MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
« Föregående · 1180790 · Nästa » Till forumet
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Salle: Känns oroande med Susses skadebekymmer, ska vi få igång Skröder så behövs verkligen han:
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
renen: Ja kan inte begripa varför molinder ska spela center i 3:e?
Jag tror 10 ggr mer på weber trots att han knappt spelat i es tidigare.
Att man spelar marco i 2:a känns helkonstigt då man före säsongen ville bli kvitt han, å på dessa 3 matcher har han knappast visat storform.
Äh ja litar på Mr: Horava ;)
Jag tror 10 ggr mer på weber trots att han knappt spelat i es tidigare.
Att man spelar marco i 2:a känns helkonstigt då man före säsongen ville bli kvitt han, å på dessa 3 matcher har han knappast visat storform.
Äh ja litar på Mr: Horava ;)
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Kan det varit arnio som varit io farten?
"ÄLGEN: Hej Leif. Tycker du att Ove Molin platsar på en toppfem-lista över dom bästa spelarna genom tiderna i sverige?
Leif Boork: Nej, det tycker jag inte. Även om han var ruggigt bra i den s k Smurfkedjan i Brynäs med Gozzi och peter larsson"
"ÄLGEN: Hej Leif. Tycker du att Ove Molin platsar på en toppfem-lista över dom bästa spelarna genom tiderna i sverige?
Leif Boork: Nej, det tycker jag inte. Även om han var ruggigt bra i den s k Smurfkedjan i Brynäs med Gozzi och peter larsson"
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Hörde idag att Hållberg fått två veckors matchförbud pga. tidigare hjärnskakningar...
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Lite onödigt vetande inför matchen, kvällens matchprogram pryds på framsidan av de vita tröjorna modell 1979. Samt att det finns en idolbild på Skröder iförd gul hjälm i programmet.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
| 1. SVEDBERG, Niklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. ZAJKOWSKI, Michal | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 7. TIMANDER, Mattias | 44. SONDELL, Daniel | |||||||||
| 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 39. SVARTVADET, Per | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 2. WESTIN, Jens | |||||||||
| 15. SALOMONSSON, Andreas | 20. STEEN, Oscar | 27. GREEN, Josh | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 4. MOJZIS, Tomas | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 26. FORSBERG, Kristian | 29. MOLINDER, Andreas | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 47. BONSAKSEN, Alexander | ||||||||||
| 11. ENSTRÖM, Thomas | 16. WEBER, Tim | 13. TUOKKO, Marco | |||||||||
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Salle: Noterar att MODO inte längre redovisar biljettläget på officiella. Det ger ju en signal att det inte direkt kommer bli fullt ikväll. Sämsta publiksiffran i swedbanks historia?
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
8 spelade och brynäs dominerar. Modo har inte haft ett skott på mål och brynäs har väl haft en 6-7 bra avslut och borde kanske ha hängt några kassar
Modo är illa ute
Modo är illa ute
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: Hur fan tänkte domarn vid denna utv? Vad ska Kristian göra? Gå upp i rök?
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Ja den va tyvärr billig, men varför tar modo så förbannat mycket utvisningar?! Tycker de ständigt sitter modoiter på botbänken
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
En kort resumé från 1:a!
Modo sitter kvar i omklädningsrummet när pucken släpps, och jag antar att dom sitter kvar för jag har inte sett till nån än.
Brynäs jobbar på bra men är för dåliga och tur är väl det för annars hade det stått 1-7. Publiken har inte gått hem, dom kom aldrig.
Underhållningsvärdet är lika ljumet som en Mc donalds burgare.
Modo sitter kvar i omklädningsrummet när pucken släpps, och jag antar att dom sitter kvar för jag har inte sett till nån än.
Brynäs jobbar på bra men är för dåliga och tur är väl det för annars hade det stått 1-7. Publiken har inte gått hem, dom kom aldrig.
Underhållningsvärdet är lika ljumet som en Mc donalds burgare.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka:
bedrövligt?Ni leder ju rättvist.För ni har ju nån som kan hitta nätmaskorna.
bedrövligt?Ni leder ju rättvist.För ni har ju nån som kan hitta nätmaskorna.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Bissett19: Jag misstänker nog att alla som följer den här matchen är frustrerade av någon anledning.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Wayne Gresky: Frågan är vad som är mest underhållande, payper views musikslinga i paus, eller boork?
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Musikslingan helt klart.
Är skröder slapp idag eller vad? Han ser ju ut att inte kunna åka skridskor
Är skröder slapp idag eller vad? Han ser ju ut att inte kunna åka skridskor
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
MAN VA SATAN HÄNDER............ är det sant???! Är alla i modo magsjuka eller vad e det som står på?, de finns ju inte en enda i modo som ens går för fullt
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Icing-Ove: Varför säger inte Boorken att Hasse skall sluta? Han har ju ont i ryggen ju.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
NuMo: Är det någon här som har noterat om modo har slagit någon pass som gått rätt denna afton?
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
NuMo: Detta är tamefan de sämsta jag sett modo prestera på många år, och de värsta e att skröder är överlägset sämst på plan..
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: Man hade kunnat göra en instruktionsfilm på checking from behind där.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: När ska Hans the Horrible få nån nytta av sina timmar i gymmet, gå in och krossa eller gå ner i lön. Trodde inte att MoDo kunde bli mesigare....
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Säger inte så mycket när dom andra 5:orna är fullständigt värdelösa
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: Snart sitter han väl i TV3 och snackar Hockey-VM och chansen att vinna en bil :-)
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud:
Fast det finns ju inget sjävförtroende. När Salle var fri så hade man utan vidare kunnat satsa en månadslön på att han skulle missa. Han väljer att skjuta över, skulle man kunna säga.
