Frölunda - MoDo 060126
« Föregående · 664823 · Nästa » Till forumet
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Intressant att Sandberg och Zakke står på platserna för förstemålvakt på swehockey. Fast någon röd färg har de inte fått ännu.
I övrigt så har Enström och Jonsson bytt plats igen.
I övrigt så har Enström och Jonsson bytt plats igen.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Frisco:
Är det inte så att de står i nummerordning innan de får in vilka som startar?
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Frisco:
Salo är rädd för Salle, Salo är rädd för Salle, Salo är rädd för Salle...
Salo är rädd för Salle, Salo är rädd för Salle, Salo är rädd för Salle...
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Frisco:
Det kan jag inte svara på men han har haft det tufft i de senaste matcherna han stått, Sampan får stå denna match också.
Det kan jag inte svara på men han har haft det tufft i de senaste matcherna han stått, Sampan får stå denna match också.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Dragan 2k: Inte det inte. Zacke ska stå och fixa en nolla i statistiken. Så blir det.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Lumber Jack: Fint att vår förstemålvakt är tillbaka i kassen. Fast reserven Krizan har varit hyfsad.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Frisco: När stod Zacke senast? Gillar attityden annars : "Äh vi möter Frölunda. Perfekt att lufta andra målvakten" - om han nu är andra målvakt.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Frisco: "En snabb puck som går över hela sargen till icing!" Har dom byggt om Scandinavium eller?
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Suck... Det känns inte tryggt när Krizan är på bänken.. Inget ont om Zakke men nu blir det mycket svårare att vinna.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Lumber Jack: Schysst av domaren att lura Frölunda på några sekunder i 5 mot 3.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Heja Leksand...Curre Lundmark får en mardröms start..in med Pirro kanske...
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Emma no15: Ulrik kompenserar, vad han kompenserar vet jag inte, men hn gör det.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Någon som ser på matchen som kan ge en matchbild? Hörde bara att vf ledde skotten..
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Poffa:
Vet, men någon kanske var på plats och är online på hs via mobilen..
Vet, men någon kanske var på plats och är online på hs via mobilen..
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Gusse: Karln ska hålla sig till fotboll. Fan han har inte hunnit med eller fattat nånting av den ädlaste av sporter sedan 80-talet.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Värva! Det här går inte. Fan, jag som trodde på SM-guld när Green höll på att sätta den.
Sv: Frölunda - MoDo 060126
Lumber Jack: Skit! Här sitter man och tycker att det låter bra och så gör Frölunda helt omotiverat mål.
« Föregående · 664823 · Nästa »
Fyra raka vinster just nu i bagaget för MODO Hockey. Skönt förstås med tanke på att alla lag bakom i tabellen också plockar poäng i parti och minut. Nu gäller det närmast Frölunda i Scandinavium, regerande mästarna som MODO ännu inte förlorat mot i vinter.
- Det här blir en härlig utmaning, säger coachen Harald Lückner. Läste någonstans att Frölunda förlorat fem av de senaste sex matcherna, men det är inget vi kan bry oss om. Vi har nog att fokusera på vårt.
Södertälje senast?
- Första perioden var spelmässigt strålande, i och för sig är det motståndet som styr en del också. Bara ett fel, vi skulle gjort flera mål. I andra ett tag var vi aningen sämre, men helhetsmässigt en riktigt bra dag på jobbet.
Anthony Tuzzolino?
- Kommer man in i det här skedet av säsongen i ett nytt lag går man inte in och dominerar. Han kände sig för en del, men var klart godkänd. Jag är dessutom övertygad om att han kommer att växa in rejält i elitserien vad det lider.
- Det bästa med Tuzzolinos inträde i laget är dock att vi nu har fyra bra kedjor att gå runt på. Det gjorde vi konstant i Södertälje och det är väl första gången i vinter vi kunnat göra det.
Ingen förlust ännu mot regerande mästarna Frölunda?
- Det stämmer och vi ska förstås göra allt för att den sviten ska hålla.
Straffen senast, var du lika lugn i båset som mot Timrå borta då det blev straff?
- Det kan ni skriva upp. Karol Krizan sprider ett lugn kring sig som är suveränt, så är det bara.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Inga skador. Hans Jonsson kände sig bättre i sitt onda knä i går, Tobias Enström (problem med ljumskarna) kände sig också bra efter matchen i Södertälje. Båda spelar, som det ser ut, mot Frölunda, vem av backarna som vilar eller om man kör med sju backar avgörs matchdagen.
Noterbart 2: Tidigare resultat i vinter mot Frölunda: 3-1 och 6-2 (Kempehallen), 4-4 (Scandinavium).
Noterbart 3: MODO bussade till Göteborg från Södertälje under onsdagen, tränade i Göteborg på kvällen. Direkt hem efter matchen i kväll åker man charterflyg hem.
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh
Kedjor:
28 Miloslav Horava
39 Per Svartvadet
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
89 Jan Pardavy
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino
40 Magnus Gästrin
13 Morten Green
19 Mikael Pettersson