MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
« Föregående · 1367565 Till forumet
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
arnio:
Växjö-Modo går på onsdag på viasathockey, vet inte om man kan kalla det semifinal eller final i lilla-sm
Växjö-Modo går på onsdag på viasathockey, vet inte om man kan kalla det semifinal eller final i lilla-sm
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Paddan:
Han har faktiskt rätt, det kommer att gå en match på tv10 med....
Eftersom Växjö-Modo går på Viasathockey lär det väl säkert vara SSK-Örebro
på tv10, den upplevs väl kanske som mer intressant än mora-rögle
Han har faktiskt rätt, det kommer att gå en match på tv10 med....
Eftersom Växjö-Modo går på Viasathockey lär det väl säkert vara SSK-Örebro
på tv10, den upplevs väl kanske som mer intressant än mora-rögle
+ 1
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Johnny B Goode: De körde dubbelt senast också. SSK-Växjö gick på båda...
+ 1
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till detta.
"Hållberg gigant vid strafftävling"
"Hållberg gigant vid strafftävling"
Länkar:
MODO Hockey - Nyheter
MODO Hockey - Nyheter
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Salle: Spelar det nån roll vem förutom Madsen som lägger straffar?
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Johnny Bravo: Ne de har ju rätt, allt modo kommunicerat hitttils angående kvalserien är att det är en jobbig serie som vi kommer vinna av naturlagen.
Kör en snygg banjolåt som känns lite som en text MODO skrivit till oss.
www.youtube.com/watch?v=lLJf9qJHR3E
Kör en snygg banjolåt som känns lite som en text MODO skrivit till oss.
www.youtube.com/watch?v=lLJf9qJHR3E
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Ikväll blir det nog ingen större kö i trapporna, på väg hemåt.
+ 2
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag fick nyss svar på ett mejl av Tommy Roos för första gången någonsin, det går framåt.
+ 1
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Poffa: Trist men förståeligt. Jag överväger själv att inte ens se matchen via nätet, och det är isf första gången jag valt bort en match.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Äh, eftersom allt går enligt planerat, som Challe sa, så har han säkert själv gått in och täckt upp biljettkostnaderna...
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nikki Nine: Fast jag kommer att köpa matchen, men förlorar vi är det färdigt för i år skulle jag tro.
+ 2
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
shinzawai: Kvällens hjältar
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 2. WESTIN, Jens | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| 28. BLOMQVIST, Jacob | 87. ROSÉN, Robert | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 8. ERIKSSON, Anders | |||||||||
| 23. BARTECKO, Lubos | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 22. NAGY, Ladislav | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 18. HÅLLBERG, Per | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 39. SVARTVADET, Per | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 3. TIMANDER, Mattias | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 93. RITCHIE, Byron | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Och kvartetten som blåser
| Referees: | Lärking, Christer | ||||||||||
| Bergman, David | |||||||||||
| Linesmen: | Sondell, Per | ||||||||||
| Ahlström, Tomas | |||||||||||
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Salle: vad i helvete håller dom på med!?!?! tre tvåor på raken i första perioden!!! man kan ju fundera på om det är gamlingarna på isen som fyllde 90 år igår och inte klubben. Fan skärpning
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
MODOJohan: Usch vad taffligt det såg ut när Tarkki försökte hasa på benskydden från en stolpe till den andra. Sen förstår jag inte varför man inte kan förpassa pucken ur zon på ett säkert sätt utan med någon bakomryggentouch...
Säger som Svarten - vi har förstått allvaret nu och vet vad som gäller.
Säger som Svarten - vi har förstått allvaret nu och vet vad som gäller.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nieminen: Säger dom gamlingarna som bara kan spela av resterande del av deras kontrakt, och inte ta deras ansvar för konsekvenserna om att ha varit del av att ha degraderat oss...
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Det tog 19 minuter innan det såg ut som om man försökte.
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack: Tur man har lite spackel som ska slipas så får man kul i pausen iallafall.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag är väl naiv och dum i huvudet som vanligt men jag tycker att vi trycker på bra, får inte släppa till så många kontringar bara.
+ 1
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson: Jag tycker också att de skapar ganska mycket, men vi är ju som vanligt värdelösa på egen planhalva.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson: Det ser ut ungefär som de andra matcherna med puckinnehav och bra skottstatistik, men det skapas ju inget direkt.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack:
Det krävs tre viktiga komponenter för att baka hockeykaka.
Modo har en.
Svett!
De andra två komponenterna har man glömt.
Det krävs tre viktiga komponenter för att baka hockeykaka.
Modo har en.
Svett!
De andra två komponenterna har man glömt.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nieminen:
Ännu en gång fick en vänsterforward gå på instick mellan våra långsamma backar och komma fri. Typ tionde gången i kvalserien.
Våra uppspel är så jäkla långsamma att till och med de allsvenska lagen hinner få alla spelare på rätt sida varje gång. Finns heller aldrig någon med på instick i slottet då vi rullar i hörnet vilket innebär att det blir just bara en massa rullande i hörnen.
När slog Timander en passning efter isen senast?
Siktade Hållberg på Röglespelarens benskydd?
Lärde sig Eriksson att dribbla in framför eget mål i NHL?
Har Häggström klubban upp och ned?
Letar Madsen efter något på isen?
Ja allt detta kanske vi får svar på i nästa avsnitt av " Modo, vägen till Allsvenskan "
Ännu en gång fick en vänsterforward gå på instick mellan våra långsamma backar och komma fri. Typ tionde gången i kvalserien.
