Inlägg: 1605385
Svarskommentarer
Sv: MoDo - AIK 2013-12-30
J F K: kära vän, man byter bara spelsystem för kvällen och det är väldigt vanligt, det kan bero på motstånd, material osv.
Möter man saik så har man ett system manskör för att vinna, möter man AIK kanske man kör med ett annat. Grundspelet finna alltid kvar men att ändra om i spelsätt gör man från match till match.
Möter man saik så har man ett system manskör för att vinna, möter man AIK kanske man kör med ett annat. Grundspelet finna alltid kvar men att ändra om i spelsätt gör man från match till match.
Egentligen tycker jag att det stora problemet (förutom att vi stod stilla första perioden mot FBK då det inte spelat den minsta roll hur vi velat spela) är att vi gör allt så svårt.
Vi skjuter bara när vi inte har något annat val, inte när vi har folk på väg in på mål. Vi dribblar och söker svåra pass varenda gång, istället för att dumpa ned när vi ska in i zon och stöter på patrull.
Dock har vi varit klart bättre än AIK, men vägrar att skapa heta chanser. Mot Brynäs hade vi massor av heta chanser, men nu är det bara halvchanser när vi väl tar avsluten.