Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Men.
det kunde vara värre.
Man kunde vara Timråit...
Varför släppte aldrig linjemännen pucken vid tekningarna idag? Ville de skojja med centrarna eller vad satt det i?
Havet och vi!
http://www.youtube.com/watch?v=-CWBgm_-Ggs&feature=related
spud: Det måste ha varit ett praktfyllo som skrivit på SVT-text ikväll, eller vad sägs om denna lilla matchsammanfattning?
" Peter Forsberg tog en matchavgörande
utvisning i mötet med Frölunda. 3-2
till Modo sedan Forsberg i slutet
våldsamt crosscheckat Per-Johan
Axelsson i försvarszon. Matchstraff.
Efter slutsignalen blev det ett
våldsamt råkurr där Frölundas
Kristian Kudroc gjorde sig så illa
att läkaren fick springa in på isen."
Jag tror nog inte det var någon läkare som kom in förövrigt, det var en av Bröderna Bronett som ville skriv ett nytt clownkontrakt med Kudroc.
Och vågar man sitta på sektion 401, rad 3 plats 13? :/
Redigerad kommentar
20:00
2 + 2 + GM, Leaving players bench
17
Morten Madsen
20:00
2 min, roughing
4
Kristian Kudroc
20:00
10 min, Leaving players bench
4
Kristian Kudroc
Vi får nog räkna bort Morten nån match om jag känner tombolan rätt.
Slagsmål 4 mot 6 måste man jämna ut. Våran kapten klarade 2 stycken Glenns med bravur :)
NuMo: LJ säger att det var en rökare, inget att hänga Malek för. Han gör en bra insats idag och kändes oändligt mycket stabilare än Svedberg gjort på sistonde. Munkavle på Bjuhr anmodas.
...angående platsfrågan: beror på hur rädd du är för stora killar som pratar högt och skriker fula saker till domaren. Hur långt säkerhetsavstånd du behöver, liksom.
?
Är dock osäker vad som gäller för de som hoppade in från båset. Matchen är ju avblåst och då får man väl hoppa in för att tacka för matchen eller finns det nåt slags klartecken för det ?
Undra vilken lycklig tik det var som fick foppa-tröjan för fyndpriset 105000 kr.
Seriöst så är det bra att någon med hundra papp över skänker dessa pengar till ett bra ändamål
Friskt bjudet. Visst gick det att se vilka som lagt buden på någon sida?
Man kan ju undra vad Joel, Bäckman, Honken, Niskala, Kallio, Niklas A etc funderar över i natt när han kan kliva in efter ännu en skada och fullständigt förnedra dem.
Kan bara hålla med. Magic Boy.
Samma sak här i Gävle. Jag bjöd med mina kollegor från Kommunen på lite riktig hockey. Alla var fulla av beundran och många av dem, som inte är intresserade av hockey i vanliga fall var helt begeistrade.
Som ormen Kaa och 5x Mowgli var det någon som sa.
Det är bara att inse. Pettersson är ett strå vassare. Åtminstone så har han större rymdhjälm....
Dahlén skyller fighten på Hinote.
"– Det hade inte behövt bli så många inblandade, men när Dan Hinote lämnar Modos bänk för att delta i bråket så blir det så, säger Frölundas tränare Ulf Dahlén till TT."
Hasse platsar då ingen annan back spelar det fysiska spelet som han gör. Man ska inte som motståndare kunna ha känslan av att ingen kör över mig.
Målvaktsfrågan är löst. Malek inger mig som beaktare ett helt annat lugn en Zacke och Svedberg, borde kännas likadant för spelarna och då är saken klar.
Nostalgi är kul men jag vill nog sära på 21 och 19. Näslund lyfter en egen kedja och bredd är bra. Sätt en hårt jobbande anfallare med uppgift att "ta målet" tillsammans 24 och 21 .