MoDo - Leksand 26 / 11
Sv: MoDo - Leksand 26 / 11
ULTIMAVICI: 2 bra målvakter och 2 ganska bra defensiver, frågan är väl om Leksand är sådär märkligt effektiv och gör 3-4 mål på 15 skott totalt som vi sett några gånger i vinter och skall Modo få utdelning i PP?
Jag hoppas Modo kan börja vinna hemma för vi är hiskeligt hemmasvaga.
Jag säger 4-2
Berka Svara | Gilla Idag kl. 17:46
ULTIMAVICI: Nu har vi vunnit. Det var ju skönt.
Hensick har som du säger svårt med spelare flåsande i nacken. På liten rink är det lättare att vända bort spelare och det lönar sig bättre med duttspel eftersom det är tätare mellan klubborna.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Regehr gorde ett fjolårsmål i PP.
Fan, kan det vara ett koncept ändå?
ULTIMAVICI:
Tycker han spelar på otroligt små marginaler. De där chanspassningarna över centrallinjen är livsfarliga varje gång med nuvarande spelsystem. Kan tänka mig att de fungerar bättre i AHL med mindre avstånd och långsammare backar.
Berka: Det syns att Hensick inte har något självförtroende nu. Det fanns flera bra chanser för honom där han kramade klubban för hårt. Enkla flipp-pass som gick efter isen osv.
Sedan kan det som vanligt aldrig vara lätt att spela med Spina...
En kedja med öhnerud, hensick, Nordgren
Sen ritola, samme, Kempe
, Hedberg, Bengtsson, possler
Skröder, kfop, tambellini
Nordgren grillades hårt av Barry Smith, nu är alla tvivel iaf borta! Modo håller på att få Nordgren i matchform och kan upplysa om att den inte är långt borta.
Gissar på att kontraktet är underskrivet inom 2 veckor!
NuMo:
Jo det är säkert sant som du skriver, och/men det var inte många gånger jag såg honom ta mer än fyra fem skär på raken, mycket glida runt... i skarp kontrast till den offentliga Forbergska spelidén. Jag hoppas förstås att omgivningen på något sätt ska kratta manegen för honom så att hans tidigare bevisade förmågor kommer till sin rätt.... Alla lider som det är nu... Hur länge blir han kvar i detta läge tro?
ULTIMAVICI: Gällande 2veckorna så förutsätter ju det att hans kropp håller. Han vore ju inte den första som drabbar av en ny skada när man går upp i intensitet efter en lång frånvaro.
ULTIMAVICI: Är du vän till han sagent, eller rent av agenten? :-) :-)
Du verkar så väldigt PÅ vad gäller Norda
Nej men jag anser att Modo behöver en spelartyp av just det slaget, som dessutom ger 100% i varje match! Kan säkert anses naivt men i min mening är Nordgren som klippt och skuren för den hockey Modo spelar nu. Dessutom skulle Skröder bli glad över att återigen få en lekkamrat på isen!
zigge:
Grattis då, själv letar Salo i Österrike ;)
Bekräftar: Nordgren klar för Modo | Modo | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Stackars motståndare som ska upp mot den kedjan..
Tambo är komplett en bättre spelare och just nu känner iaf jag av det jag sett av han tidigare är att mido inte utnyttjar hans offensiva talang , hans skott är hans signum och det är i en friare roll det är som bäst, nu blir han uppbunden att sköta defensiven och kan inte få ut sin offensiva kvalité, dessutom har han inte lirat center tidigare.
Hensick å sin sida ÄR center bland annat och han är för långsam och futtig för att vara ett hot framåt men med en strikt defensiv roll tror jag han kommer bli till större nytta för som han är nu deltar han knappt i spelet, jag tänker mig en Sundström roll typ.
Nu spelar Hensick ytter. Undrar varför...
ULTIMAVICI: Mjo, värst var det väl när Foppa, Tanguay och Hejduk lirade ihop. De hade väl typ +49 i alla fall och Foppa var den enda som i alla fall kunde spela i egen zon.
Sundström spelade väl aldrig center i NHL, utan han gick som ytterforward.
Berka: Hensick var ju för dålig för att få fortsätta spela center, han började ju där men när det blev allvar fick man ta bort honom.
En "Sundström roll" kan han ju helt omöjligt ta, eftersom han är hälften så bra?
Hensick är inte lika bra som Susse i någon zon, mittzon inkluderat.
Just nu spelar Hensick där A Forsberg anser att han gör minst skada, tyvärr var detta ingen drömvärvning.
Hensick är inte bra nog att vara ett offensivt DÄRFÖR skall han spela center och agera spelfördelare från mittzon och hemåt och där tambo kan få utveckla sitt spel och inte som nu sitta fast i en center roll.
Jag skrev sussetyp inte att han var/ är lika bra som Sundström men värvningen är nog tänkt som en ersättare och det finns klara likheter. Jag hoppas att omställningen är boven, att han underskattat ligan och faktiskt inte varit förberedd för jag hade hoppats på mer och jag hoppas att han kan börja leverera i en roll där han gör nytta för laget, dvs som spelfördelare och som center med 2 kreativa vingar.
Berka: Hensick är för dålig defensivt och därför kommer han inte att spela center i Modo. Däremot tror jag Tambellini kommer att fortsätta där. Killen är inte alls oäven som center, även om han spelade ytterforward innan han kom hit.
Jag torr som jag skrivit tidigare att Modo kört oerhört hårt under uppehåller och att man ännu inte kommit upp i någon nämnvärd form. Skridskoåkningen ser överlag sämre ut, men det kommer med all sannolikhet i sådana fall att komma under den närmaste tiden.
Hensick kommer vad jag tror att fortsätta som vänsterfoward. Med lite bättre självförtroende, en bättre ytter än Spina på andra sidan och framförallt lite bättre skridskoåkning när formen kommer bör göra honom väldigt farlig framledes. Tyvärr inte lika bra som jag hoppades innan säsongen, men snacket om "där han gör minst nytta" känns rätt löjligt.
J F K:
Håller med i det du skriver:
"Med lite bättre självförtroende, en bättre ytter än Spina på andra sidan och framförallt lite bättre skridskoåkning när formen kommer bör göra honom väldigt farlig framledes."
Kanske svaret på detta är Nordgren, skulle kunna vara giftig som både avslutare samt som framspelare till Tambellini. Känns som det skulle kunna bli en farlig kedja framåt, och den skulle definitivt inte vara sämre defensivt ifall man plockar bort Spina därifrån och ersätter med Nordgren.
Kan vara möjligt att hensick är för dålig defensivt men det vet vi ju inte eftersom han knappt fått chansen förutom i början, men då hade han ju inkörningstiden på 10 matcher som alla tjatade om. Hensick är en jättebesvikelse och han har spelat med andra vingar än med spina och inte i någon match har det sett bättre ut, är just därför han spelar med spina eftersom Anders ander att de funkar bäst, även fast bäst i detta fall är uselt. 3+7 på 27 matcher för hensick är inte godkänt.
Svaret på gåtan (hensick) kan kanske vara Nordgren, det är ju på förhand ett 3 gånger så bra alternativ som spina iaf
Redigerad kommentar
Att Hensick inte är bra nog som center tycker jag är glasklart och det tycker uppenbarligen Anders Forsberg också, tack och lov. Han är för dålig defensivt för att överhuvudtaget rankas som en allround spelare. Lyckligtvis inte lika vilsen och felplacerad som Spina men vek i närkamper och långsam.