Linköping - MoDo 6/10 2005
Poffa: Finns bot, sänk ljudet eller gå på en borta match för första gången ;-)
Du skrev han namn. Jag fyllde i att han är proffs till skillnad från de flesta fjolårens webradiokommentatorer.
Martin S:
Det hoppas jag innerligt. Annars kommer man vara skapligt less på de här låtarna någon gång i december.
NuMo:
15-7 i skott. Krizan har därmed 51 skott räddade på de senaste fyra perioderna. Stabilt! Stabilt som f*n!
Undrar om vi har gjort några skott på mål.
Poffa: Dom stoppar väl i en kassett och låter det gå. På SR Sporten så leder ni rättvist iaf. Han måste vara full ;-)
Frisco:
Har Sveriges Radio ont om låtar att spela i pauserna? Det är fjärde matchen jag lyssnar på webradion och i samtliga matcher har man spelat AC/DC och Stiff Upper lipp i första periodpausen.
Framför mål är vi täta ikväll igen..hoppas jag.
Frisco:
Dessutom så leder HV mot Timrå och redan nu är det "sparka! sparka!" i Timrås GB.
Bra kommentatorer, förresten.
Frisco:
Hedman - Viklund måste väl vara ett av Elitseriens yngsta backpar genom tiderna? Hur många backpar har haft en snittålder på 19 år?
60. KRIZAN, Karol
1. KÖNIGSSON, Christopher
---
1st Line
6. ENSTRÖM, Tobias
7. DAMGAARD, Jesper
15. SALOMONSSON, Andreas
39. SVARTVADET, Per
28. HORAVA, Miloslav
---
2nd Line
24. SICAK, Vladimir
3. TIMANDER, Mattias
89. PARDAVY, Jan
16. PAVLIKOVSKY, Rastislav
11. TUOMINEN, Pasi
---
3rd Line
8. HEDMAN, Oscar
32. VIKLUND, Tobias
19. PETTERSSON, Mikael
40. GÄSTRIN, Magnus
18. ÖBERG, Peter
---
4th Line
34. WARGH, Tommy
22. ENSTRÖM, Tommy
4. HELLSTRÖM, Mattias
13. GREEN, Morten
RYHED, Lars Johan
De två pyrena:
ULRIKSSON, Fredrik
SVENSSON, Per (s)
Sen kan jag rekommendera div 1 hockey i afton:
Kramfors-Alliansen - Njurunda SK
Domare där är ingen annan än Herr Skoglund.
Underhållning på hög nivå.
Lyyycka tillll
- Vi har så här långt haft en tuff inledning med först Frölunda, ett Brynäs i medvind, Linköping, HV borta och nu Linköping igen, säger Harald Lückner. Tre av de här lagen är ju tippade tillhöra den absoluta toppen av de flesta, därför är det förstås skönt när det trillar in lite poäng i början.
MODO fick kriga mycket i box play i Kinnarps Arena, tolv tvåminutare drog laget på sig, dessutom spel i tre mot fem i 1.40.
- Box play fungerade fantastiskt bra och jag är stolt över det uppoffrande spel som grabbarna visade upp. Inte minst Hans Jonssons och Mattias Timanders spel i tre mot fem.
Just det sistnämnda grämer tränare Lückner en aning.
- Har funderat på om jag matchade Jonsson för hårt, säger han. Efter två perioder fick han kliva av sedan han sträckt upp sin tidigare skada. Vår massör menar dock att det berodde på hårt matchande utan att det bara hände igen. En del pekar på att det inte är lika allvarligt som förra gången. Vi får hoppas att det stämmer.
18 skott hemma mot LHC, nu 15, på tok för lite, eller hur?
- Självklart. Här måste det bli bättre. Vidare måste vi sätta puckarna på mål när vi får chansen, nu hade vi ett par kanonläger, men då sköt vi utom.
Hur utföll ändringarna i kedjorna?
- Svårt bedöma med tanke på alla utvisningar, men på de stora hela bra. Definitivt såg Peter Öberg ut att gå bra ihop med Gästrin och Micke P. Vi får se efter någon match till.
Linköping igen?
- Fin utmaning igen. Nu måste vi bara försöka komma till lite mera än hemma i lördags.
Noterbart om laget
Skadeläget: Hasse Jonsson, sträckning i ena låret. Kan inte spela mot LHC, sedan får vi se dag för dag.
Noterbart : MODO Hockey åkte buss direkt till Linköping efter matchen i Jönköping. Tränade i går eftermiddag (onsdag) i Cloetta Center och åker charterflyg hem direkt efter matchen torsdag kväll.
(1 Christopher Königsson)
Backar:
3 Mattias Timander,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh.
Kedjor:
28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson
11 Pasi Tuominen,
16 Rastislav Pavlikovsky,
89 Jan Pardavy
18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
19 Mikael Pettersson
13 Morten Green,
4 Mattias Hellström,
22 Tommy Enström.