MoDo - Leksand 26 / 11
Övrigt vill jag se 3 poäng till Ö-vik
Vem ansvarar för PP i modostaben?
Han har fått mängder med speltid och spelar med så många olika spelare utan att göra något speciellt intryck.
Jag hade iaf förvänta mig Myyyycket mera från den killen
Toshihiro Kaiwa:
Hensick verkar vara en spelare som passar bra för liten rink, men där är han helt enkelt inte tillräckligt bra för att platsa i NHL.
På stor rink räcker farten på rören inte till och han använder sig av för små marginaler, vilket passar för mindre ytor.
Anders Forsberg är säkert inte dum men hellvetes vad korkat att inte göra om ALLT i PP när vi är överlägset sämst i den formen och vi har inte gjort ett mål i PP på ja sen.. Ja jag minns inte ens.
ULTIMAVICI:
Betydligt jämnare andra period och nu är pulsen hög inför sista ;)
Gusse: Kan bli roliga träningar. De får spela fem mot fyra till de gör mål, sen får de duscha.
- Ja, vi ses i omklädningsrummet om 1½ timme då.
Redigerad kommentar
Must overcome his lack of size to make it at the NHL level. Needs to play with more constistency in all parts of the game. " snälla bara lite av det...
ULTIMAVICI:
Nä. Uppenbarligen gillar AF och övrig stab inte den simpla iden som man körde ifjol, med backskott och styrningar och skymningar. Man har säkert något helt revolotionerande som man håller på att träna in som satt sig lagom till slutspel.
Gusse:
Förra säsongen hade ju Regehr uppgiften att ta skott så fort han fick pucken i PP. Vilken uppgift han har fått den här säsongen har jag ingen aning om, men inte är det att ta skott i alla fall.
ULTIMAVICI:
Ritola gör det bra då han tränger sig in före, men tammefan missade han inte pucken ändå. Fast Samme reparerar. Han borde ha en assist också, för sin enkla resoluta passning till Ritola.
Modo verkar vara på tydlig nergång, jag fattar fortfarande inte varför hensick spelar kvar, tycker inte han har varit topp 3 i någon utan säsongens matcher, ja förutom dom 2-3 jag inte sett.
Redigerad kommentar
Svedberg är inte rapp på rören...
S-vikaren:
Sveberg åker och sover vid eran kvittering , tycker annars det är en jämn drabbning med lite fördel för oss ;)
Dock är det tyvärr så att man bara kan göra mål om man skjuter och det gör inte Modo. Det blir inget tempo, inga returer eller målchanser. Man måste vinna mot såhär dåliga motståndare.
ULTIMAVICI:
Det är ju helt otroligt vilket dåligt självförtroende vi har i PP. I stället för att ev. vinnarskallar tänker att "Fan PP, nu kommer jag att göra mål!" så åker vi omkring och jagar våra egna passningar i två minuter.