1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497251 inlägg · 4179 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
grimiss: såhär - iko förnedrar hv och skickar ner dom. Men, sen blir iko av med elitlicensen och hv får vara kvar

grimiss: Jag är inne på din linje där. Jag vill också ha ut IkO men vill också gärna ha kvar HV71 då jag bor ett par mil från Jönköping så vill jag gärna se mitt älskade modo på nära håll. Kluven

Chamez: George är här. MoDo är så jävla bra och nu ökar vi med nya spelare.

Costanza: Ser nu att Crut(upphovsbandet till HÅÅÅVEE-låten ska framföra den på isen innan matchstart). Det däremot, är jävligt snyggt, men visst borde slips-nissarna orka klappa fram stämning själva?

puffe: Älskar HV-låten! Blir så jävla glad när de trycker igång.

JoJo2613: Inte så mycket nytt. Alla tränarna har förlängt ett år till, alla spelare vars kontrakt tar slut kommer att lämna, och modo vill värva en ny andra målvakt som håller toppnivå i allsvenskan och kan spela 20 matcher. Men dom tror på Eltonius och kanske skriver längre kontrakt med utlåning.

Ongo Gablogian: toppnivå i allsvenskan, ja då är det väl någon av finnarna det skulle kunna vara, votilainen eller ignatjev. ger vi lassi en bra kompis på köpet

annars är det ganska mjä om det ska värvas från just allsvenskan. går såklart att hitta andra målvakter som passar in på det utanför allsvenskan

{9315}: Ignatjew lär nog bli erbjuden ett NHL-kontrakt.

Apropå silly. Någon som vet vem Mattias ersättare är i nedsläpp Modo?
Vad skulle han göra nu?

Bad_Brett: men vem i sina sinnes fulla bruk väljer nhl före modo :)

Koff: har hört att det är i förhandling med att Costanza ska ta över. Just nu är det snack om hur många kilo paprikachips ÖA har att erbjuda.

Koff:

Tomas Ros

Silly:
DÅ JÄVLAR HAR DOM TAPPAT MIG SOM LYSSNARE!
Det där ”Silly” är som att svära i kyrka.

Silly: kanske är en riktig bomb, både Ros och Wennerholm!

{10522}: ”Dags att släppa sargen” ft Wennerholm

Koff: Funderade på Jonta Lindqvist. Vill han köra deltid på ÖA när tvmedia går tungt?

{10522}:
Nu har jag varit inne för kort tid, men gått genom lite historik.
Costanza verka vara en färgstark individ med ordförråd och har glimten i ögat. :)
Är han som ekorren Hammy i ”andra sidan häcken” ?
m.youtube.com/watch?v=pmotmARLGWc

M Horava:
Ja de ingen dum fundering.

Tro du dom tar in en annan dansk? MrMadhawk?
Hoppas på Leif GW! 😂

M Horava: Mycket möjligt faktiskt. Jag ska kolla lite

{7426}: De ringer nu från London och vill ge George ett jobb!

Costanza: Jag såg det!
Uppladdat:

500x0-img1859.png

{7426}: 52000 i månaden. Då vill jag lira i tredjekedjan.

Costanza: Tror du får fortsätta med poker med den ambitionen…..
Uppladdat:

500x0-img1860.png

M Horava: har inte han fullt upp med viaplay och hockeypuls? Tror inte han hinner med + inte så bra koll på SHL. Tror mer typ på Fredrik Warg isåfall eller han göteborgaren på ÖA Calle eller vad han heter

SPOODI: norsken i karlskoga ser onekligen intressant ut. men svårt att få in honom i modo 24-25.

tror fö det blir den journalist som ersätter mattias som ersätter i podden, inget annat spännande namn. om podden ens fortsätter

Tjena boys, vilka håller ni på mellan Rögle-Timrå?

Zource: Timrå såklart.

Zource: modo

Zource: Bryr mig inte in särskilt mycket om vem som vinner den där matchserien.

DrCox: Jag hejar på en kort pandemi som pågår i nån månad och stänger hela slutspelet ;)

Zource: svårt att se att nån håller på Rögle ?

Bad_Brett: ja inte fan kan köperögle få gå vidare🤮

Greenwolper: tror Timrå biter sig själv lite i svansen genom att sätta biljettprisen till nästan 700kr. Måste vara sjukt desperata. Om det inte är så att de ändå bara räkna med de trogna. Men blir ju lite att straffa dem då. Fanimej sjukt vilka biljettpriser det börja bli i Sverige. Mycket som kostar nu…

Greenwolper: Mina släktingar på Alnön är galna Timråiter. Sen visar jag Maratontabellen.

Costanza: 600 mena jag. Dock verka ju det som folk ställer upp på det om man kollar biljetter sålda. Annat vad Giffarna kan få i publik det. Trodde inte underlaget fanns för det. Sjuka priser men var väll ett smart sniket drag då. Ja hockeyn lockar mer än fotbollen 😜 kul å gnabbas med sura timråiter i svall. Speciellt efter en 7-1 vinst. Synd att vi inte kunde mötas i playin istället😜

Greenwolper: De kanske tror på ett väldigt kort slutspel så då blir det inte så dyrt?

Costanza:
Jag skulle nog vilja ha dig i 4:e linan.

Tror du skulle kunna göra O.P jobb snäppet bättre och vara den där jobbiga jäveln som ta sig in under skinnet på dem.
Och ge dem lite Revbensmassage.

Och sedan vet inte O.P heller vad krysset sitter? 😉

Silly: Philip Holm och Mathias Bromé bjuds tydligen ut av deras agenter. 300k i lön känns dock jävligt mastigt. Bromé har fyra år (!) kvar på sitt kontrakt och Holm ett år.

Enligt Aftonbladets silly.

KB: såg även att Linus Videll är aktuell för ÖIK om de blir kvar, finansiering finns och Linus sambo har sina rötter där.

KB: Kan ge mig fan på att Möglet hugger på Bromé. Deras kassakista verkar ju helt bottenlös

Sigge: kan ha fel men känns som Rögle kommer göra en hv?

KB: Holm hade jag gärna tagit!

KB:
Brome känns svår iom Jesper är klar och vi har Woods.

erjo: Jag är helt klart tveksam till att MoDo ska jaga den typen av spelare som hamnar i en frysbox. Är det någonting jag lärt mig om Gradin och Karlin är att man ställer höga krav på att nyförvärv passar in i gruppen.

{5647}: Jo, med vetskapen nu att Stor-Finnen skällde ut spelare till höger och vänster i omklädningsrummet så bör nog MoDo undvika hängskallar som förpestar omklädningsrummet.

{5647}: Verkar ju dock finnas betydligt mer orsaker än ENDAST sportsliga. Men jag håller nog med dig ändå.

Costanza:

Hoppas det var någon som skällde ut Stor-Finnen, som han presterade var han inte i position att hacka på någon.

{5647}: Kan ju vara av sportsliga anledningar han hamnade utanför laget med. Typ att han hade betalt för att vara en toppspelare och inte presterade och klubben ville statuera exempel när det ändå var klart att man skulle undvika kval. Sedan var han väll en av spelarna som anmälde klubben till facket för att de inte betalade ut pensioner/lön och det kan ju ha skurit sig efter det.

Rytter: Jo, men det var nog mest suck och stön tillbaka. Kom inte till MoDo, ta bra betalt och sen gå runt och sura. Klubben är större ändå och jag tror att vi har väldigt snälla ledare med tålamod...till en viss gräns. Tycker det är sunt ledarskap från Widebro och nedåt.

« · 2671890 · »