MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag tror också på Macke. Tyvärr är han en av få, kanske den enda, i föreningen som jag har förtroende för. Freddan, Challe, Roos, Hermansson, mfl. måste bort.
Sawchuk: Om du tror att Macke tar lätt på sin och lagets situation så anser jag att du har lite på fötterna. Jag har vid flertal tillfällen, tom på helgen, sett han svänga ner mot arenan tidigt på morgonen, så pass tidigt att jag inte ens tror vaktmästarna är där.
Dessutom sitter han och kikar på så gott som varenda juniormatch. Och det med papper och penna ivrigt skrivandes anteckningar.
Jag känner precis likadant. Vissa, framförallt många av de lite yngre supportrarna, tycks tro att det bästa sättet man kan stötta på en klubb på är att måla lakan och skrika högst på matcherna. Så är det naturligtvis inte.
Det bästa sättet man kan visa kärlek på, är att kunna vara ärlig med de brister man ser, innan det är för sent. Jag såg och många andra såg bristerna i föreningen redan 2008, men vi har konstant fått skit för att vi är gnälliga och borde stötta laget istället för att klaga. Spelarna själva, bland annat Sundström, har nästintill hånfullt gått ut och kritiserat oss för att vi har engagerat oss. Nu har det gått precis som vi förutspådde och då ska det helt plötsligt snackas om att det är "positivt" för MoDo att åka ur.
Nej, tack för den här tiden MoDo. Hade ni lyssnat på oss, så hade ni förmodligen spelat slutspel. Nu valde ni envist att gå er egen väg och det gick åt pipan, precis som alla av oss mer hockeykunniga supportrar insåg för länge sedan. Tillåt mig att säga:
Vad var det jag sa?
Jo jag tycker också han sett plågad ut och han vill nog verkligen få rätsida på det här.
Det jag oroar mig för är att Macke konkat runt i NHL i femton år och hade tänkt åka hem för att ta igen förlorad tid med familj och barn. Han kommer från en kristen värdegrund där sådant är väldigt viktigt också.
Helt plötsligt befinner han sig i en situation som kommer kräva en hänsynslöst hängivenhet till Modo hockey. Förmodligen kommer det att krävas ett jobb och en uppoffring tidsmässigt likvärdig hans tid i NHL. Jag tror inte Macke hade räknat med att bygga ett lag och en organisation som eventuellt ska klara att ta steget från Allsvenskan.
Han hade nog inte heller räknat med att förlora 30-40 mille samtidigt som det ska lockas storspelare till en allsvensk klubb.
Barnen är små bara en gång och en så jordnära kille som Marcus vet det. Han känner nog att han är " Stuck between a rock and a hard place " just nu.
Jag tänker kasta ur mig ett påstående, som jag satt och tänkte på i bilen på vägen hem från bedrövelsen. Vad har ni för åsikter kring detta?
- Challe och AJ får inte ut max av laget och med fyra matcher kvar av KS är det läge att skaka om saker och ting. Skicka iväg Challe och AJ, ersätt med några som kan väcka laget. Alternativt, in med en person till i båset, som får i uppgift att väcka spelarna.
Mina förväntningar är skyhöga, förhoppningarna är astronomiska.
Jag är lite tveksam till att Näslund brinner tillräckligt för att göra jobbet som behövs för att styra upp detta.
Lika många resdagar som spelarna, otaliga telefonkonferenser, Långa arbetsdagar, alltid finnas till hands. Han har ännu precis allt kvar att bevisa.
Hoppas jag har fel.
bj21:
Jag har då märkt av en hel del sådana här på nätet. I verkligheten träffar jag mest killar som redan i höstas var förbannade då dom såg varthän det barkade.
Redigerad kommentar
Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!
Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER
SKÄMMES TAMEFAN!"
Så du tror på fullaste allvar att det var många modosupportrar som tänkte/resonerade så? Då rör du dig bland en mycket märklig skara.
Modo måste verkligen hoppas på att man utökar Elitserien till 14 lag ..väldigt snart
Jag hoppas bara att våra juniorer som är på g inte har drabbats av denna övertro på sig själva utan att det är hockeykrigare som verkligen ger 100% i varje byte. Då kanske vi har en relativt ljus framtid ändå - om några år... :)
_________________
Jag blev så fruktansvärt besviken efter matchen ikväll. Jag trodde verkligen i min enfald att vi skulle ha lärt oss efter den senaste matchen mot Rögle att vi inte vinner någon match genom att bara skjuta när vi står på förlängda mållinjen eller lägger in en handledare från blå när det är helt fri sikt för Fransson. Vi kan vinna skotten med det dubble men det säger inte ett skit så länge det är sådana bajsavslut som vi tar - tyvärr.
Vi hade dock mer lägen ikväll än senast, men då blir det istället en mental kollaps hos samtliga spelare så antingen skjuter man inte när man har öppen bur eller så lyckas man skjuta utanför.
Men som många säger, vi borde inte bli förvånade - varningssignalerna har funnits där alltför länge. Jag har nog varit för naiv i min tilltro till våra gamla hjältar men nu är de, tyvärr, helt slut.
Blir inte så superlajbans att börja nästa säsong med ett "derby" mot Sönnsvall...
Är du hans sambo eller?
Jag försökte analysera matchen
"Ja, det var väl typ 10 spelare i Rögles slott i princip hela matchen. Tyvärr har inte Modo fattat att man måste locka upp sådana här lag i banan, för att ligga på rätt sida i ett försvarsspel klarar fan vem som helst.