Hasse har otroligt svårt att spela pucken rätt. Han verkar bli stressad och så vips så har han fått tunnelseende vilket gör att han skickar puckarna blint, ofta rakt i famnen på motståndare.
Jag är inte ens nöjd med Svartens passning till Zucca. En bra passningsspelare hade i alla fall låtsas som att han kunde göra en backhandspassning in framför mål där. I stället blir han statisk och chansen att passa Zuccarello är ju så när på väg att rinna ut i sanden. Men nu blev det ju bra trots allt.
Fast det finns ju inget sjävförtroende. När Salle var fri så hade man utan vidare kunnat satsa en månadslön på att han skulle missa. Han väljer att skjuta över, skulle man kunna säga.
Hasse har otroligt svårt att spela pucken rätt. Han verkar bli stressad och så vips så har han fått tunnelseende vilket gör att han skickar puckarna blint, ofta rakt i famnen på motståndare.
Jag är inte ens nöjd med Svartens passning till Zucca. En bra passningsspelare hade i alla fall låtsas som att han kunde göra en backhandspassning in framför mål där. I stället blir han statisk och chansen att passa Zuccarello är ju så när på väg att rinna ut i sanden. Men nu blev det ju bra trots allt.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Lite så att hade han varit nära till spel så hade han förmodligen stått i båset och varit med laget. Bara en känsla men det verkar på han som om han inte är nära spel än på ett tag?!
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
NuMo: Jag köper inte allt, salle missar chanser har hänt förr, när självförtroendet inte kunnat ifrågasättas. Tycker att allt som har med anfall att göra ligger på individ nivå, inget lagspel ingen hjälper till ingen underlättar. Vi måste nöta anfall lagspel och tighta till oss.
Ne jag är väldigt förvånad att inte BIFs back såg till att oskadliggöra zucca.
Ne jag är väldigt förvånad att inte BIFs back såg till att oskadliggöra zucca.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: fast att stå i studion omöjliggör ju inte att han står vid laget under match.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Salle har alltid avslutat slafsigt, lite hipp som happ och på chans. Men när han är i form och har stort självförtroende så hände de ju att de går in i alla fall.
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
spud: Nej absolut inte, bara en känsla som jag fick som sagt.
Tänkte att står han i båset så har han förmodligen någon form av modotröja på, nu såg han ut att komma från paradisbadet ;)
Tänkte att står han i båset så har han förmodligen någon form av modotröja på, nu såg han ut att komma från paradisbadet ;)
Sv: MODO Hockey - Brynäs 2009-10-01
Berka: Bisittaren måste ju ha drabbats av ett virus, hur kan man mena att det är ok att köra över målvakten?
KOM IGEN NU
KOM IGEN NU
« Föregående · 1180790 · Nästa »
Kommentar
Milo: Vi måste avlossa mera skott
I omgång fyra är det dags för hemmamatch två i grundserien 2009/10 för MODO Hockey.
Brynäs IF på besök och det headcoach Miloslav Horava framförallt önskar sig är att hans spelare avlossar mera skott och går rakt på mål.
- Just i de detaljerna måste vi bara bli bättre. Säger Milo. Vi har passat runt lite för mycket och det duger inte.
För första gången den här säsongen får MODO klara sig utan Peter Forsberg, som annars gjort mål i alla tre matcher hittills som spelats.
- Att Peter skulle vara med i de tre första matcherna och sedan ta ett break har vi vetat om hela tiden. Vi är tacksamma för det han gjort i de tre första omgångarna och förhoppningsvis har han visat våra övriga spelare vägen med sin härliga inställning.
Så här långt är coach Horava imponerad av Elitserien.
- Det är inte för inte en av världens bästa ligor och här finns inga lätta matcher. Det är de lag som arbetar hårdast och har störts vilja, som i regel vinner.
Just spelarnas arbetsinsatser är Milo mycket nöjd med så här långt.
- Men vi måste producera mera framåt, det duger inte att göra bara ett eller två mål i matcherna.
Noterbart om laget
Noterbart kring laget är
A t t tidigare febersjuke backen Sondell är åter. I gengäld är målvakten Roman Malek nedbäddad. Kan inte han ställa upp som båsöppnare kallas Michal Zajkowski hem från Sundsvall.
A t t MODO hoppas att inte influensan sprider sig. Lätt känning hade i går forwarden Anderes Salomonsson, men han tränade dock.
A t t Peter Forsberg är på väg till Denver för att bl a vara med på hyllningen av gamle kompisen Joe Sakic vars tröja ska upp i taket i Pepsi Center.
A t t Per Hållberg (fortfarande lätt känning av smällen mot Djurgården i lördags) och Niklas Sundström inte är tillgängliga för spel mot Brynäs.
MODO Hockey mot Brynäs hemma:
Målvakt: 1 Niklas Svedberg.
Backpar: 44 Daniel Sondell - 7 Mattias Timander, 2 Jens Westin - 48 Hannu Pikkarainen, 5 Hans Jonsson - 4 Tomas Mojzis, 47 Alexander Bonsaksen - 17 Stefan Espeland.
Kedjor: 10 Per-Åge Skröder - 39 Per Svartvadet - 36 Mats Zuccarello Aasen, 27 Josh Green - 20 Oscar Steen - 13 Marco Tuokko, 29 Andreas Molinder - 26 Kristian Forsberg - 6 Magnus Häggström, 15 Andreas Salomonsson - 16 Tim Weber - 11 Thomas Enström.