Låt oss inte glömma "kiitos, kiitos" Kuusela. Tycker att han såg het ut idag. Blatny också, för den delen. Är de månne sådana där som behöver ett slutspel och lite spänning för att verkligen komma igång...?
Den här förlusten rankar jag som den värsta i mitt liv. Två ganska likvärdiga lag, där det bättre gick vidare. Bra lag, har tur. Och trots att jag verkligen hatar modo mer än jag någonsin skulle kunna beskriva med ord, så viker jag mig och säger att allt talar för att det blir final för modo. Det känns i hela kroppen, och ärligt talat unnar jag de få vettiga supportrar i modo (för att gå in på knaskamillas linje) den finalen. En final, där man kanske skulle kunna visa att man inte är en evig tvåa.
Haha. "Du hör ju, det är bra stämning fast matchen är slut redan"...som om det var lika bra stämning någon gång innan Svarten satte sitt mål och vi blev klara för semifinal... ;)
Grattis MoDo och lycka till i semin! Håll länsfärgerna högt då...
Några reflektioner:
- Kändes som att MoDo var något vassare idag - MoDos tunga stjärnor klev fram när det behövdes som mest - Kändes som att huvudena på MoDo var lite kallare och benen något piggare sista 30 minuterna av matchen - Sett över sju matcher tror jag att de flesta bedömare är eniga om att Timrå var det bättre laget. Och det sistnämnda var inte en partsinlaga. Men vad hjälper det när historieböckerna skrivs...
Tack och hej för den här säsongen! Och som sagt lycka till. Vägen är öppen för er till final - HV tar ni. Vi hade nog ändå inte rått på FBK
Ett jättegrattis till MoDo nu gäller det bara att ta sig samman och inte bara slå HV för de har säkert ett finger med från ovan där så det gäller ju att ta i !
Apropå relaterat så fick jag ett annat telefonsamtal från en norrgående bil strax norr om Bjästa som säger att plutmunnarna från tikare.se kommer att få åka i 60 km/h-karavan bakom plogbil ner mot TIMRÅ. Det kanske man ska ha när man hivar sina trumpinnar över mot den andra klacken efter slutsignal?
Från El Macos älskling som "casual Knylan" via "Kaspari Barota-Knylan" till retard-Knylan på ett par år. Starkt jobbat, det måste vara de bra vibrationerna som gör det.
scim: Fy faan, sånt här är inte hälsosamt. Fast samtidigt överjävligt kul. Ont i halsen, kunde knappt sitta still i bussen av adrenalinkicken och glädjen... samtidigt kändes det märkligt tomt. Helt enkelt oerhört konstigt.
Svartvadet fick ej det avgörande målet enligt statistiken från Modos hemsida.
Sudden death2-1 Lagstraff MODO (Oscar Steen) Modo kommer två mot där Oscar Steen passar över till Per Svartvadet som slår in pucken i mål och Modo är i SEMI-FINAL!
Berka: Umeås tomma och mörka gator fick höra "Vad, vad, vad var det?" ikväll. Den bästa ramsan som hörts på dessa breddgrader sedan Teg spelade i hösta serien....
Behöver jag tillägga attt O'Learys samlade 3-4 TIKar hade utrymt lokalen innan man hann vända sig om efter målet?
Mat, ja. Eftersom de som ansvarar för kioskerna hade snålat och bara köpt in korv så att det skulle räcka kvartsfinalen ut fick jag aldrig min andra middagskorv...förjävligt.
Grattis MoDo, jag tror HV får det svårt mot er..förutom Färjestad tror jag ni var de svåraste motståndarna vi kunde få...extra grattis till Horava i förra matchen..tur ska bra lag ha, modo är ett bra lag..