J18
« Föregående · 1482140 · Nästa » Till forumet
Sv: J18
Peja: Nej det är ju så det fungerar med bra juniorverksamhet. Åker A-laget ur så fylls J20 på, åker J20 ur fylls J18 på. Jag minns när jag var och kollade på när MoDo spelade J20-slutspel i Södertälje 1993 med Forsberg, Näslund, Wernblom, Salomonsson, Jonsson, Svartvadet, Söderberg, Timander, Eriksson, Sundström och gänget. Det var inte jättespännande...
Sv: J18
Peja: Tror inte att en match hit eller dit påverkar utvecklingen i så stor roll.
Dock påverkade det resultatet idag. Hägg och Byström tex fick slita mycket och dom var för trötta på slutet. Det var på tok för mycket felpass och slarv.
Förstår inte varför det coachades så galet från MoDo-håll. Tex fick Josef Ingman knappt nån speltid alls han som normalt drar ett tungt lass i J18-laget.
Snopen sorti efter en grym säsong för J18.
Dock påverkade det resultatet idag. Hägg och Byström tex fick slita mycket och dom var för trötta på slutet. Det var på tok för mycket felpass och slarv.
Förstår inte varför det coachades så galet från MoDo-håll. Tex fick Josef Ingman knappt nån speltid alls han som normalt drar ett tungt lass i J18-laget.
Snopen sorti efter en grym säsong för J18.
Redigerad kommentar
Sv: J18
Salle: I sm så spelar man med nästa laget. Annat är det i serien då det är mer breddverksamhet. Sedan är det lätt att spela de man normalt anser bäst, även om de har en mindre bra dag eller är trötta. På samma sätt som att man spelade Axelsson i vinter trots att han många matcher var sämre än alternativet.
Sv: J18
Frisco: Ja, självklart. I samma sekund som Brynäs J20 åkte ur ökade J18-lagets chanser drastiskt. Brynäs J20 var inte en särskilt bra upplaga, men spetsen var grym och bestod dessutom mestadels av B-juniorer som gick rätt in i J18-slutspelet... Riktigt otur för Modo, som ju dock får skylla sig själva i och med att de valde att möta Brynäs.
Salle: Nej, det påverkar troligtvis inte utvecklingen i stort. Skaderisken ökar ju dock jäkligt mycket om man spelar matcher så tätt inpå varandra och skador kan som bekant påverka den långsiktiga utvecklingen. Och de spelarna som fick stå åt sidan till förmån för J20-killarna gynnades ju knappast av det.
JFK: Klart man spelar med bästa laget, men det är inte alltid så lätt att bedöma vilket det bästa laget är. Som Salle beskriver såg ju några av Modokillarna som dubblerade trötta ut på slutet, det är klart att de normalt sett ska vara bland de bästa (om inte DE bästa) i Modo J18 men med tanke på omständigheterna är det mycket möjligt att andra spelare hade gjort det bättre.
Salle: Nej, det påverkar troligtvis inte utvecklingen i stort. Skaderisken ökar ju dock jäkligt mycket om man spelar matcher så tätt inpå varandra och skador kan som bekant påverka den långsiktiga utvecklingen. Och de spelarna som fick stå åt sidan till förmån för J20-killarna gynnades ju knappast av det.
JFK: Klart man spelar med bästa laget, men det är inte alltid så lätt att bedöma vilket det bästa laget är. Som Salle beskriver såg ju några av Modokillarna som dubblerade trötta ut på slutet, det är klart att de normalt sett ska vara bland de bästa (om inte DE bästa) i Modo J18 men med tanke på omständigheterna är det mycket möjligt att andra spelare hade gjort det bättre.
+ 2
Sv: J18
Missa inte Posslers och Byströms framfart! 16.00. JVM-Final
http://svtplay.se/v/2780786/ishockey/playexklusivt__22_4_16_00_ishockey-vm_j18_final
+ 1
Sv: J18
Det känns mer som tiger och råtta efter 2 spelade perioder.
