MoDo - AIK 2013-12-30
NuMo: Helst:)
skönt med mål. Ännu skönare att det inte var något djävla superpass till en helt fri spelare. Visst var det ett bra pass, men det jag menade var att det var ett rätt "enkelt" avslut med folk framför mål.
Gusse: Två gånger när AIK har en fri spelare framför mål är det Adrian Kempe och Hedberg som varit först där. Vad fan gör backarna då?
Sedan år ju Kempe den äldre fullständigt iskall.
J F K:
Vid första läget, där AIKaren skiter i att göra mål, så hade ju faktiskt Cumiskey målchans trettio cm. från målet. Någon måste ju ta hans plats när han sticker fram, för det skall ju backarna göra.
Redigerad kommentar
Berka: På dig låter det som om man ska dra ned tempo och vänta in motståndarna. Min erfarenhet är att det är mycket svårare än det låter då det är stor risk att man slutar åka skridskor och det ser ut exakt som mot FBK borta.
Möter man saik så har man ett system manskör för att vinna, möter man AIK kanske man kör med ett annat. Grundspelet finna alltid kvar men att ändra om i spelsätt gör man från match till match.
Egentligen tycker jag att det stora problemet (förutom att vi stod stilla första perioden mot FBK då det inte spelat den minsta roll hur vi velat spela) är att vi gör allt så svårt.
Vi skjuter bara när vi inte har något annat val, inte när vi har folk på väg in på mål. Vi dribblar och söker svåra pass varenda gång, istället för att dumpa ned när vi ska in i zon och stöter på patrull.
Dock har vi varit klart bättre än AIK, men vägrar att skapa heta chanser. Mot Brynäs hade vi massor av heta chanser, men nu är det bara halvchanser när vi väl tar avsluten.
Modo håller på att sätta svenskt rekord i att inte träffa målet.
Redigerad kommentar
Övrigt har vi iaf skapat 2 målchanser första 13, AIK har bara skapat 1
Ang Modo-AIK så ska vi spela grishockey det är de vi klarar bäst nu, det kallas taktik min käre vän och det är ytterst vanligt att tränare tar till detta när man har skador etc och behöver vara desperata för att ta poäng och komma på fastare mark, ja även att vända en negativ trend.
Anders har försökt spela en hockey vi klarade av i början men i takt med att andra lag förstärk och blivit bättre och vi för tillfället har skador på viktiga centrar osv så klarar vi inte av att upprätthålla det spelet, därför måste man anpassa spelet lite efter de material man har, att förvänta sig att juniorer, bänknötare och ersättare skall klara av de spel en ordinarie spelare gör är verkligen att ha hål i huvudet.
Nu hoppas jag Modo kan bjuda på en fin match och 3 poäng , men jag skulle inte bli missnöjd heller om Modo grisade å tråkade till sig 3 poäng.
johan_MODO: Försöker man sig på grishockey lär man vara chanslösa. Givetvis måste man försöka det man tränat hela hösten och ingenting som man skulle få börja från noll ifrån. Så korkade är inte tränare som får ta över när någon blivit sparkad, utan vad sådana gör är att förändra detaljer. Man kan inte över en natt förändra någonting så radikalt utan det vore fullständigt hål i huvudet.
Jag hoppas att man spelar som mot Brynäs då andra perioden var bland det bästa jag sett Modo prestera i vinter, förutom då att varenda dj**el har laddat bössorna med blött krut.
Redigerad kommentar
Nu handlar det inte om att finslipa på detaljer och sånt som AF pekar på efter varje förlust utan nu är det tillbaka till ritbordet. Dra ner tempot, spela defensivt och satsa på kontring, skippa checkingen för de klarar vi inte av och grisa matchen igenom,
Mot 3poäng
Carl Lejonkräk: Då får vi även punktmarkera Ramstedt, Melin, Pirnes, Steen och Liwing som alla har gjort fler poäng än vad Possler har gjort för Modo.
Och AIK behöver bara punktmarkera Possler, nä just det han är ju skadad.
Årets sista match, är väl hög tid för vinst? Visserligen blitt målsnålt mot Gnaget, men vaddå, punktmarkera Janmark o kör på? Hur svårt skare va?
Ska det bli utsålt? Verkar inte så enl biljettläget, på den ENDA jul/nyårsmatchen. Isf väldigt dåligt, men men, produkten är väl inte bättre, just nu.

Haha Lööv verkar vara en skön jävel! Rolig att höra i intervjuerna. :-)