Ny arena
« Föregående · 81386 · Nästa » Till forumet
Sv: Ny arena
knaskamilla:
Erkänn nu, det är dig alla är rädda för. Du håller den här GB:n i ett järngrepp. Men jag kommer att vinna, en dag kommer du också att skriva:
*Initierade förförjelser av tysklandsflyktande backar .
*Utförliga investeringskalkyler för popcornsstånd i evenemangsarenan.
*Brinande pamfletter för att samtliga värvningsansvariga i MODO skall komma ut på trappan och proklamera sin totala inkompetens.
...tänk vilken vacker värld vi kan bygga!
Erkänn nu, det är dig alla är rädda för. Du håller den här GB:n i ett järngrepp. Men jag kommer att vinna, en dag kommer du också att skriva:
*Initierade förförjelser av tysklandsflyktande backar .
*Utförliga investeringskalkyler för popcornsstånd i evenemangsarenan.
*Brinande pamfletter för att samtliga värvningsansvariga i MODO skall komma ut på trappan och proklamera sin totala inkompetens.
...tänk vilken vacker värld vi kan bygga!
Sv: Ny arena
GLMC:
Tack för tipset om Vision 2008. På Öviks kommuns hemsida hittade jag en informationstidsskrift, "Nolaskogs", som skulle ta upp Vision 2008. Mjaa - Det stod en massa intressant om förskolor, brandvarnare och kompostering av hushållsavfall, men någon hockeyarena verkar ni inte planera.
Fann däremot lite matnyttig information om den legendomspunna Botniabanan:
"Botniabanan omfattar en nybyggnad av ca 19 mil järnväg mellan Nyland i Kramfors kommun och Umeå. Kostnaden är beräknad till 10,9 miljarder kr (prisnivå april 2001). Banan ska vara färdig för trafik år 2008.
Botniabanan byggs för både godstrafik och persontrafik. Cirka 25 tåg i vardera riktningen förväntas trafikera Botniabanan, varav hälften godståg och hälften persontåg."
Tack för tipset om Vision 2008. På Öviks kommuns hemsida hittade jag en informationstidsskrift, "Nolaskogs", som skulle ta upp Vision 2008. Mjaa - Det stod en massa intressant om förskolor, brandvarnare och kompostering av hushållsavfall, men någon hockeyarena verkar ni inte planera.
Fann däremot lite matnyttig information om den legendomspunna Botniabanan:
"Botniabanan omfattar en nybyggnad av ca 19 mil järnväg mellan Nyland i Kramfors kommun och Umeå. Kostnaden är beräknad till 10,9 miljarder kr (prisnivå april 2001). Banan ska vara färdig för trafik år 2008.
Botniabanan byggs för både godstrafik och persontrafik. Cirka 25 tåg i vardera riktningen förväntas trafikera Botniabanan, varav hälften godståg och hälften persontåg."
Sv: Ny arena
alla:
Nämen afton på eder alla. Snart är det bara 5 timmar kvar tills Han kliver ut på den nyspolade isen för att ta emot publikens jubel.
Satt för övrigt och såg på matchen i natt. I första pausen var det en kavalkad med Foppa.Det blev: "Vuxen man gråter framför sport klockan två på natten".
Nämen afton på eder alla. Snart är det bara 5 timmar kvar tills Han kliver ut på den nyspolade isen för att ta emot publikens jubel.
Satt för övrigt och såg på matchen i natt. I första pausen var det en kavalkad med Foppa.Det blev: "Vuxen man gråter framför sport klockan två på natten".
Sv: Ny arena
scim:
Ja det var världsklass på det inslaget. Inte bara för att det handlade om Foppa utan för att det tog med allt som behövdes ta med på ett väldigt fint sätt.
Jag ryste (och grät) av välbehag då, tanken hur det hade sett ut om Fyran, eller ännu värre TV 3, gjort det får mig att rysa (och gråta) av en helt annan känsla nu.
Ja det var världsklass på det inslaget. Inte bara för att det handlade om Foppa utan för att det tog med allt som behövdes ta med på ett väldigt fint sätt.
Jag ryste (och grät) av välbehag då, tanken hur det hade sett ut om Fyran, eller ännu värre TV 3, gjort det får mig att rysa (och gråta) av en helt annan känsla nu.
Sv: Ny arena
westerlind:
I ÖA har det vad jag minns för ett tag sen visats skisser hur hela området ska utvecklas och där fanns arenan med på en bild. Den såg riktigt intressant ut. Inte alls som Färjestads skokartong utan mer ovalformad och utan kantigheter. Men det var säkert bara "concept art".
