Sawchuk: Såg Dennis Persson den där passningen till Wilson så var det lysande. DP har överaskande bra siffror hittills den här säsongen. 2 assist ikväll...
J F K: Skröder säger att dom inte bytt försvarsspel. Förmodligen säger han bara det för att inte såga sina tränare. Alla ser att det inte är samma spel.
Indirekt säger han att de har ändrat taktik i försvarspelet när han pratar om att de inte jagar "en och en" längre.
Det jag gillar allra mest är att avsluten är kliniska. Får vi in två riktigt bra backar och fortsätter spela såhär, kanske det inte blir så tokigt trots allt.
modomille: Såg inte bra ut för Ritchie, vi behöver verkligen inte den skadan nu.
Överbelastande zonförsvaret är jättetydligt nu, tyvärr har dom blivit lite väl passiva och stationära. Väldigt viktigt att vara på tå och inte hamna på hälarna.
Då vi får stopp i spelet ute vid sargen så överbelastar vi till och med med tre precis som Skellefteå brukar göra.
mr_brasco: Verkligen, tom när han snubblade på pucken i egen zon så verkade han lugn och löste situationen. Spelade enkelt, sarg ut när det var besvärligt. Gillar!
mr_brasco: Hela backlinjen gjorde ett mkt bra jobb. Med denna orutin som finns där bak så var det briljant. Men, i nästa match sätts de på ett riktigt prov, bävar inför lördagen. För historiskt sett så är Färjestad en mardrömsmotståndare. Förhoppningsvis så ger denna seger ett grymt självförtroende.
Poäng på Lördag vore en härlig bonus. Men det man hoppas mest på är att spelet fortsätter att se bättre ut.
Äreft ju svårt att säga efter denna matchen att det har vänt, för ska sanningen fram så var HV riktigt jävla dåliga idag och inte någon rejäl värdemätare.
hellge: vette fasen om det intebkunnat vara slewfooting på Hv-killen där. Han träffar ju bara ritchie på vaden/knät bakifrån och det ledde till skada. Inte meningen, men ändå.
J F K: Minns när Pålsson åkte på den regeln. Då var den ny och det skulle stämmas i bäcken direkt. Men, håller med dig det ser misstänkt ut. Många ljuspunkter ikväll, ska kanske inte dra för stora växlar på det hela, men: Mål i PP Höll nollan Bra försvarsspel, med tanke på uppsättningen Ingen utvisning(tror jag) Fortfarande 100% i BP (tror jag också) 5 mål framåt Har äntligen fått en kille som vågar att ta skiten framför mål 25 skott på mål Alla jobbade och försökte Spelade som ett lag
Det var ju precis som jag skrev tidigare. Om du jämför med incidenten då Påhlsson stängdes av i tre matcher, är detta definitivt någonting för Disciplinnämnden att kika på.
Nu kommer de såklart inte göra det eftersom det var en MoDo-spelare som skadade sig, men säg att Gulas hade råkat ut för samma sak, hade det säkerligen kunnat bli en avstängning av detta.
Monno: Det var foten som jag trodde. Sjukt att tappa de två stora värvningarna denna säsong inom loppet av en vecka. Vad händer i morgon, slocknar solen?