Bla 3 mål på 51sek (och flera chanser under den tiden)
Bla 3 mål på 51sek (och flera chanser under den tiden)
| AIK - MODO Hockey (Kvartsfinal 1) | 2 - 7 (0-2, 2-5, 0-0) |
| Waiting for 3rd period (20:00) |
Sv: J18
Om AIK tillhör topp8 i landet så är det ännu ett bevis på den tokiga utformningen av J18-serien.
Varför skall mycket duktigare lag som MoDo matchas emot "brögäng" från Vännäs och liknande. Hur kan det vara utvecklande?
Betänk då att MoDo har mer än en handfull spelare som är mer el mindre ordinarie i J20 och i Häggs fall nästan i A-laget.
| AIK - MODO Hockey (Kvartsfinal 1) | 3 - 9 (0-2, 2-5, 1-2) |
| 3rd period (20:00) |
Om AIK tillhör topp8 i landet så är det ännu ett bevis på den tokiga utformningen av J18-serien.
Varför skall mycket duktigare lag som MoDo matchas emot "brögäng" från Vännäs och liknande. Hur kan det vara utvecklande?
Betänk då att MoDo har mer än en handfull spelare som är mer el mindre ordinarie i J20 och i Häggs fall nästan i A-laget.
Sv: J18
| Goalies | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. Gradin, Niclas 45. Silwerfeldt Öhman, William | |||||||
| 1st Line | 7. Norberg, Fabian | 14. Hägg, Robert | |||||
| 35. Muzito-Bagenda, Daniel | 51. Kempe, Adrian | 42. Engström, Simon | |||||
| 2nd Line | 23. Flood, Erik | 5. Runesson, Albin | |||||
| 38. Olofsson, Victor | 34. Ottosson, Axel | 40. Söderberg, Oskar | |||||
| 3rd Line | 16. Ekeståhl-Jonsson, Lukas | 37. Backström, Gustav | |||||
| 9. Timashov, Dmytro | 41. Öhman, Victor | 36. Sandin, Linus | |||||
| 4th Line | 11. Ingman, Josef | ||||||
| 46. Jakobsson, Kristian | 19. Hörnqvist, Daniel | 25. Byström, Robin | |||||
| Extra Players | 39. Gunnarsson, Fabian (LW) | ||||||
Sv: J18
Finallaget:
MODO Hockey (Red) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||
| 45. Silwerfeldt Öhman, William | |||||||
| 29. Olsson, Markus | |||||||
| 7. Norberg, Fabian | 14. Hägg, Robert | ||||||
| 42. Engström, Simon | 51. Kempe, Adrian | 35. Muzito-Bagenda, Daniel | |||||
| 23. Flood, Erik | 5. Runesson, Albin | ||||||
| 39. Gunnarsson, Fabian | 34. Ottosson, Axel | 38. Olofsson, Victor | |||||
| 16. Ekeståhl-Jonsson, Lukas | 37. Backström, Gustav | ||||||
| 36. Sandin, Linus | 41. Öhman, Victor | 9. Timashov, Dmytro | |||||
| 11. Ingman, Josef | |||||||
| 25. Byström, Robin | 19. Hörnqvist, Daniel | 46. Jakobsson, Kristian | |||||
| 40. Söderberg, Oskar (LW) | |||||||
Sv: J18
zigge: Självklart är det jobbigt att spela två matcher samma dag, troligen mest mentalt då det är oerhört svårt att hålla koncentrationen uppe i match 2. Lite trist att Modo drabbades av det i år, men skitsamma.
Jo, B-jun har haft lätt mot Brynäs tidigare, men då har de -precis som Modo- haft sina bästa med A-juniorerna. Jag är övertygad om att vi skulle vunnit idag om inte Timashov, Öhman, Hägg, Kempe och flera andra inte spelat en match redan.
« Föregående · 1482140 · Nästa »