Lite länkar, men tyvärr kunde jag inte hitta skissen:
www.allehanda.se/lokalt/428.html
www.allehanda.se/lokalt/386.html
I ÖA har det vad jag minns för ett tag sen visats skisser hur hela området ska utvecklas och där fanns arenan med på en bild. Den såg riktigt intressant ut. Inte alls som Färjestads skokartong utan mer ovalformad och utan kantigheter. Men det var säkert bara "concept art".
Lite länkar, men tyvärr kunde jag inte hitta skissen:
www.allehanda.se/lokalt/428.html
www.allehanda.se/lokalt/386.html
Sv: Ny arena
Frisco:
Vad bra att du förklarade. Jag är så jäkla korkad, så jag fattade inte ett skit innan din förklaring kom.
(Var ska alla parkera då, hade du tänkt?)
Vad bra att du förklarade. Jag är så jäkla korkad, så jag fattade inte ett skit innan din förklaring kom.
(Var ska alla parkera då, hade du tänkt?)
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
GLMC:
Nej, du kommer aldrig att vinna. Alla har vi vårt kall här i livet. Mitt kall är att vara en näbbgädda och de där två fula orden, som jag hädanefter kommer att censurera bort (tror att det var NuM som först krävde censur av dem, för övrigt).
Nej, du kommer aldrig att vinna. Alla har vi vårt kall här i livet. Mitt kall är att vara en näbbgädda och de där två fula orden, som jag hädanefter kommer att censurera bort (tror att det var NuM som först krävde censur av dem, för övrigt).
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
scim:
Jag såg de sista fem minuterna av Sportklubben. Det kändes som en flopp. Jag förstod INTE syftet med programmet (men Tina vann (??)).
Jag såg de sista fem minuterna av Sportklubben. Det kändes som en flopp. Jag förstod INTE syftet med programmet (men Tina vann (??)).
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
Frisco:
Elakt att dra paralleller till fotboll i en diskussion med mig... Jag törs dock hävda att det är lite skillnad på hur folk tar sig till exakt den där arenan och till MoDos arena (bl.a. i kommunikationsmöjligheter och reseavstånd och sådär).
Elakt att dra paralleller till fotboll i en diskussion med mig... Jag törs dock hävda att det är lite skillnad på hur folk tar sig till exakt den där arenan och till MoDos arena (bl.a. i kommunikationsmöjligheter och reseavstånd och sådär).
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
MartinS:
Tack för länkarna. Jag har läst bägge artiklarna och det ser spännande ut med Framnäsudden. Lite oroande att det verkar bli en allaktivitetsarena, med allt från ishockey, opera till frikyrkomöten. Känner lite Globen-varning där...
Däremot är det positivt att Öviks kommun tydligen ägnar mycket tid och tankar både kring "inredning" och arkitektur: Ev ska tydligen en tävling utlysas.
Lite kul att se att ni tar hjälp av Brynäs för att det ska bli riktigt bra...
Tack för länkarna. Jag har läst bägge artiklarna och det ser spännande ut med Framnäsudden. Lite oroande att det verkar bli en allaktivitetsarena, med allt från ishockey, opera till frikyrkomöten. Känner lite Globen-varning där...
Däremot är det positivt att Öviks kommun tydligen ägnar mycket tid och tankar både kring "inredning" och arkitektur: Ev ska tydligen en tävling utlysas.
Lite kul att se att ni tar hjälp av Brynäs för att det ska bli riktigt bra...
Sv: Ny arena
westerlind:
Har läst Friscos fantastiska flytande förslag för förbättrade framgångar för föreningen.
Sedan vad det gäller mitt tjatande om derbygrupper, vilket jag för övrigt inte har något emot (om man nu gjorde riktiga derbyn) så beror det på de föregående inläggs inläggare som jag tvingades svara på.
Att göra en NHL-liknande serie enligt Friscos förslag framhåller jag som en lysande idé.
Har läst Friscos fantastiska flytande förslag för förbättrade framgångar för föreningen.
Sedan vad det gäller mitt tjatande om derbygrupper, vilket jag för övrigt inte har något emot (om man nu gjorde riktiga derbyn) så beror det på de föregående inläggs inläggare som jag tvingades svara på.
Att göra en NHL-liknande serie enligt Friscos förslag framhåller jag som en lysande idé.
« Föregående · 81386 · Nästa »
Nu är det dags att sätta ner foten.
De säger att MODO-GB och strunt inte hör ihop....
Stoppa chatten! ja Stoppa chatten!