Våra uppspel är så jäkla långsamma att till och med de allsvenska lagen hinner få alla spelare på rätt sida varje gång. Finns heller aldrig någon med på instick i slottet då vi rullar i hörnet vilket innebär att det blir just bara en massa rullande i hörnen.
När slog Timander en passning efter isen senast?
Siktade Hållberg på Röglespelarens benskydd?
Lärde sig Eriksson att dribbla in framför eget mål i NHL?
Har Häggström klubban upp och ned?
Letar Madsen efter något på isen?
Ja allt detta kanske vi får svar på i nästa avsnitt av " Modo, vägen till Allsvenskan "
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack: Jag tycker vi har skapat fler farliga chanser i den här perioden än vi gjorde under hela matchen nere i Ängelholm.
Redigerad kommentar
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Gustafsson: Sista minuten såg det bra ut, mer sånt.
Oroväckande dock att Ritchie inte klipper till direkt.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Lumber Jack:
Hur fan kan Hockeyspelare som tränar typ 10 pass i veckan missa mål med 85% av sina skott??????
Hur fan kan Hockeyspelare som tränar typ 10 pass i veckan missa mål med 85% av sina skott??????
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Sawchuk:
Fantastiskt högt tempo nu ......HAHAHAHA
Bra där Hållberg, not!
Fantastiskt högt tempo nu ......HAHAHAHA
Bra där Hållberg, not!
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Vi gjorde mål. Då måste va ha låtit någon tioåring ha fått chansen.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
spud: Nu ser det bättre ut i anfallszon, man jobbar på mål med både puck och spelare. 1-1 helt plötsligt.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
NuMo: 10-åringar får inte chansen där dom borde få chansen heller så där har du nog fel.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Nieminen: Hoppas att nervknutarna löser sig nu då när man äntligen gör mål 5 mot 5.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
NuMo: Modo kanske börjat med nivåanpassning också men missförstått det hela?!?
Men skämt & sido så har det väl sett lite bättre ut framåt en stund nu, Svartvadet ser ju tänd ut och det var inte igår...
Men skämt & sido så har det väl sett lite bättre ut framåt en stund nu, Svartvadet ser ju tänd ut och det var inte igår...
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Jag lyssnar på radion och där verkar det som att så fort Modo tappar pucken så är det livsfarligt bakåt.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
NuMo:
Det enda jag hör är en kommentator som inte kan namn och som tror att man måste yla som en tasksparkad varg a´la lasse grankvist för att vara bra.
Det enda jag hör är en kommentator som inte kan namn och som tror att man måste yla som en tasksparkad varg a´la lasse grankvist för att vara bra.
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
bisterfinnen:
Scoring Efficiency
1 Södertälje SK 5 20 162 12,35
2 Växjö Lakers HC 5 14 121 11,57
3 Rögle BK 5 17 153 11,11
4 Örebro HK 5 16 149 10,74
5 Mora IK 5 10 142 7,04
6 MODO Hockey 5 13 188 6,91
Scoring Efficiency
1 Södertälje SK 5 20 162 12,35
2 Växjö Lakers HC 5 14 121 11,57
3 Rögle BK 5 17 153 11,11
4 Örebro HK 5 16 149 10,74
5 Mora IK 5 10 142 7,04
6 MODO Hockey 5 13 188 6,91
Sv: MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Bad_Brett: Sista matchen kan bli en rysare om ni fortfarande har kontakt då
+ 2
« Föregående · 1367565
Kommentar
Challe: Det som hänt är precis som väntat
Det är dags för "andra halvlek" i Kvalserien. Fem matcher kvar och nu har MODO Hockey tre av dessa hemma i Fjällräven Center med Rögle BK först.
- Det blir en ny tuff oviss match, säger coachen Charles Berglund. Innan kvalserien sa alla experter att elitserielagen skulle få en ny tuff resa. Nu har det blivit så och då är alla experter förvånade. Sanningen är att kvalserien utvecklats sig precis som väntat.
MODO-coachen pratade länge om att Elitserien skulle avgöras först i den sista och 55:e omgången.
Så blev det också. Nu tror Charles Berglund att Kvalserien avgörs i den näst sista och sista omgången.
- Allt pekar på det. Det är hur jämnt som helst och varje poäng är livsviktig.
Hela 88 skott på de två senaste matcherna, men bara ett mål under ordinarie tid. Alldeles på tok för skralt, eller?
- Visst är det så. Det vi inte får glömma är att vi mött extremt defensiva lag, inte minst Växjö. Sedan gör vi, som i Rögle senast, en del misstag bakåt som vi inte får upprepa.
Det såg dock ut som om MODO hade kontroll på det mesta i slutperioden.
- Tyckte jag också. Men så gjorde vi ett misstag och gav dem en kvittering. Det är sådant vi måste undvika så länge vi gör så få mål som varit fallet nu.
Fem omgångar kvar, tre på hemmaplan, tolv dagar. Inte svårt förstå vad MODO-coachen Berglund längtar till.
- Ett lyckligt slut i Kvalserien förstås. Det kommer att bli som att vinna lilla SM och i sanning värt att fira.
Rögle BK motståndare igen, nu på hemmaplan.
- Aggressivitet, skridskoåkning, energi är lite av nyckelorden. Målsättningen densamma, nämligen tre poäng.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri.
A t t Rögle vann två av fem matcher borta mot MODO de senaste två säsongerna i Elitserien, 2008/09, 2009/10. 3-2 hösten 2008, då vann MODO skotten med 36-10, 3-2 också hösten 2009, då vann MODO skotten med 38-23.
A t t MODO skjutit 88 skott de två senaste matcherna, men bara gjort ett mål under ordinarie tid.
At t Niklas Sundström gjort mål fyra kvalseriematcher i rad nu.