Brukar sällan ha någon högre puls inför våra möten, men den här gången känns det nästan pinsamt livlöst. Allvarligt talat, är det inte bättre att ta ett par matchers brejk och försöka lappa ihop era porslinsspelare? Även om förråden av kanonmat ter sig närmast outsinliga så torde det väl finnas gränser för hur många slappa ledband en liten håla som övik kan tåla?
Poffa: Jojo, men så hade man väl tre normala lag när man började serien. Och näppeligen, inte ett uns nervositet här. Enda risken är väl att Timrå tycker att det känns pinsamt att trumma på. Hoppas dock att skadeläget får er att ta lättare på förlusten.
Ja, Brithén stod ju verkligen för en utpräglad defensiv, tråkig hockey, verkligen. Det är tur att vi har Timrå som under sina säsonger i elitserien verkligen visat hur gladhockey ser ut.
Själv tycker jag att det känns jävligt intressant inför mötet mot TIK. TIK har inte varit bra på sistone (vad jag förstått), medan MoDo gjort ett par bragdbetonade matcher. Ska bli spännande också att se vilket lag MoDo kan ställa på isen. Tretton spännande omgångar kvar, med tanke på hur det ser ut kring strecken för tillfället!
knaskamilla: Varje gång Modo vinner mot Timrå är det en bragd tycker jag. Det spelar inte någon roll om vi har ett bra eller ett dåligt lag, de passar oss illa.
knaskamilla: Intressant inställning hos dig också. Att hitta spänning i Modosjukstugan, menar jag. Visserligen har Timrå kanske inte spelat som i fornstora dar de senaste omgångarna, men man har trots allt smackat in nio pinnar på sin niopoängsvecka. Nicht slecht. Dessutom verkar de värsta spänningarna ha släppt och formkurvan börjat anta en mer behaglig lutning.
Modo har ju Timrå haft hyfsat lätt för genom åren. Har svårt att tro att ett decimerat lag ska kunna ställa till med något. Frågan är snarare hur många fler skador man drar på sig. De kvarvarande ledarfigurerna har nog en hyfsad istid inbillar jag mig.
En niopoängsvecka är bara en niopoängsvecka om man tar nio poäng...ju! Annars håller jag med om att en av frågorna är hur många fler skador vi drar på oss. Lyckligtvis har vi inte avskedat busschauffören än, så han kan gå in och täcka upp ifall vi får två centrar till skadade (nog kirrar han att spela center i alla byten!).
Fast sen får vi ju kanske tillbaka ngn skadad innan Timråmatchen också (hoppas kan man alltid göra).
knaskamilla: Werner kanske är tillbaks? Kanske försöker han göra mål med skallen igen??
Jag är alltid rädd att förlora mot Modo, ni är så osympatiska när ni vinner! Man får höra det jämt! Själv sitter jag bara behagfullt o lyssnar, utan ett ord över mina läppar, med ett behagfyllt flin när vi vinner o jag måste höra på alla bortförklaringar.
rådbjer: Du har alldeles rätt !!!!! Vi Timråsupportrar är kända för vår stillsamma ödmjukhet, nästan menlösa skulle man kunna säga, vi hejar på alla lagen lite lätt och vill alla väl.
håckla: Självklart! Du ser hur stumma modoiterna blir av beundran över vår fantasiska förmåga att vara så ödmjuka som bara vi kan! Dom har mycket att lära sig där, dom små liven!
Jamen...det gäller ju för MoDo att FÖRSTÅ att det räcker med en massa smärstillande! Han behöver väl inte den handen så jättemycket när han spelar ändå?
Det är ingen fara där, men man kan ju alltid hoppas att smällen gjorde så att han fick tillbaka sin tidigare form (den från förra säsongen, alltså). Högardh har sett jävligt bra ut sedan han kom tillbaka efter sin skada, en liknande reaktion vore önskvärd i det här fallet!
Bragd-Birger: '..Timrå kanske inte spelat som i fornstora dar ..'' Hur menar Du då? Menar Du i div 1? Eller Allsvenskan? Eller på Tågets, Bullas o Strimmas tid? /Nyfiken.
zigge: 'Fornstora dar' kan visserligen betyda det du antyder, t ex Timrås magnifika första hälft på sjuttiotalet. Men det finns också godis i betydligt senare historia än så, förslagsvis Timrås förra säsong. Det spel som presterades då, likväl som bitvis denna säsong, torde varje modoit frukta.
Jajjemän, vi har nog råd att köpa Brynäs - både Timrå och MoDo. Det kanske skulle kunna tas som en omvänd Robin Hood-skatt för Brynäs tidiga 70-talsplantryckande?
Brynäs får pengar [k]idag[/k], Västernorrland får mästerskapsfanor [k]idag[/k], ingen behöver vara sömnlös längre.
zigge: Timrå IK´s resultat under den första halvan av 70-talet:
1970/71: TIK 4:a i grundserien (MoDo 3:a) MoDo 4:a i SM-serien, TIK 5:a. 1971/72: TIK 3:a i grundserien (MoDo 6:a) SM-brons till slut. 1972/73: TIK 4:a i grundserien (MoDo 6:a) TIK 8:a i SM-serien. 1973/74: TIK 2:a i grundserien (MoDo 6:a) SM-silver. 1974/75: TIK 4:a i grundserien (MoDo 5:a) SM-brons.
Resten av det glada 70-talet var inte lika glatt för TIK. Det innebar istället att laget var helt överlägset i division 1 men alldeles för dåliga för Elitserien...
NuMo: Jag säger som jag alltid brukar skriva ja; Må det sämsta laget för dagen förlora. På nåttvis så känns det ändå som om det är set-boll för Timrå i den här matchen. Matchbollen smashar vi in såsmåningom.