Förmodligen hade ett 1-3-1 lås i mitten så att Röglebackarna måsta ta upp pucken och vara kreativa slutat i en 5-1 vinst eller liknande för Modo."
Medan Gustafsson fick ur sig
" Just nu känns det befriande om vi hamnar i Allsvenskan"
Samt
" Det är värt att hamna i allsvenskan om vissa försvinner från forumet "
Där kan vi ju snacka om svulster.
Förlåt! Det där kanske inte platsar här eftersom det inte var konstruktivt?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
En person som bara kan komma med personangrepp tar sig ton, hahaha.
Vi är många som diskuterar lösningar, problem med mera men det enda du bidrar med är en massa jävla påhopp. Utan oss som vågar kritisera och debattera skulle inte du ens finnas till.
Det enda du har bevisat är att i din verklighet finns Modo till för ditt ego och att du ska ha en tillhörighet oavsett var dom spelar. Du skiter förmodligen i hockeyn och än mindre förstår du den.
Det är sådana som du som förstör det här forumet. Kom med något konstruktivt för en gångs skull.
Kan vi få se en analys av Gustafsson eller blir det ännu ett påhopp, jag vet vad jag sätter pengarna på, haha
Redigerad kommentar
Först och främst så har två personer gjort sig helt omöjliga att vara kvar, för länge sedan – Tommy Roos och Hasse Andersson. Detta är två personer som dels förefaller vara inkompetenta att sköta sitt jobb, dels har de noll förtroende kvar hos fansen.
Vidare så bör Fredrik Andersson få ta ansvaret för de två senaste säsongernas fiaskon och inte få förnyat kontrakt. Dåliga värvningar (inte enbart, men en hel del) och dåliga val av huvudtränare. Här bör Markus Näslund ta över positionen.
Challe Berglund ska aldrig mer få vistas i Örnsköldsvik. Frågor på det? Verkställ.
Jag tycker att det är viktigt för MODO Hockey som förening och som lag att se till att skaffa sig en ordentlig identitet, något som fansen kan ställa sig bakom och som får fansen att återfå förtroendet någorlunda för föreningen.
Ordet ödmjukhet måste för en gångs skull präntas in i samtliga personers huvud. Nu när vi med största sannolikhet spelar i Allsvenskan kommer vi att vara det största bytet som finns. Det gäller att alla förstår att vi inte kan gå omkring och tro att vi är bättre än något annat lag i någon match, utan att vi kommer att behöva kämpa minst lika mycket som motståndarna, oftast mer.
På grund utav detta kanske det är bra ifall gamlingarna lägger av, det känns som att det är några utav dessa som har svårast med just ödmjukhet. Problemet med gamlingarna är ju att de är körda oavsett vilket beslut som tas. Antingen så sviker de laget efter degraderingen, eller så har dom inte vett nog att förstå när det är dags att lägga av och sluta hålla bak generationsväxlingen.
Därför kommer det att behövas en tydlig linje ända från styrelsenivå ner till knattelag om att här i MODO Hockey, här kämpar vi till sista man. Här har vi en tydlig spelidé, vi är ambitiösa, noggranna och gör saker och ting på rätt sätt. Och framför allt tror vi inte att vi är bättre än vad vi är.
Hur länge jag har varit Modoit eller hur mycket känslor jag hyser för den här jäkla klubben har du inte en aning om.
Du är fan sjuk i huvudet, är det bättre att Modo spelar i Allsvenskan menar du. Du älskar inte Modo du vill bara ha någon jävla tillhörighet och berättigande.
En som önskar Modo ner i Allsvenskan har fan bränt sin rätt att ens nämna namnet Modo.
Inte ens Timråiterna vill att Modo hamnar i Allsvenskan men herr Gustavfsson som låtsas vara Modosupporter tycker att det är värt det om några snubbar försvinner från forumet. Snacka om att visa sitt rätta jag.
Börja håll på Husum för fan kan ni stå och dricka folköl och vifta med era plakat bäst ni vill.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
'Det viktigaste nu blir att få en tränare som brinner för uppgiften och föreningen och som vågar låta en junior göra ett misstag, inte bara en gång utan flera.
Förmodligen hade ett 1-3-1 lås i mitten så att Röglebackarna måsta ta upp pucken och vara kreativa slutat i en 5-1 vinst eller liknande för Modo.
Redigerad kommentar
Jag vet inte, känns väl som det är lång tid innan jag får äta upp det jag säger så jag tar tillfället i akt.
NuMo: Nu har jag inte sett matchen, men Markus N. ville ha fler spelare på mål och mer jävlar anamma än tidigare och även Niklas S. har sagt att det krävs hårt jobb.
Såg ni något resultat av detta ?
Icke desto mindre, jag känner med er nu. Jag hade helst av allt haft er kvar, men nu vetefaen om ni grejar det. Makabert!
Hur ska vår satsning i Allsvenskan se ut? Hur gör våra gamlingar, kan de ta ett beslut utan att halva fan-basen blir upprörda? Lämnar samtliga spelare?
Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!
Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER
SKÄMMES TAMEFAN!
Problemet är att vi har spelare som själva tycker att de är så mycket bättre än sina motståndare att de borde kunna klara det här på en skridsko.
Det dröjer väl ett par matcher till innan det är klart i praktiken, men vi åkte förmodligen ur Elitserien för överskådlig tid precis. Om inte Sedinarna skulle tvärbryta sitt kontrakt och åka hem och spela upp oss, dvs.
Vi har bortskämda spelare som är van att få allt serverat på silverfat. Det är inga hockeyspelare längre.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Har vi skjutit 125 skott på de tre senaste matcherna nu och gjort två mål?