han vill undvika att trampa på. Men det är nog inte helt lätt när man har en klubba mellan benen.
Trilske: Dåren i Umeå anmäldes för att hon sköt slagskott mot ett par HV spelare långt efter avblåsning, men han kom undan. Det kan bli en friande dom.
{5647}: Han friades alltså för att man inte kunde bevisa att det var med avsikt.
Hade det skiljt ett mål hade man ju kunnat köpa att han gick på avslut men jag vill minnas att man låg under med flera mål, så hans uppsåt var ju ganska tydligt.
{5647}: ”Samtidigt kan spelare mogna och vissa coacher är duktigare på att hantera sådana spelare också. Ta Dahlen som varit en rätt lat spelare, men år för år har han börjat träna hårdare och även blivit mer fokuserad defensivt.”
Visst är det skillnad på den Timashov som spelade i modo tidigare mot spelaren idag. Men skulle ni värva han idag så får ni ju spelaren som var i Brynäs. Verkar som en del här tror han är ”ung och lovande”, killen fyller 27 år om ett par veckor…
Jugge: Det stämmer dock bara om Karlin inte kan få honom att bli ödmjuk. Jag tror att han skulle ha bättre förutsättningar för att lyckas med det än Manner. Självklart då med stöd av ledande spelare och de andra tränarna.
Men, jag vill inte ha Timashov och ville inte ha honom når Brynäs tog honom heller.
Fullt förståeligt att man ser honom som en legoknekt i och med uttåget.
Men tycker kritiken faller rätt platt när man ser argument som att man inte hade velat ha honom i ett allsvenskt lag, tar energi från laget, filmar etc när man har Rödin i laget som dels är en ännu större filmare samt inte direkt är ansiktet utåt för att sprida god stämning...
Tarasov: tog en snabbtitt på internet på lediga högerfattade nordamerikaner under 180 cm och utbudet är skralt om vi dessutom lägger till att dom ska producerat på en hyfsad nivå tidigare. det är dom tre vi har pratat om tidigare, plus justin azevedo, gammal center och (tacka vet jag copy paste) Jaedon Descheneau som varit i brynäs och malmö med blandade resultat
Suck !!!!